אם נסועה כזאת לא תשאיר הרבה כסף במוסך.
כנראה משהו באיזור ה2-3 אולי 4 גג.
אני חדש כאן, ובכלל עוד אין לי רשיון A2 אפילו - אבל אני שוקל ברצינות לרכוש קטנוע מתישהו בעתיד, ככל הנראה ווספה 125 סמ"ק כזאת או אחרת. אני גר באזור המטרופולין הכללי של תל-אביב, ורוב צרכי ההתניידות שלי קשורים בתל-אביב, כך שהרעיון של כלי רכב קל שייקח אותי (ולפעמים אולי את אשתי) ממקום למקום בזריזות (ובסטייל, לכן ווספה) קוסם לי עד מאוד.
כחלק ממסע השכנוע העצמי שזה רעיון גרוע, אני כרגע מנסה לקבל מושג של כמה התענוג המפוקפק הזה יעלה לי.
עלויות ביטוח חובה כבר חישבתי (אאוץ'), עלות של ציוד מיגון (חשוב!) כבר שמתי בצד. אפילו עשיתי חישוב גס של דלק. אבל עדיין אין לי מושג כמה אני יכול לצפות לשים במוסך בשנה.
קשה לי לדעת כמה אסע, אבל בחישוב גס עם מקדם פאניקה יצא לי 8,000 ק"מ שנתי.
שאלות מנחות: האם יד שניה (או יותר) מול יד ראשונה הוא פאקטור רציני בהקשר הזה? כמה גרוע הבלאי של ווספה 2012 מול אחת חדשה מהניילונים? כל כמה זמן בערך אמצא את עצמי במוסך? כמה כל ביקור כזה צפוי לעלות לי? יש דגם/בעיה/תסמינים שכדאי להזהר מהם?
אני יודע שקשה להעריך עלויות כאלו, ושכל כלי שונה ושאולי אפול על אחד נורא או לחליפין אחד מצויין, אבל אשמח להערכות גסות מרוכבים מנוסים כדי לקבל איזשהו מושג, גס ככל שיהיה :)
אם נסועה כזאת לא תשאיר הרבה כסף במוסך.
כנראה משהו באיזור ה2-3 אולי 4 גג.
כן. טיפולים ואולי דברים קטנים. לא כולל תיקונים של בעיות רציניות שתמיד יכולים לקרות (תלוי במזל).
ושאלה נוספת - עד כמה זה שונה בין יד ראשונה מול יד N?
יד ראשונה נהנה משקט נפשי של כלי חדש ש(כמעט) מבטיח 0 תקלות ובכל מקרה אם יהיו תקלות יתוקנו תחת האחריות.
מהצד השני, אתה סובל ב100% את הירידת ערך הקשה של הכלי.. משהו באיזור ה30-40% תוך שנתיים שלוש.
בקיצור, המוסכמה המקובלת היא שהכי משתלם לקנות כלי בין כשנתיים שלוש עם ק"מ נמוך, שמצד אחד עבר את ירידת הערך הגדולה ומצד שני עדיין מתנהג בדומה לכלי חדש עם אמינות די גבוהה. זה אגב גם נכון ברכבים רק ששם בגלל שהם יותר עמידים מדו"ג בנפח קטן אז גם קצת יותר ישן די סבבה.
תודה על התשובה המפורטת![]()