תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: תזכורת

צפייה משולבת

  1. #1
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254

    תזכורת

    שעת בוקר מוקדמת. בצד הזה של העולם, עדיין חשוך. רוכב כמידי יום, בדרכי לעוד יום של עבודה. צינת הבוקר, שחודרת מבעד למעיל המרופד ודרך כפפות הקיץ, גורמת לי לחשוב שקצת הקדמתי לאכסן את ציוד החורף בארון, אבל זוכר שברכיבה חזרה הביתה, לאחר יום העבודה, המחשבה משתנה שוב ל"מזל שהחלפתי לציוד קיץ ואולי אף אוריד את בטנת המעיל...". עובר את הכניסה לפארק אריאל שרון, "חיריה" לשעבר, בדרך לעלות על המחלף שמעלה אותי על כביש מספר 1 לכיוון ירושלים. לא אוהב את המחלף הזה. תמיד ניתן למצוא עליו שאריות, שנפלו ממשאיות הזבל. למרות שהחושים מתחדדים והעיניים מחפשות כל מכשול אפשרי, לא מאט את המהירות. שונא את הכביש, אבל אוהב את העיקול המתקרב. מכיר אותו היטב. נוסע עליו כל בוקר, בשלוש השנים האחרונות. מתרגל שוב ושוב את הטכניקה. נסיעה בנתיב החיצוני עד לנקודה העמוקה ביותר בעיקול ואז בהיגוי הפוך, הטיית האופנוע עד לקו הדמיוני, שיכניס אותי בתנועה רציפה לנתיב הפנימי ובסופו, הטיית האופנוע לכיוון השני, כדי לחזור על הטכניקה בכיוון השני של העיקול, שצורתו "S". עובר את הפיצול שנתיבו הימני מוליך לכביש 1 מערב. העיקול, המואר היטב, מתקרב במהירות. הגוף נדרך והחושים מתחדדים. משהו לא בסדר. האספלט משנה לפתע את צבעו העמום, למבריק. בראש רצות המחשבות במהירות עצומה. אני זוכר שמחדשים את האספלט בהמשך הדרך. יכול להיות שהגיעו כבר לעיקול?? היו תמרורים שפספסתי?? הגוף כבר מבצע את התרגול באופן אוטומטי ומטה את האופנוע לתוך העיקול. עד שהמוח מבין שמדובר ברצועה רטובה, שמן, סולר, מים, אני כבר בתוכה. האינסטינקט הראשוני זה לבלום. נלחם באינסטינקט בכל כוחי. בלימה בשלב זה, זה נעילה של הגלגלים, נטולי האלקטרוניקה. מרפה מהאקסלרטור ומנסה לישר את האופנוע שנכנס לוויברציות ו"מצייר" את הספרה 8 על הכביש, שוב ושוב ושוב. מעקה הבטיחות מתקרב במהירות. מלטף בשתי אצבעות את ידית הבלם הקדמי. האופנוע מאט ומתייצב תוך שהוא חולף סנטימטרים ספורים ממעקה הבטיחות. ממלא את הריאות באוויר. מקבל תזכורת, על מחיר האהבה. זכיתי בעוד יום.
    Erez Ronen

  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    חיריה בערבית זה טוב. עובדה שהצלחת להשתלט שוב ולכתוב לנו.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מעלה אדומים
    הודעות
    437
    תזכורת מצויינת וחשובה,תודה על השיתוף החשוב .
    כנראה שיש לך זכויות שם למעלה..

  4. #4
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254
    ^^^^^
    לא בטוח כל כך. הוא פשוט לא רוצה אותי בקרבתו.. פוחד שאחריב לו...
    Erez Ronen

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    תזכורת חשובה ושוות נפש חיים.
    כולנו חוטאים בפניות כאלו, בדרך לעבודה, בשגרה, אך המעשה הנכון והלא מרגש ברכיבה, יהיה דווקא לרכוב לאט יותר בכל סיטואציה על מנת להוריד כמה שניתן את הסיכוי שההפתעות הלא צפויות יגמרו רע.

    קל לומר, קשה שבעתיים לעשות...במיוחד שאין בזה ריגוש.

