זה לא תשדירים, זה שליחים ששוברים לאנשים מראות ובורחים, בסופו של דבר הסטטיסטיקה נהייתה כזאת שרוב בעלי המכוניות כבר נפגעו מאיזה שליח ומעדיפים לזוז קצת הצידה מאשר לקבל מכה בצד/ במראה ולהשאר עם התיקון על חשבונם
תופעה ששמתי לב שתופסת תאוצה בכמה חודשים האחרונים, רכבים שרואים אותי מגיע מאחוריהם נוטים שמאלה/ימינה ומפנים לי את הדרך או אולי
מתרחקים מפחד שאני לא אפגע בהם.
עכשיו מצד אחד זה סימן שהם מסתכלים במראות וזה מעולה, מאמין שזה בעקבות התשדירים של משרד התחבורה.
מצד שני, למה לסטות ימינה/שמאלה? מה אני אמבולנס? קצת מדאיג לאן זה עלול להתפתח.
מה דעתכם?
ולא אין לי אגזוז מרעיש.
Sent from my S60 using Tapatalk
זה לא תשדירים, זה שליחים ששוברים לאנשים מראות ובורחים, בסופו של דבר הסטטיסטיקה נהייתה כזאת שרוב בעלי המכוניות כבר נפגעו מאיזה שליח ומעדיפים לזוז קצת הצידה מאשר לקבל מכה בצד/ במראה ולהשאר עם התיקון על חשבונם
למה לא לחשוב חיובי. אולי הם סתם נחמדים אליך.
בפעם השניה כשהייתי בשוליים ורכב בלם בלימת חירום, ניסה לברוח לשוליים וברגע האחרון התחרט כי הוא הביט (כנראה) במראה,
ובאחד מהם היתה נהגת - הבנתי שלא כולם אנשים תחת.
נהגים אקראיים בטוחים שאתה שוטר רכוב ולכן מפנים נתיב.אני מאמין שלא כולם מזהים bmw משטרתי.
מאז שעברתי ל- GS זה קורה לי יותר באופן מובהק. למרות שבאופן אירוני המשטרה לא משתמשת ב- gs-ים חדשים, אבל כנראה שזה צרוב עמוק בתודעה. אה, יש לי אופנוע כחול.
אצלי זה היה קורה בגלל אורות LED חזקים וגבוהיים בטירוף שהתקינו על האופנוע לפניי.
מאז שהנמכתי אותם, לא קורה הרבה.
באמת קורה פה שינוי תרבותי על הכביש?
המשטרה דווקא כן משתמשת בgsים חדשים.
הם קיבלו חדש חדש מהניילון.
והם גם בצביעה היפה ( אפור וכחול המקורי ).
כבר יצא לי לראות אותם עוצרים אנשים באיילון.
כשאני נוהג ברכב אני נוטה לעשות זאת, אם תנאי הדרך מאפשרים. ניסיתי למפות את הסיבות לכך:
1. גם אם אני נוסע מלפני רוכב אופנוע, וגם אם מבחינה חוקית הוא יהיה ה"אשם" בתאונה מאחר שהוא לא זה ששמר מספיק מרחק ממני, אם אני אבלום בלימת חירום הוא ייפגע מהרכב בו אני נוהג, ללא ספק. בשורה התחתונה, אני רוצה לחסוך את זה. לא מחפש להיות צודק, אלא להיות חכם. במילים אחרות: אם הוא לא מספיק חכם כדי לשמור ממני מרחק, אני אעשה זאת. לטובתו בעיקר, וגם לטובתי. לא רוצה ברקורד שלי תאונת דרכים (גם אם לא באשמתי המלאה).
2. אדיבות. פשוטה כמשמעה, בהנחה שתנאי הדרך מאפשרים זאת. מי שממהר, שיעקוף. לבריאות.
3. סכנה כלפי נוסעי הרכב. אמנם, הנזק המשמעותי ייגרם (באופן מפתיע משהו) לרוכב האופנוע, אבל גם מסה של 90 ק"ג שנדבקת לחלון האחורי ב-100 קמ"ש לא תהיה נעימה ליושבי השורה השנייה. יש הרבה תאונות מצולמות כאלה ביוטיוב, בעיקר ברוסיה. בחלק מהמקרים נוסעי הרכב נפגעים בצורה משמעותית ומסוכנת.
בחיים לא אפנה ל gs וגם לא ל ktm את הדרך.
שוטר אמור לנסוע על פי החוק (משמע לא בין 2 מכוניות), ויש היום המון רכובים שלפעמים מסתובבת להם הקופסה ונותנים לך דו"ח על זה שאתה נוסע ועוקף במקום שאסור ו/או עולה על המעבר חציה ברמזור אדום (במשטרה קוראים לזה מצויינות).
אז אני באותו המטבע: לא מפנה להם את הדרך, יפגע לי ברכב? יקבל תביעה. רוצה להיות מעל החוק? שיבקש אישור לנסיעה מבצעית בתנאים מחמירים ויעקוף עם סירנה.
מה אם אני אגלוש ימינה / שמאלה כדי לפנות לו ואוריד דו"ג אחר כי אדוני השוטר מיהר לחדר אוכל בין 12:00 ל-14:00?
על פי החוק...
מעבר לזה למי שלא יודע המשטרה עברה ל ktm ויס"מ נשארו עם gs800 ועוד כמה מקומות בודדים עם gs 1200 (כמו מרחב איילון ומסובים). עד סוף השנה (אם אני זוכר נכון, חוץ מיס"מ כולם עם ktm).
Sent from my MI 5X using Tapatalk
אני רוכב כל יום תל-אביב יקנעם וחזרה. מזה זמן שאני מבחין ביתר התחשבות מנהגי מכוניות ות'אמת גם מרוכבים אחרים. גם בעיר. מספר הנהגים העסוקים בטלפון גם הוא ירד משמעותית. התפתחות בהחלט חיובית.
סע יותר בכבישים. פתח עיניים.
המשטרה עברה לktm אחרי הכישלון עם הסופר טנרה כבר לפני שנתיים.
אלא מה?
מסתבר שגם הktm הוא לא היהלום הכי נוצץ בכתר האוסטרי.
לאחרונה תוכל לראות שהם חזרו לבמוו.
אופנועי gs1200 בציר 2018-19 שמחלקים דוחות על פלאפון ועל חציית שטח הפרדה.
אגב, לא יודע אם יש גם רגילים, אלה שאני ראיתי היו עם מספר צהוב.