ציטוט נכתב במקור על ידי Touro צפיה בהודעה
אהלן חשקה נפשי בvitepilen 701 כאופנוע לא מוגבל ראשון,
כאמור האופנוע בעל 700 סמ״ק עם צילינדר אחד.
במה זה מתבטא מבחינת אמינות, דלק, בלאי, נסיעה וכו׳ וכו׳?
דלק - כמו בכל אופנוע "כבד", תלוי בעיקר ביד ימין. היה לא מזמן שרשור שבו הרחבתי על דעתי בנושא.
מניסיוני - בגרוזיה רכבתי על ק.ט.מ 690 אנדורו. הצריכה שלו נעה למיטב זכרני בין 4/100 (כבישים צידיים איטיים ושבילים מהירים) ל-5/100 (כביש "מהיר" על 120-130, או שטח מאתגר יותר).
מבחינת בלאי - הוא בד"כ גבוה יותר ממנועים דו-צילנדריים, הן עקב המשקל הרב של החלקים הנעים (מה שמגביר את הבלאי בסל"ד גבוה) והן עקב הויברציות. לא שמעתי על סינגלים גדולים שמגיעים ל-200 אלף ק"מ לפני שנדרש אוברהול, בעוד שהרבה אופנועי כביש/אדוונצ'ר יכולים להגיע לשם בקלות כל עוד השימוש בהם מתחשב ואיכות הטיפול גבוהה. עם זאת, מנועי סינגל גדולים בהחלט יכולים להיות אמינים עבור הרוכב ה"ממוצע", שלא מתכוון להחזיק באופנוע מעל 70-100 אלף ק"מ - כדוגמה קלאסית לכך זה ה-DR650, שנחשב "bulletproof".
ספציפית לסדרת ה-LC4 יש רגישויות רבות. אני מניח שרובן שופרו עם השנים, אך עם זאת, צריך להבין שמדובר במנוע שנסחט חזק מאוד עוד בשלב התכנון שלו. הוא קרוב במבניהו למנועי 4 פעימות של אופנועי אינדורו מקצועיים, שמטופלים לפי שעות או במרווחים של כ-1000 ק"מ.
אני מניח, שכדי שמנוע כזה יאריך ימים ויחצה את רף ה-100 אלף ללא צורך בהתערבות - המינימום הנדרש הוא לקצר את מרווחי החלפת השמנים, להשתמש אך ורק בשמן סינטטי מלא באיכות גבוהה ולהימנע מ"קריעה" של המנוע.