מה שרונן אמר ועוד.
אני לא יודע כמה מכם זוכרים, אבל התחילו להקפיד בטסט (של מכוניות) על מידות צמיגים התואמות לרישיון לאחר שהיו מספר תאונות דרכים שנגרמו מצמיגים לא מתאימים לרכב. הסתבר שפנצ'ריות (מוסמכות) הרכיבו צמיגים לא מתאימים. במדינת החפיף צריך כללים שיתגברו על החפיף. אז נכון, לפעמים יישום הכללים גם הוא חפיף (אנחנו באותה מדינה, לא?) והכללים נגועים באינטרסים, אבל זה עדיף, לדעתי, על המצב שהכול פרוץ. תאר לך מה היה קורה אם כל אחד היה יכול לייבא/למכור איזה קסדה שהוא רוצה. היית משלם במיטב כספך על קסדה שבזמן אמת יסתבר שהיא לא שווה כלום בי היבואן רצה להרוויח עוד כמה שקלים.
אגב, בפולגז ז"ל היה שרשור שהתלונן שסתם משלמים לטכניון. אז הנה, הם בכל זאת עושים את העבודה ולא מאשרים קסדות שאינן מתאימות לתקן (מה שלא אומר כלום, כמובן, על הקסדה עצמה).
ולבסוף, חשבון קצר: נניח שרצית קסדה טובה ושלמת 1600 שקל יותר בארץ (יחסית ליבוא מחו"ל). קסדה כזו תחזיק לפחות 4 שנים. יוצא שהעלות עבור קניה בארץ (וגם לזה יש יתרונות כגון אחריות) היא 33 ש"ח לחודש. לא כל כך נורא, מה?