את המתיחה מבצעים בציר האחורי אין אופציה אחרת.
בסרטונים שראית הם כנראה מדברים על איפה בשרשרת למדוד את המתח.
אותי לימדו לבדוק בשלושה מקומות שונים על השרשרת אחרי המתיחה,אם המדידות זהות והמתח תקין בכולם סיימתי ואפשר לחזק.
ראיתי מספר סרטונים ואני מעוניין גם בדעתכם.
בחלק מהסרטונים, פשוט פותחים את הציר האחורי מבצעים כיוון וסוגרים הכל.
בחלק אחר של הסרטונים מדברים על מציאה החלק הרפוי ביותר בשרשרת ושם לבצע את הכיוון, ומצד שלישי יש כאלה שמחפשים את החלק המתוח ביותר ושם מבצעים את הכיוון.
הלכתי לאיבוד ואני לא רוצה לבצע מתיחה לא נכונה. Help?
אני אציין שלפחות ב-owner manual, אין התיחסות לעניין הזה, אלא רק לזה שהאופנוע צריך להיות על הרגלית צד ללא משקל על האופנוע.
את המתיחה מבצעים בציר האחורי אין אופציה אחרת.
בסרטונים שראית הם כנראה מדברים על איפה בשרשרת למדוד את המתח.
אותי לימדו לבדוק בשלושה מקומות שונים על השרשרת אחרי המתיחה,אם המדידות זהות והמתח תקין בכולם סיימתי ואפשר לחזק.
כנראה שלא הייתי ברור מספיק
המתיחה כמובן תהיה מהציר האחורי, אבל המדידה מתבצע בשיטות שונות.
1. פשוט פותחים את הבורג בציר האחורי, מבצעים מתיחה עם מדידה מתחת למוביל וזהו.
2. מעלים אופנוע על ג'ק אחורי ומסובבים את הגלגל האחורי תוך כדי מדידת השרשרת לכל אורכה ומחפשים את הנקודה הכי רפויה (מרווח גדול בין המוביל לשרשרת) של השרשרת מתחת למוביל. עכשיו מבצעים מתיחה ומודדים שוב באותו המקום לאחר המתיחה.
3. כמו 2, רק שמחפשים את הנקודה הכי מתוחה (מרווח הכי קטן בין המוביל לשרשרת) של השרשרת במקום את הכי רפויה.
אני יכול להגיד רק מה אני עושה שזה מתיחה ובדיקה בשלוש נקודות שונות על השרשרת,אם המדידות זהות הכל בסדר ואם יש סטייה של חצי מ"מ זה בסדר הרי הטווח התקין הוא לא בול על המ"מ הוא בין xמ"מ לבין (x+2)מ"מ.
את המדידה עצמה אני עושה באותו מקום על הזרוע האחורית רק עם חלק אחר של השרשרת אחרי שסובבתי את הגלגל ככה שלוש פעמים ארבע אם אני חסר ביטחון.
המקום שבו אני מודד זה איפה שהיצרן מורה לבדוק אם אין סכמה על הזרוע האחורית אז בספר האופנוע.
כשהשרשרת חדשה ותקינה, אין "נקודות מתות" ומתח השרשרת זהה בכל מצב הסיבוב. זה המצב אליו מתיחס ספר הרכב.
אם כבר הופיעו "נקודות מתות", אז מתח השרשרת לא יהיה אחיד לאורך הסיבוב. מה לבחור - האם למתוח בנקודה המתוחה יותר או הרפויה יותר - אם ספר הרכב לא קובע, זה נשאר להחלטתך. חשבתי על זה טיפה ולא הגעתי למסקנה מה עדיף - שרשרת שמתוחה באופן תקין רוב הסיבוב אבל פעם (או יותר) בסיבוב נמתחת יתר על המידה (ומפעילה כח על הזרוע האחורית), או שרשרת שרפויה יתר על המידה ומתכווצת פעם או יותר בסיבוב, שזה בד"כ נותן הרגשה לא נעימה של "הצלפות שרשרת". לאורך חיי השרשרת אולי עדיף להימנע ממתיחת יתר.
לא עדיף להחליף שרשרת שההפרש בין הנקודה המתוחה לרפויה חורג ממתח השרשרת הרצוי על פי היצרן?
קצת מוזר שהספר מתיחס לשרשרת חדשה ותקינה, הרי יש אפשרות למתוח את השרשרת ולא ישר להחליף אותה.
מה הסיבה שגורמת לאותן נקודות עם הבדלי מתח לאורך השרשרת?
באופנוע הקודם, ביצעתי מתיחה לפי הנקודה הרפויה ביותר, כנראה שזה מה שהביא מהר מאוד למתיחה מלאה של השרשרת והחלפתה (עכשיו הכל מסתדר לי). הפעם אני אבצע מתיחה בנקודה המתוחה ביותר כך שאני אשאר על הצד הרפוי יותר לאחר מתיחה, כנראה שזה עדיף.
למיטב ידיעתי, שרשרת שלא שומרת על מתח אחיד במהלך הסיבוב מוגדרת ע"י היצרן כשרשרת לא תקינה ודורשת החלפה.
"נקודות מתות" מופיעות כשציר שמחבר 2 חוליות צמודות מאבד את הצורה החלקה שלו והחוליות מאבדות את חופש הסיבוב (לא מגיעות מעבר לזוית סיבוב מסוימת, או במקרה הרע יותר ננעלות בזוית מסוימת). זה קורה משחיקה טבעית, נמנע ע"י טבעות ששומרות על שמן בנקודות הסיבוב (o-ring וכו'), וצפוי לקרות יותר מהר באותן החוליות שבהן הטבעות נפרצות.
רצוי למתוח דווקא מהקטע הרפוי כי מה הטעם למתוח יותר ממה שצריך,הרי תהרוס ותעקם חלקים אחרים.
המתיחה צריכה להיות רק בשן אחת.אחרי שבועיים בדוק שוב ושמן את השרשר בכל פעם.
אם תמתח מהחלק הרפוי, אתה תמתח יותר ממה שצריך בחלק הלא רפוי
אם תמתח מהחלק הלא רפוי, אתה תמתח פחות ממה שצריך בחלק הרפוי, אבל לפחות לא תגיע למתיחת יתר בשאר השרשרת
או שאני מתבלבל?
לא, אתה לא מתבלבל, וכנראה זה גם מה שפלג התכוון אליו.