לקחת לבדיקה והכל היה תקין. תביעות קטנות זה כאב ראש... כתבתם זכרון דברים או משהו כזה?
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
היי,
לפני חודש קניתי אקס מקס 250 שנת 2006.
הוא היה נראה יחסית טוב ועם 45 אלף ק"מ.
הבן אדם מבוגר בן 60 בערך אמר לי קח לבדיקה.
לקחתי לבדיקה ואמרו חוץ מצמיגים ורפידות וטיפול גדול שהוא תקין.
כלומר בסביבות 2500 ש"ח, קניתי ב4500 במקום ב6000.
עכשיו אחרי חודש השמן מתערבב עם המים וצריך לעשות ראש מנוע והלכה משאבת מים.
יש לציין שכל הצנרת מלאה בשמן עם מים.
הלכתי למוסך והוא אמר שזה משהו שלא קורה תוך חודש וזה קרה לפני.
העלות היא 1800 ש"ח.
דיברתי עם הבן אדם המבוגר והוא לא רוצה לשים חצי.
השאלה היא האם מבחינה משפטית יש לי עילה לתבוע אותו?
תודה רבה
לקחת לבדיקה והכל היה תקין. תביעות קטנות זה כאב ראש... כתבתם זכרון דברים או משהו כזה?
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
אם מישהו אחראי לזה זה מכון הבדיקה שבצע את ה"בדיקה לפני קנייה". יש להם אחריות מקצועית המעוגנת בחוק ואם הם לא עלו על בעיה כל כך עקרונית זו רשלנות מקצועית שבעיקרון ניתן לקבל עליה פיצוי. המוכר לא חייב לך כלום. אתה בדקת את הכלי, מצאת אותו מתאים לצרכיך, השתוותם על המחיר (25% פחות מהמחירון) וזהו.
הבעיה שלך תהיה להוכיח שהתקלות שישנן כרגע היו בזמן הבדיקה. משאבת המים נפרצת או מתקלקלת בנקודת זמן נתונה. בהחלט יכול להיות שבבדיקה היא הייתה תקינה. מנוע שהתחמם יותר מדי אפילו פעם אחת (למשל, כתוצאה ממשאבת מים לא תקינה) עלול לגרום למצב הראש שתיארת. לכן, אני מעריך שיהיה לך מאוד קשה להוכיח שהבעיות היו קיימות בזמן הקנייה. למעשה, המוסך של הטעה אותך. מספיק נסיעה אחת עם משאבת מים שהתקלקלה תוך כדי נסיעה כדי לגרום לבעיות הללו.
אילו דברים מהסוג שאתה צריך ללמוד לצפות להם כשאתה קונה כלי משומש. בדיקה לפני קנייה מקטינה את הסיכון אבל לא מעלימה אותו לחלוטין, במיוחד כשמדובר על בלאי רגיל שלא ניתן לאמוד אותו. אם אתה רוצה להיות שקט לחלוטין הדרך היחידה היא לקנות כלי חדש (ולשלם הרבה יותר).
כל מה שרשמת תקף לרכבים ולא תקף לדו גלגלי.
לפי משרד התחבורה לא קיים "מכון בדיקה" מוסמך לדו גלגלי ולכן אם הולכים לפי החוק אין שום עגינה ולא שום דבר בניגוד לבדיקת רכב.
משאבת מים שהתקלקלה עדיין מפמפת מים ומנסיעה אחת לא יקרה דבר אלא אם לא יהיה לה מה לפמפם - אין שום קשר ויותר סביר שהבדיקה לא בוצעה באופן מקצועי או שבוצעה בניגוד אינטרסים.
לפותח השרשור - אם הבדיקה בוצעה במקום נטרלי אתה יכול להאשים רק את המוסך.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 04-10-2015 בשעה 10:12.
איפה יש חיבור בין המים לשמן ? במחזיר של המשאבה ?
מסכים עם הזקן. בדיקה לפני קניה במוסך מורשה אמורה לבטא את מצב הכלי.
אם הבדיקה התבצעה בצורה רשלנית ולא גילתה מצב מנוע שהיא הייתה אמורה לגלות, הרי זו התרשלות, והמוסך יצטרך לפצות אותך עבור הנזק.
השאלה היא אם יש לך מספיק ראיות להוכיח את הטענות שלך.
במקומך הייתי ניגש ל 2-3 מוסכים ומברר מה הם אומרים.
אם אומרים שהחוסך התרשל ושהיה עליו לגלות את הבעיה תכין מכתב דרישה רשמי למוסך.
אם המוסך לא מתרצה תגיש תביעה בבימ״ש לתביעות קטנות ותביא חוו״ד מקצועית של שמאי או מוסכניק.
הייתי גם בודק קצת באינטרנט לגבי אחריות מקצועית של מוסכים. לא יודע אם יש להם חובה על פי החוק, אבל סביר להניח שיש להם פוליסת ביטוח לכיסוי.
אם הם התרשלו, יש מצב שהם יפעילו את הביטוח וישלמו לך. מצד שני, יש מצב שבגלל שיש להם ביטוח הם יוציאו לך את המיץ באמצעות מחלקה משפטית של הביטוח.
השאלה היא האם יש לך זמן פנוי וקייס חזק.
