ביום שישי האחרון בבוקר, לאחר תיאום מוקדם, הגעתי לסוכנות ימאהה בתל אביב, לרכיבת הכרות על אופנוע מוזר למראה, מכוער אפילו לטעמי, שהזכיר לי בחזות חרק טורף, מין גמל שלמה שכזה. לאחר שיחה קצרה עם נציג החברה, קובי הגדול וקבלת הסבר מקיף על תכונותיו, מאפייניו ויכולותיו של האופנוע, חתימה על טופס המסדיר את תנאי קבלת האופנוע, קבלתי את מפתחות האופנוע כולל הסבר קצר על הפעלת המתגים ועל האלקטרוניקה ויצאתי לסיבוב הכרות שהתארך לשעתיים. כפי שהבטיח קובי, האופנוע התלת גלגלי, מתנהג בתחושות בדיוק כמו אופנוע "רגיל" ומיד לאחר הפניה הראשונה ימינה ברמזור, הרגשתי כאילו אני רוכב עליו כבר שנים ארוכות. הישיבה זקופה, הידיים נשענות ברכות על הכידון, הכתפיים רפויות ואין הרגשת לחץ. המושב נוח למדי, (כשהובטח לי שבדגם ה-GT, המושב נוח עוד יותר) המתגים ממוקמים היטב, פרט למתג הבהוב אור גבוה, שמחייב הפעלה עם האגודל ולא עם האצבע המורה, כמתבקש. מנוע 850 הסמ"ק, בעל שלושת הבוכנות, מספק אמנם 115 כ"ס נכבדים, אך מאחר ומשקל הניקן מעל 260 ק"ג ויחד עם משקלי התקרבנו ל- 400 ק"ג, הוא היה קצת אנמי והרגיש חלש לטעמי. קדמת האופנוע נראה רחב ומאיים, אך 60 הסנטימטרים ממראה למראה, הם בדיוק אותם 60 סנטימטרים של ה- MT09, שמשתמש באותו המנוע, אך עדיין הססתי לעבור בין תורי המכוניות ביציאה מהעיר. הניקן מושך מבטים ותגובות גם מרוכבי אופנוע אחרים וגם מבעלי מכוניות ולא היה רמזור שלא עצרתי בו שלא נשאלתי שאלות לגבי האופנוע. כדי לבדוק האם ההבטחות שקובי פיזר לגבי יציבות האופנוע בפניות ועיקולים, בחרתי לרכוב לכיוון רמת רזיאל, הר הטייסים ואכן ההבטחות קויימו במלואן. הניקן יודע לעשות את העבודה. שלושת הגלגלים נצמדים לאספלט ומאפשרים לך להגביר את המהירות מעיקול לעיקול, ככל שהביטחון שלך גובר. שלושת רוכבי האופנועים שהניקן עקף בקלילות בעיקולי רמת רזיאל, אולי חברי הפורום ויוכלו להוסיף את חוויתם מהאירוע. את הדרך חזרה עשיתי על כביש 1, במהירות שיוט של -4- קמ"ש כשמגן הרוח עושה עבודה נפלאה בהסטת הרוח מהקסדה, למרות שגובהי מעל 190 ס"מ. (לפחות היה כשהתגייסתי לפני 40 שנה...). החזרתי את האופנוע ברגשות מעורבים. נהנתי מאוד מהרכיבה, מאחיזת הכביש ומהנוחות. פחות אהבתי את האנמיות ואת התחושה של חוסר בכוח זמין, לכשאצטרך. זוגתי אוהבת ורכוב איתי לטיולים ארוכים והחשש שהאופנוע יצטרך לעבוד תחת משקל של קרוב לחצי טון (עם ציוד... עם ציוד...), גורמת לי לחשוב שוב האם עבורי זו קניה נכונה. המחיר המבוקש עבורו עומד על 105 אלף ש"ח, כשהחודש ניתן שובר מתנה ע"ס עשרת אלפים ש"ח, לרכישת אביזרים נלווים לאופנוע, כגון ארגזים, קסדות וכדומה. שיקול נוסף זה ניתוח גיד קרוע בכתף, שנקבע לעוד חודשיים, שעשוי להשבית אותי לתקופה של כחצי שנה. בעודי מתלבט, אשמח לשמע את דעתכם לגבי האופנוע הזה.
9a6b8374-7768-4d76-a2f2-36f0a4e5839a.jpg
2b78171e-3074-42a2-ad1c-f5f38d0e484d.jpg
0b71648f-8fc4-40c9-8dc9-fb57ee8a5c83.jpg
64d21107-336b-467b-8f80-dfca2e2a132d.jpg
054a66e1-8cc4-4a0a-aed2-7a524ad5dc24.jpg
35d6c60c-5651-41b9-b19a-cce39026b9be.jpg
2170a3c0-5e0f-4710-bf97-1db882e018d9.jpg
326ed439-0a9f-4778-ad69-d7a9ae5b550d.jpg
242d433a-bb07-42c2-a57c-0cd5a34bde87.jpg
Erez Ronen
Erez Ronen
תיקון טעות...
