כשהשרשרת חדשה ותקינה, אין "נקודות מתות" ומתח השרשרת זהה בכל מצב הסיבוב. זה המצב אליו מתיחס ספר הרכב.

אם כבר הופיעו "נקודות מתות", אז מתח השרשרת לא יהיה אחיד לאורך הסיבוב. מה לבחור - האם למתוח בנקודה המתוחה יותר או הרפויה יותר - אם ספר הרכב לא קובע, זה נשאר להחלטתך. חשבתי על זה טיפה ולא הגעתי למסקנה מה עדיף - שרשרת שמתוחה באופן תקין רוב הסיבוב אבל פעם (או יותר) בסיבוב נמתחת יתר על המידה (ומפעילה כח על הזרוע האחורית), או שרשרת שרפויה יתר על המידה ומתכווצת פעם או יותר בסיבוב, שזה בד"כ נותן הרגשה לא נעימה של "הצלפות שרשרת". לאורך חיי השרשרת אולי עדיף להימנע ממתיחת יתר.