    שמח שעברת בשלום את אותו מקרה.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    סיפור יפה. שקול שהאופנוע הבא שלך יהיה לפחות עם abs. זה טכנולוגיה שקיימת כבר איזה 2 עשורים גם באופנועים. חבל למות\להיפצע סתם.

  7. #7
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    סיפור יפה. שקול שהאופנוע הבא שלך יהיה לפחות עם abs. זה טכנולוגיה שקיימת כבר איזה 2 עשורים גם באופנועים. חבל למות\להיפצע סתם.
    למיטב זיכרוני, מרבית מערכות ה- ABS באופנועים סטנדרטים עובדים רחוק ממושלם בהטיה. חלקן לא יעבדו כלל. לטעמי, התזכורת היא לרכב בהתאם לתנאי הדרך. ובאופן גורף: לילה, דמדומים, סנוור טבעי ומלאכותי, אובך, גשם, ערפל ועוד הם תנאי דרך קשים. אני הייתי בוחר בהתאמת המהירות לתנאי הדרך ופחות על ה- ABS\ בקרת משיכה\ בקרת אחיזה ועוד.

    איללכא...וסובבו בגז

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,002
    לא רוצה להשמע מצטדק.
    אבל לדעתי בחירייה , בכביש חשוך אדם צריך לרסן את הסוס , את החלמות המוטוגייפיים , לרסן את עצמו, את עצמך.
    השיפוד היה קרוב , אתה לא במסלול סגור.
    אתה רוצה לחיות , ולהנות מהחיים שלך , אל תתן למזל וליד המקרה להטעות אותך.
    הבעיה היא התאמת המציאות , לראש שלך / שלנו. אם למדת מהמקרה משהו אשריך,
    אם לא תחשוב לבד.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אתמול אחרי רכיבת לילה חשבתי על זה שבלילה ובעיקולים אני משתדל לרכב בהתאם לטווח הבלימה והראיה אבל לפעמים אני מחפף.
    אני מאוד אוהב לרכב בלילות עם ירח ומזג אוויר חמים ותמיד הפריע לי שבמהירות סבירה עם תאורת אופנוע תקנית לא רואים הכל.
    בכל כביש בישראל יש מדי פעם כתמי שמן, בורות, מוטות מתכת וקורות עץ שאריות של צמיגים שהתפוצצו ועוד הרבה דברים שנדמה שאף אחד לא מפנה כיום. המסקנה שלי שמלבד משמעת עצמית חייבים פנסי עזר.

  10. #10
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אתמול אחרי רכיבת לילה חשבתי על זה שבלילה ובעיקולים אני משתדל לרכב בהתאם לטווח הבלימה והראיה אבל לפעמים אני מחפף.
    אני מאוד אוהב לרכב בלילות עם ירח ומזג אוויר חמים ותמיד הפריע לי שבמהירות סבירה עם תאורת אופנוע תקנית לא רואים הכל.
    בכל כביש בישראל יש מדי פעם כתמי שמן, בורות, מוטות מתכת וקורות עץ שאריות של צמיגים שהתפוצצו ועוד הרבה דברים שנדמה שאף אחד לא מפנה כיום. המסקנה שלי שמלבד משמעת עצמית חייבים פנסי עזר.
    אני סמוך ובטוח שבמחיר המתאים אפשר למצוא תאורת עזר עמוק אל תוך הפניה. אבל כמו כל דבר הנדסי, זה תלוי מחיר. אני לא מכיר תאורת עזר שיודעת להאיר אל תוך הפניה שזה בדיוק לאן שהרוכב מביט על מנת לפנות נכון ובמהירות גבוהה.

    איללכא...ומכאן, לא נותר לך אלא המשמעת העצמית שמתאימה את מהירות הרכיבה לתנאי הדרך

אשכולות דומים

  1. תזכורת: סמוך על סול חוזרת ביום שני הקרוב 10/04
    על ידי Tsachi בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 08-04-2017, 02:19
  2. תזכורת: תזהרו ליד מוניות חונות בעיר
    על ידי nihrider בפורום כללי
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 13-10-2016, 04:34
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 05-10-2015, 09:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO