אהלן
מה הסכנות בהרכבת אגזוז לא מקורי (ז״א, חיקוי של מותג כלשהו) על אופנוע?
מדובר ספציפית על r3.
אהלן
מה הסכנות בהרכבת אגזוז לא מקורי (ז״א, חיקוי של מותג כלשהו) על אופנוע?
מדובר ספציפית על r3.
אז ככה, אתה שואל על אגזוז או עמם?
אגזוז (exhauste) זה הצנרת, עמם זה החלק שכולנו מחליפים (הדוד - muffler).
בכל עמם יש כמות מסוימת של גזים החוזרת למנוע.
כאשר העמם מתוכנן על ידי חברות שכבר שנים בעסק, הוא מותאם בדיוק לפי הוראות היצרן (יש תיאום בניהן) וככה המנוע לא נפגע.
לרוב מה שהן עושות זה תהליך של הורדת משקל מהאגזוז ועיצוב מחדש.
האגזוזים המועתקים, חלקם עשויים מחומרים זולים ויש סיכוים שהם יתפרקו ויחזרו לכיוון המנוע עם הגזים ו/או חוזרים פחות או יותר מידי גזים למנוע ועושים נזק בטווח הארוך (לבוכנה).
אבל יש לציין כי יש חברות שמעתיקות דברים בצורה מופלאה - צריך לחפש ולראות ניסויים תקנים וחומרים של כל חברה.
בהצלחה.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
אאל"ט ואני דיי בטוח בעצמי בנושא במנוע 4 פעימות אין כל צורך בלחץ חוזר כי הפעולה נגרמת עקב ואקום.
במנוע שתי פעימות יש צורך בלחץ החוזר ולכן יש את "אגזוזי הלחץ" שבטעות הרבה אנשים מייחסים גם ל4 פעימות.
מה שאומר שכל עוד המפלט/עמעם/דוד איך שתרצו לקרוא לזה, עשוי מחומרים טובים ועמידים- חוץ מזיהום אוויר גבוהה יותר וסאונד לא יעשה שום נזק למנוע.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
עמעם יכול להשפיע כשהצינור קצר ויכול גם לעשות נזק.
במנוע 4 פע' ואקום מכניס תערובת לפני שהבוכנה מתחילה לינוק (בהרבה מנועי אופנועים יש רגע שבו שסתומי הפליטה לא סגורים עד הסוף \ שסתומי יניקה בדיוק מתתחילים להיפתח),זה מגביר את הכמות תערובת שאפשר להכניס.
בשביל שהאגזוז לא יקח את התערובת לעצמו יש צורך בלחץ חוזר.
במנוע דופ זה עובד על אותו עקרון מבחינת הפליטה.
הוואקום בפליטה מנוצל למילוי הבלוק לפני שזה קורה מכוח הבוכנה.
ולחץ חוזר עוצר את התערובת מלהיכנס לפליטה ולהישאר בצילינדר.
במנוע כזה אין לעמעם שום השפעה.
בואו נגיד שבאמת אגזוז לא מקורי מזיק במידה והוא לא מספיק איכותי,
איך אני בודק שהוא איכותי? זה לא קצת לקנות חתול בשק?
איכותי זה בחומרים.
אם זה העתק מדויק זה לא מזיק,אלא אם מתפרק כמו שרשמו.
בשביל לבדוק האם מדובר בהעתק מדויק צריך את המשתיק המועתק ולפתוח את שניהם עם דיסק ולהשוות \ לבצע לייב דאטה על ידי התחברות למחשב דיאגנוסטיקה עם שני המשתיקים בטווח רחב של סל"ד.
בגלל ששתי האופציות האלו לא ריאליות פשוט תקנה משתיק יעודי לדגם של האופנוע או הקטנוע של יצרן מוכר ותעבוד לפי ההוראות של הערכה.
לעיתים יש צורך בשינויים נוספים.