ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
זה עניין של עלות מול תועלת.
קטנוע זה לא רק מחיר הרכישה, יש ביטוח, טיפולים שוטפים, ציוד.
תבין שאתה מדבר על רכישת כלי שעלות הביטוח זהה אליו, אין בזה היגיון כלכלי.
תחשוב שוב מה התועלת שהכלי ייתן לך, ואם זה שווה כלכלית.
לפי מה שרשמת, זה לא המצב.
טיפול שוטף זה לא עסק יקר בק"מ שאני מתכנן לעשות, אשתדל לטפל לבד גם. ציוד יש לי (אני שליח, יש מעיל וכפפות מעולים וקסדה סבבה).
ביטוח בהחלט לא כיף לשלם אבל נניח ואפרוס אותו לשנה, ההוצאה החודשית תעמוד על אולי 500-600 שח כולל דלק.
חופשי חודשי לאוטובוס (ללימודים) בשילוב עם נסיעות במוניות שירות (לעבודה, אוטובוס פחות יעיל כאן) יעלו לי קצת פחות אך עדיין קרוב לזה בעלות החודשית.

עד כאן כלכלי.
בנוסף, כרגע אין לי כלי רכב בכלל. היה אוטו שמכרתי כי הוא נהיה יקר ולא יעיל בפקקים של ימינו. אני צריך להתנייד לפחות למחויבויות שלי (עבודה, לימודים) ובין לבין גם סידורים, יציאות, קניות, ים וכולי בתוך העיר. קטנוע יסגור לי כאן פינה בצורה כירורגית.
עד כאן תועלת.

ובפועל השאלה היחידה שנשארה לי פתוחה זה אמינות ומזל. מה הסיכויים שקטנוע 125/200/250 סמ"'ק שיש עליו כ-40,000 קמ והוא עלה לי כ4,000 ש"ח ישבוק חיים מהר ו/או ידרוש סכומים גדולים לתיקון ותחזוקה.
הכלים האלו (להבנתי) נורא פשוטים. כמות החלקים שיכולים להיהרס קטנה והחלקים לא יקרים בכלל.
בנוסף מכיר אנשים שקנו ג'ויירייד/ג'ויימקס/ ניודינק / מובי וכו בשתי גרוש וחצי ונהנו מהם תקופה לא קצרה, לכל הפחות שנה - פרק הזמן שעליו אני בונה.


למשל,
מצאתי xevo 125 - 44K km - 3,000nis
xevo 250 - 50k km - 5,000nis
new dink 200i - 40k km - 3,000nis

אופנועי מטלון, סקורפיון רייסינג ויד 2 מלאים בכלים בטווח של עד 4-5K.
מטלון וסקורפיון גם טוענים לרוב (לא יודע מה רמת האמינות) שהכלים עוברים שם איזה טיפול או משהו כזה..
ויש עוד רשימה, זה המדגם .