
נכתב במקור על ידי
JohnnyDough
אחת הדאגות של המורה היא תקינות הכלים (ושלמות התלמידים) ומורים לנהיגה נוהגים לתת הנחיות שמקטינות את הסיכון לכלים שלהם על חשבון הרכיבה הנכונה (והם גם מתחזקים אותם בהתאם).
ברמת העקרון, בכניסה לפניה אתה מטה את האופנוע ונותן קצת גז. פניה עם קלאץ' משוך לחלוטין, כשהמנוע מנותק ואתה מתגלגל על אינרציה, היא לא דבר נכון או מומלץ.
בפניות במהירות נמוכה (כמו בתמרונים שאתה צריך לבצע במגרש), אתה כנראה לא צריך לתת גז (תלוי אופנוע והמהירות שלו בסרק משולב בהילוך) אבל אתה צריך לשלוט בעצמת הכח שעובד לגלגל האחורי ואתה מבצע את זה באמצעות הקלאץ'. יתכן שזו הכוונה של המורה ולא שאתה צריך לפנות עם קלאץ' משוך לחלוטין.
לגבי הורדת הילוכים רק ב15 קמ"ש, זו נשמע לי כמו חוסר הבנה או הערה של המורה שמתייחסת למקרה מסוים שממנו אתה מנסה להכליל.
אם אתה בולם מ90 קמ"ש בהילוך שישי, אתה הרי לא תחזיק את ההילוך השישי משולב עד 15 קמ"ש כי המנוע יכבה עוד לפני כן.
עקרונית, אתה אמור לדאוג לזה שההילוך שבו אתה נמצא יתאים למהירות שבה אתה נוסע כך שאם חלילה קורה משהו בזמן הבלימה שמחייב אותך לברוח, אתה תוכל לעשות את זה בלי בעיה.
יתכן שהמורה חושש ממצבים שבהם תלמידים מורידים הילוכים מהר מדי - תלמיד שנוסע על 70 קמ"ש ומוריד לראשון עלול למצוא את עצמו ואת הכלי במצב די מפוקפק.