בדקתי עכשיו בנתונים וראיתי שהניקן רחב יותר מה-MT09 ב- 7 ס"מ.
Erez Ronen
105 אלף???
בשביל כזה דבר?
יד 2 mt09 סוגר לך את הפינה אם אתה ממש רוצה ימאהה (בחצי מחיר בערך).
רשמת משהו כל כך ארוך ומסוגנן אבל בסופו של יום, אתה צריך להחליף 3 צמיגים, לטפל במערכת בלמים משולשת, רמת אמינות המערכת הקדמית לא ידועה (לעומת פיאג'ו שרצים שנים עם הטכנולוגיה שלהם), אל לשכוח שאתה קונה ממטרו (נכון?) - זה עוד שיקול שלילי (לדעתי)....שוב, אני לא רואה פה יתרון כשיש mt09 (!אם אתה ממש רוצה ימאהה!) בתור יד שניה.
אם אתה לא רוצה ימאהה ומתעקש על חדש, אז למה לא הונדה cb1000r או פשוט לחכות לטריומף החדש שיהיה יותר זול בדגם בסיס מהדבר הזה והרבה יותר נותן תמורה?
גם ככה אתה חייב לחכות חצי שנה, לא? הכל לטובה.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
אני רוכב היום על ZZR1200. לאופנוע יש כוח בשפע, אבל הכוח שלי הולך ונחלש... אני מחפש אופנוע שמתנהג בעיקולים טוב יותר, בטוח יותר ולניקן יש את זה ללא ספק.
Erez Ronen
האופנוע הזה הוא יציאה שתיעלם בדפי ההסטוריה מהר מאוד
התחושה שיש שליטה על הכלי ופחות לסמוך על המזל, בקטעים חלקים או חצץ. מבחינת המראה שלו, ממושב הרוכב, הוא נראה נהדר, עם הרבה נוכחות ופוזה וממילא, בעיקולים, רוב הרוכבים יראו אותו מאחור. מבחינת מרווח טיפולים, כל 10K טיפול שנע מאלף ש"ח דרך 1800 ש"ח לטיפול שני ו-2700 ש"ח לטיפול 30 אלף. נראה דומה לאופנועים אחרים בנפחים הללו.
Erez Ronen
לא לשכוח באחזקה שלא מציינים לך - 3 צמיגים (יכול להגיע בקלות ל3000 ש"ח לסט איכותי), 3 סטים של רפידות ברקס, 3 דיסקים בעת הצורך, 4 בולמים קדמיים לשפץ במקום 2 אם וכאשר, מערכת היגוי מורכבת מאוד עם מפרקים ותפוחים שאין באופנוע רגיל וכל חופש בה יורגש וידרוש טיפול
אפשר להמשיך עם זה עוד ועוד...
החלפות שמן זה החלק הזול באחזקת אופנוע
כבר אמרתי לו את זה ועדיין הוא התעלם.
השוות את Mp3 לכלי הזה?
שתי עולמות שונים.
ביפן כל נהגי הדו"ג נוסעים על 2 גלגלים.
באיטליה יש ערים שלמות עם מחסור בחניה בגלל ריבוי דו"ג, דבר כזה מצריך אנשים לעבור בכל זאת לדו"ג כי עם רכב כבר לא ניתן בכלל למצוא חניה.
ואם אפשר להפוך את הכלי ליותר בטיחותי בשבילם אז זה יעשה (כמו שפיאג'ו החליטו), לכן יש שוק גדול הדורש 3 גלגלים.
הכלים בהתחלה לא היו הכי בטיחותיים (תסתכל על tricity 125 כדוגמא טובה לכלי ניסיוני בשטח הזה) ולאחר 3 דורות הם טובים מאוד.
מלהשוות את פיאג'ו הניסיון שהיא רכשה על Mp3 ל-ימאהה tricity ומשם ל-niken - נראה לי קפיצה גדולה מידי.
מעבר לכל זה, נגיד והכלי הזה בטיחותי, הוא עדיין יקר לאחזקה, גם אם אתה עושה זאת לבד.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
רשמו לך למעלה
צמיגים ברקים, קליפרים, אם יש בעיה מכנאית במזלג זה בעיה לתקן לבד... זה מזלג מיוחד עם הידרוליקה כפולה.
הכל כפול יותר ויקר יותר.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
https://www.youtube.com/watch?v=8hNcMzFtTzo
סארטון של ניקן על המסלול. נראה קצת כמו אופנוע עם גלגלי עזר.