מישהו יכול לפרט לי כיצד זה עובד והאם זה מומלץ?
כל כמה זמן יש לנקות /לשמן שרשרת ?
מישהו יכול לפרט לי כיצד זה עובד והאם זה מומלץ?
כל כמה זמן יש לנקות /לשמן שרשרת ?
www.scottoiler.com
תסתכל על סרטונים ביוטיוב.
תדירות שימון וניקוי שרשרת מ-א-ו-ד תלויה בתנאי רכיבה, וכל המלצה היא קשקוש. למשל - ברכיבה בגשם מומלץ שתשמן את השרשרת כל 50 ק"מ, ברכיבה בחול - מומלץ שתנקה כל 50 ק"מ, וברכיבה בכבישים נקיים ומזג אויר טוב אפשר לנקות ולשמן פעם ב-1000 ק"מ, והמספרים האלה מצוצים מהאצבע, בדיוק כמו שאר ההמלצות. בדיוק בשביל זה יש משמנת אוטומטית. היא מועילה בעיקר בתנאים קשים, כפי שאתה יכול לנחש מהמרווחים למעלה.
ג'ק , סתם שאלה שמעניינת אותי , ראיתי ביוטיוב , למשל כמו זה:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ2vhRJW5is
השמן לא יכול בצורה כל שהיא בסופו של דבר להגיע לאיזור הצמיג , מה שיכול לגרום לסכנה בבטיחות הרוכב?
כבר ענו לך, אבל מניסיון שלי, סכנת השמן שמגיע לצמיג היא קצת overrated בכל מקרה - נוטים לייחס לה חשיבות יתרה, אולי בגלל התירוץ הקבוע "התרסקתי על כתם שמן". לא טיפה ולא שתי טיפות על הצמיג לא יהרגו אף אחד.
סתם קוריוז: פעם רכבתי עם פקק שמן פתוח והצמיג היה בשמן - גיליתי את זה כי הרגשתי שבהטיות האופנוע מתנהג קצת מוזר מהרגיל, עצרתי וראיתי מה קרה - 15 דקות ניגבתי את הצמיג, והייתי צריך עוד כמה עשרות ק"מ רכיבה כדי להיפטר מהסימנים האחרונים של השמן. איכשהו הצלחתי לרכב על צמיג כזה ~50 ק"מ באותו היום (על אופנוע ספורטיבי למדי) מבלי להתעופף ובלי לדעת שאני רוכב על צמיג מלא בשמן. ואני לא מדבר על טיפה, אני מדבר על בערך חצי ליטר שנשפך על הצמיג הזה.
אני משמן בכבדות עם מברשת טבולה בשמן משומש,על השרשרת,על האבק ועל הכל מהצד הפנימי,מתחת לזרוע האחורית.
נוסע קילומטר ואז רואה שרשרת מבריקה ומשומנת היטב עד לפעם הבאה עם כל הדרעק בדופן הצמיג השמאלי.
צריך להבדיל בין משמנת חצי אוטומטית לאוטומטי מלא.
חצי אוטומטית זה בסגנון של המשמנת בקישור בפוסט של sus123 . זאת אומרת שאתה קובע מתי לבצע שימון (לא בטוח שקובע את כמות השמן שתצא מהמשמנת).
אוטומטית מלא זה בסגנון של scottoiler, וזה אומר שמהרגע שכיוונת הכל, אתה יותר לא נוגע ולא מתערב בשימון חוץ ממילוי מיכל השמן.
הייתה לי חצי אוטומטית, לדעתי חוץ מהמחיר שלה אין באמת סיבה לקנות אחת כזאת. אין שליטה מלאה על כמות השמן שמגיע לשרשרת (גלגל מלא שמן כולל צמיג), אם שכחת ללחוץ על הכפתור אז השרשרת לא תשומן, ולרוב תצטרך רכיבה של חצי שעה כדי שהשמן יגיע לשרשרת.
היום עם scottoiler, אני לא נוגע בכלום והשרשרת משומנת עם מעט מאוד שמן על הגלגל. רוב השמן נראה רק על החישוק בגלל שהוא נתפס באבק ויוצר שכבה קטנה של בוץ, אבל הצמיג נקי הרבה יותר בגלל שיש לי שליטה כמה שמן יוצא לשרשרת. גם בוטל הצורך ברכיבה ארוכה כי השמן תמיד מחכה לצאת לשרשרת ומספיק להתניע ולעמוד בחניה כדי ששמן יצא.
לגבי הניקוי, כמו שכבר אמרו לך, תלוי בכמות הלכלוך שיש על השרשרת.
יש לי scottoiler חצי אוטומטי ובכוונון נכון אין אפילו שמן על הג'אנט, אני מאוד מרוצה מהמשמנת.