אני רק בקטע הטכני:
זה בערך הכי לא נכון שיכול להיות. כבר ראיתי משאבת מים שבורה שבה ראש המשאבה (החלק שמזרים את המים) פשוט התנתק מהציר, וכמו שאתה מבין, שום דבר היא לא מפמפמת כשהיא מסתובבת. אז כן, א הזקן צודק. והכותרת של השרשור גרועה ממש. היתה.
הנה דוגמה לאיך הבפנים של המשאבה נראה:
![]()
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 04-10-2015 בשעה 22:48.
אני שמח שראית גם אני ראיתי כמה גם בלי התמונה אבל ההבנה שלך שגויה כי אתה הראשון שמשתמש במילה שבורה אז מי שצריך להבין זה כנראה אתה ו-א הזקן שמשאבה מקולקלת (פרוצה - לא בעיה להבין את זה מההקשר ומהציטוט של א' שהשתמש במילה נפרצת) תמשיך לפמפם נוזל והמנוע יכול לחיות עם זה.
אני רק בקטע הטכני.
משאבה נפרצת נוזלת החוצה ולא מערבבת מים עם שמן.
הזקן מתכוון שערבוב של שמן מים נוצר עקב פריצה של אטמי הראש כתוצאה מחימום יתר עקב משאבה תקולה.
https://www.yamahamotorcyclespares.c...0hose%20?uID=0
חבל שאנשים מתעקשים לכתוב כאן שטויות וזה מאחד ש"לא יודע להחזיק מברג"
נראה שאתם מגזימים קצת ביכולת מכון הבדיקה.
איך הם יכולים לנבא תקלה כזו?
אתה מצפה שהם יורידו ראש ויבדקו משטח אטימה?
בבדיקה ניתן לראות חיצונית צינורות מים,לבדוק נזילת רדיאטור ומתי המאוורר נפתח לעבודה,תקינותו וכו'.
קרה שהמד עלה מעבר לחצי,עצור,דומם מנוע וחפש שלוליות מתחת הקטנוע.
המשכת לרכב-אכלת אותה.
ברור, אבל זה לא פות"ש, זה המוסכניק שלו שאמר "הלכתי למוסך והוא אמר שזה משהו שלא קורה תוך חודש וזה קרה לפני.". אני מניח שאם המוסכניק היה אומר לו שזה יכול לקרות בכל כלי משומש (במיוחד כשלרוכב אין כל כך מושג למה צריך לשים לב, כמו, לדוגמה, לשלולית מתחת לקטנוע) כל השרשור לא היה נפתח.
נשאלת השאלה למה המוסכניק מספר לפות"ש מעשיות. אפשרות אחת - הוא גרוע במקצוע. אפשרות שנייה - יש לו אינטרס לשסות את פות"ש באדם שמכר לו את הקטנוע. בשני המקרים משהו מסריח.
לפות"ש - במקומך לא הייתי סומך על המוסך הזה ומבקש עוד חוות דעת במוסך אחר (ותברר קודם שזה מוסך מומלץ).
אתה רושם מניסיון עם המקלדת?
משאבת מים שנפרצת יכולה גם לנזול לקרטר,זה תלוי באיך היא בנויה ובכמה חזק היא נפרצת ברגע נתון.
אם אתה יודע או כנראה שאתה לא יודע אבל הנוזל נמצא בלחץ דיי גבוהה כשהוא חם ומחזיר מכני (המחזיר הזה שאוטם שם) שמתפוצץ לחתיכות יכול לשלוח זרם נאה של נוזל קירור הישר דרך מחזיר השמן (הנוסף) ישירות לקרטר.
אתה באמת לא יודע להחזיק בורג,כי אם היית יודע אולי היית מבין מה אני רושם.
ואני התכוונתי לומר שמשאבת מים נוזלת לא תגרום לאטם ראש להיפרץ מנסיעה אחת,לזה יקדים חימום חריג בניגוד לדבריו של מי שסינגרת.
אטמי ראש גם אין שם זה אטם אחד,אז יסלחו לי האנשים הנורמליים שקוראים את השרשור אבל אטמי הראש שלך כנראה נמסו מיותר מדיי קגלביץ' זול.
תעבור למשהו אחר.
נ.ב. בתמונה שלך אין משאבת מים ולא "אטמי ראש".
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 05-10-2015 בשעה 09:50.
יש אופציה כזו שנקראת ציטוט,אולי להבא אם תצוטט ולא תרשום מתחתיי אני אחסוך את מה שאני חושב עליך ועל ההבנה שלך באופנועים.
אופנוען.
ובנתיים תן לי לדווח על הביוב שיצא לך מהפה.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
לא מכיר את איך העסק של המשאבה עובד שם אבל באופנועים משאבת מים מכילה 2 אטמים, אחד שמונע מהשמן לעבור למים והשני מונע מהמים לעבור לשמן, אם אחד מהם נפרץ יש סלט.
לי אישית קרה שנפרץ האטם של המים והיה מים בשמן.
קרה לי גם שמן במים.
וזה נפרץ יום בהיר אחד, יעני מתחיל לטפטף מפתח ניקוז ומהרגע שמטפטף יש לך כ200 קמ עד שיש סלט