אין כמו קירור שמן![]()
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
יש לי קירור אוויר, אני מנצח?
נראה לי שהדיון הטכני סוטה קצת מהנושא.
לפות"ש:
א. צודק המוכר שלא רוצה להשתתף בעלות. מהרגע שהחלטת לקנות (עם או בלי בדיקה) וסיכמתם על מחיר, נגמר הקשר בינכם.
ב. יש סיכוי סביר שהמוסך שעשה לך את הבדיקה לא עלה על בעיה שאולי (אולי גדול) הייתה קיימת בזמן הבדיקה. הסיכוי שלך להוכיח את זה הוא קלוש. לדעתי אם תחליט לתבוע אתה רק תבזבז עוד כסף. אפילו אם תזכה, אתה תצטרך חוות דעת ממוסכים, שכדי לבדוק ירצו כסף, אתה תצטרך לשלם אגרות בית משפט, ובתביעות קטנות, אפילו הרבה יותר מוצקות משלך, השופטים בד"כ מוצאים פשרה באמצע. אין לך שום סיכוי, אפילו לא קלוש, לקבל את מלוא הסכום מהשופט. תעשה את החשבון ותחליט אם כדאי.
ג. אין לי שום דבר נגד לקנות כלי יד שניה ואפילו עשיתי את זה יותר מפעם אחת, אבל מי שקונה כלי ב - 4500 ש"ח וחושב שלא יהיו לו הוצאות, הוא במקרה הטוב, מאד מאד נאיבי. אם זה לא היה מגיע עכשיו אז זה היה מגיע עוד מספר חודשים. זו המשמעות של לקנות כלי ישן. להבא תכין קצת כסף בצד ותכונן לרגע שבו תצטרך להוציא אותו
לטעמי, אין לך מה לעשות, וגם אין לך סיבה מוצדקת.
בחודש הזה הכל היה יכול לקרות. אין מה להתקשר למוכר. לעומת זאת למוסך אתה יכול לבוא בטענות - אבל לא בדרישות (אלא אם יש לך אחריות בכתב מה שאני לא מאמין וגם אם כן היא בטח מחריגה דברים כאלו). במקום כל החכמים ועורכי הדין שכבר ממהרים להגיש תביעה, פשוט תיגש למוסך ותשאל כמה עולה לתקן ואחרי שתקבל הצעת מחיר תתחיל להתמקח וללחוץ ולהזכיר לו שהוא לא עלה על זה ואולי הוא יוריד לך במחיר. 20-50% אתה צריך להגיד תודה.
עם כל הכבוד, יש פה מישהו שבטוח שהוא יכול לנבא מה יקרה לקטנוע במהלך חודש?
חודש זה המון זמן
אני אענה לך על השאלה הזאת בתור סטודנט למשפטים ואחרי שקראתי כמה פסקי דין בנושא כי זה מאוד עניין אותי, העובדות בשטח גם אם הם לטובתך באופן יחסי לא מעודדות. מדובר בתקופה של חודש לאחר הבדיקה, שנוצר כשל מערכתי בקטנוע שגרם לנזק שלא בטוח שבבדיקה הוא היה קיים או לא. האפשרות פה בפנייך זה ללכת ולקחת חוות דעת של מוסך שיאשש את זה שהתקלה הייתה קיימת בעת הבדיקה והמוסך התרשל ולא עלה על התקלה וספק אם בימה"ש יקבל אותה.
הבעיה הקונקרטית במקרה שלך, עלות הגשת התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בסביבות ה500 שקלים ורוב התביעות בביהמ"ש נסגרות בהסדר מסיום ואתה לא תקבל את כל הסכום של התיקון אולי חצי וגם זה בספק. יכול להיות מצב שבו השופט בכלל יחליט שאין עילה והתקלה קרתה לאחר מכן לפי חוות דעת המוסך הבודק ואז תצא קירח מכל הצדדים.
אישית מה שהייתי מציע לך לעשות, לנסח מכתב התראה, מפורט ומנוסח היטב על המקרה לבעל המוסך ולחכות לתגובה שלו, רוב האנשים בימינו שומעים את המונח תביעה ומתקפלים די מהר ויסכימו להגיע אתך להסדר כלשהו שיוציא ממך חיוך.
בהצלחה לך.
יש לך טעות.
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=4145
"Reece popped over today & we renewed his water pump as he was worried about the reported water pump shaft wear, when worn can pass the coolant into the oil side of the motor"
http://advrider.com/index.php?thread...a-guide.132369
"If your water pump is leaking coolant into your engine, it’s time to replace your water pump seal and bearings right away"
http://www.ktmforums.com/forums/duke...uke-200-a.html
"after i send back my bike to dealer, they have check n found the oil seal for water pump is defective. So, they changed new oil seal"
http://advrider.com/index.php?thread...ing-act.405601
"
If you see something like this it is time for a full water pump repair"
![]()
כנראה שגם הונדה,קוואסקי גזגז ואפריליה מתחכמות.
כולם אוהבים להתחכם.
במה שונה מבנה משאבה של KTM משאר המשאבות?
אתה אולי מערבב בין איכות חומרים לתצורה והדיון פה הוא על מצב אפשרי בתצורה שיש גם ל KTM.
http://www.apriliaforum.com/forums/s...t-In-gear-oil-!
http://www.kawasakimotorcycle.org/fo...olant-oil.html
http://www.thumpertalk.com/topic/272...nsmission-oil/
http://www.apriliaforum.com/forums/s...ky-gearbox-oil
http://www.apriliaforum.com/forums/s...th-gearbox-oil
![]()
ג'ק מעטים המקרים שבהם יש אטם מכאני. החור הקטן הוא מאוד קטן ואם מתחיל לנזול משם אז יש לך קילומטרים ספורים עד לעירבוב שמן ומים . החור לא עומד באטם פרוץ לגמריי
זו תקלה נפוצה מאוד בהמון יצרניות שמשתמשות במבנה הפשוט של 2 מחזירי שמן פשוטים. אגב רוב הפעמים נפרץ הצד של המים כי הלחץ שם די גבולי
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor