שלום רב,
אז אתמול במהלך זה שניסיתי לשדל את החברה לצפות במירוצי אנדורו עלה נושא הצבע הכתום של ק.ט.מ.
ואז, לתדהמתה הרבה עלה העניין שלכל חברה יש צבע שלה. אתם יודעים- הונדה אדום, סוזוקי צהוב(או כחול), קוואסאקי צפרדעים וכו'.
עכשיו, כיוון שהיא אשה היא לא יודעת לקבל דברים כפי שהם וזהו והיא מאוד מעוניינת לדעת מאיפה נבעה החלוקה הזו. מי החליט? מתי? איך?
האם מישיו סוזוקי וטוראקוסו ימאההישבו ועשו אבן נייר ומספריים על מי מקבל את הכחול?
מן הסתם (וכן, אני יודע שמין זה לא סתם), סביר להניח שזה סתם התחלק ככה עם השנים אבל אולי יש משהו קצת מעבר להנחה הפשוטה הזו.
אם למישהו יש איזשהו אור לשפוך על העניין אני אשמח. תאכלס- מעניין.
אני לא יודע אם באמת התבצעה חלוקה ביניהם אבל זהו גימיק פרסומי שעובד.
ניתן לראות את זה בעוד מוצרים וכלי עבודה (ג'ון דיר ובוב קאט, אני לא צריך להגיד להם איזה צבע מי ומי)
והנינג'ה שלי היה ירוק כמו שרק הוא יודע להיות ירוק.
פרארי זה אדום?
ודוקאטי ?
ורק הבימר ציוני - כחול לבן
אגב. אין דבר כזה "הכנף האדומה" . היא לבנה -
https://motorcycle-logos.com/honda-logo/
![]()
נערך לאחרונה על ידי NAOR2207; 25-07-2019 בשעה 12:32.
איזה צבע הכי מהיר?
https://deepsense.ai/what-color-car-is-the-fastest/
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בטא לקחו להונדה את האדום, שרקו לקחו לימאהה את הכחול, פנטיק לקחו קצת צהוב מסוזוקי ואף אחד לא נוגע בירוק של קוואסקי
את הסיפור הבא שמעתי באופן אישי מהדמות המדוברת, לכן אני מרשה לעצמי לצטט אותה ולראות אותה כנכונה:
למה ק.ט.מ היא כתומה? כי ג'ראלד קישקה מסטודיו Kiska האוסטרי, הציע זאת.
לדבריו, ב-1994 כשק.ט.מ התפרקה ל-3 חברות נפרדות, הוא הציע לסטפן פירר הבעלים של ק.ט.מ, שהם חייבים לבחור צבע "משלהם".
הוא נתן את פריסת הצבעים שהשושנים תיאר כאן, והסביר למר פירר שכך עושים מיתוג. הצבע היחידי שנשאר "בערך פנוי" היה הכתום.
אבל זה היה הצבע של לברדה. סקר שוק רחב בין הלקוחות הפוטנציאליים הראה שלברדה, שנסגרה בסוף שנות ה-80', כבר לא מספיק מוכרת ואפשר "להשתלט" על הצבע מבלי לחשוש שהאופנועים ייתפסו כ"לברדה האיטלקית".
והופ! יש לנו צבע מותגי חדש...
אגב, הוסקוורנה כיום בצבעים לבם-כחול-צהוב כדי לשחזר את צביעת האופנועים המקורית כפי שהיו עד אמצע שנות ה-80'. הצבעים הם צבעי דגל שבדיה, שם הוקמה החברה במקור.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
אם הייתי מקים מותג היום הייתי עושה אותו בצבע* שחור. אולי אפילו שחור מט או שחור קרבון. לצערי זה הצבע* האהוב על העדר...
*שחור זה לא באמת צבע - זה העדר צבע.
את זה היא כבר מצאה לבד :-)
https://blog.ktm.com/inthisyear1996-ktm-goes-orange/
אבל תודה על תגובה עניינית סוף סוף.