טיפול שוטף זה לא עסק יקר בק"מ שאני מתכנן לעשות, אשתדל לטפל לבד גם. ציוד יש לי (אני שליח, יש מעיל וכפפות מעולים וקסדה סבבה).
ביטוח בהחלט לא כיף לשלם אבל נניח ואפרוס אותו לשנה, ההוצאה החודשית תעמוד על אולי 500-600 שח כולל דלק.
חופשי חודשי לאוטובוס (ללימודים) בשילוב עם נסיעות במוניות שירות (לעבודה, אוטובוס פחות יעיל כאן) יעלו לי קצת פחות אך עדיין קרוב לזה בעלות החודשית.
עד כאן כלכלי.
בנוסף, כרגע אין לי כלי רכב בכלל. היה אוטו שמכרתי כי הוא נהיה יקר ולא יעיל בפקקים של ימינו. אני צריך להתנייד לפחות למחויבויות שלי (עבודה, לימודים) ובין לבין גם סידורים, יציאות, קניות, ים וכולי בתוך העיר. קטנוע יסגור לי כאן פינה בצורה כירורגית.
עד כאן תועלת.
ובפועל השאלה היחידה שנשארה לי פתוחה זה אמינות ומזל. מה הסיכויים שקטנוע 125/200/250 סמ"'ק שיש עליו כ-40,000 קמ והוא עלה לי כ4,000 ש"ח ישבוק חיים מהר ו/או ידרוש סכומים גדולים לתיקון ותחזוקה.
הכלים האלו (להבנתי) נורא פשוטים. כמות החלקים שיכולים להיהרס קטנה והחלקים לא יקרים בכלל.
בנוסף מכיר אנשים שקנו ג'ויירייד/ג'ויימקס/ ניודינק / מובי וכו בשתי גרוש וחצי ונהנו מהם תקופה לא קצרה, לכל הפחות שנה - פרק הזמן שעליו אני בונה.
למשל,
מצאתי xevo 125 - 44K km - 3,000nis
xevo 250 - 50k km - 5,000nis
new dink 200i - 40k km - 3,000nis
אופנועי מטלון, סקורפיון רייסינג ויד 2 מלאים בכלים בטווח של עד 4-5K.
מטלון וסקורפיון גם טוענים לרוב (לא יודע מה רמת האמינות) שהכלים עוברים שם איזה טיפול או משהו כזה..
ויש עוד רשימה, זה המדגם .
כמו שאמרו מעליי, רכישת כלי בתקציב כ"כ נמוך זה סיכון. בתמורה לכסף שאתה חוסך בקניה אתה מקבל סיכון, ורק אתה יכול להחליט עד כמה העסקה משתלמת (כמו שאתה רואה, הרוב המכריע חושב שזה לא משתלם).
אם בכל זאת אתה לא מעוניין להשקיע מעבר - הייתי מחפש משהו כזה:
קטנוע 250.
ישן (בן 7 ומעלה).
יד ראשונה-שניה פרטית (היה אצל אותם בעלים שכנראה שמר עליו כי זה היה כלי "לטווח ארוך", ומחזיק בהסטוריית טיפולים מסודרת).
דגם אמין מאוד בבסיסו (למשל - הייתי מעדיף הונדה פורזה על ג'וימקס, אם כי לא הייתי פוסל ג'וימקס על הסף).
קילומטראז' נמוך לשנתון. לפעמים יש מציאות - כמו קטנוע בן 10 עם 40-50 אלף ק"מ.
אופציה מעניינת אחרת:
תוציא רישיון A.
תקנה סילוור ווינג 600 ישן. המחירים (הריאליים) שלהם ברצפה.
זה קטנוע שמחזיק גם רבע מיליון ק"מ, ובד"כ משמש רוכבים בוגרים שמטפלים בצורה טובה.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 30-06-2019 בשעה 14:46.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה, עוד חצי שנה תהיה לי האפשרות להוציא A ועוד כשנה כשאסיים ללמוד אקנה לי איזה אופנוע אמיתי
מחפש קטנוע שישרת אותי עד אז.
מצאתי ניו דינק 200 יד 3 שנת 2009 עם 44א' קמ ב3,000 שח. (בכללי זה הכיוון של כל מה שאני מוצא). אם אחליט לחכות ולהגדיל תקציב אז אחכה חודש - חודשיים ואקנה xevo 250 כלשהו.
שוב תודה לכולם !
כי זה קטנוע די מעפן, עם אמינות בינונית (ממה ששמעתי, אין לי ניסיון עם הכלים האלה) - ואף אחד לא רוצה לקנות כזה משומש עם עשרות אלפי ק"מ.
גם ב-3 כנראה שלא עומדים בתור כדי לקנות אותו.
כשיש לך קטנוע שאי אפשר למכור, אתה מוריד מחיר.
לגבי הקילומטראז' - זה לא משהו לא סביר בעליל. 10-15 ק"מ ביום זה סביר לכלים האלה, נגיד של מישהו שגר בפ"ת ועובד בלב ת"א, או כלי שעמד כמה שנים.
דווקא לפות"ש הכלי הזה יכול להיות פשרה טובה, כל עוד יתמזל מזלו והוא לא יצטרך להשקיע בטיפולים יקרים במהלך השנה הזאת.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual