ובכן, לפעמים להעתיק מתברר כטוב - כי לפחות יש גיבוי לדברים. קרדיט לאבירם (חשוד) מ-fxp, שממנו אפשר לשחזר את החומר הזה היום.
אעשה כמיטב יכולתי לשחזר את מה שהיה, כולל כמה תוספות ועריכות מאז. את השרשור לא הצלחתי לאתר, אבל לפחות את הכתבה - כן. אז אעשה ממנה שרשור בחזרה.
השרשור לא נועד לשאלות "למה לא מניע לי", אלא אך ורק להוספת מידע \ תיקונים. שאלות שייפתחו בשרשור הזה - יימחקו.
לא מניע?
זאת אחת התקלות הנפוצות ביותר באופנועים וברכב מנועי בכלל.
אתה מגיע לכלי, מנסה להניע – ולאחר קצת (או הרבה) זמן מבין שזה כנראה לא הולך לקרות.
בחלק מהמקרים זאת לא תקלה, על חלק נוסף מהמקרים אפשר להתגבר עם קצת ידע כללי, חלק אחר דורש קצת הבנה בחשמל ובמכניקה.
כדי לעזור לכם לבודד את הבעיה, כתבנו מדריך לאיתור ופתרון תקלות מסוג "לא מניע".
סדר פעולות
ראשית, על מנת לעשות סדר וכדי לבדוק אם באמת מדובר בתקלה או שסתם שכחנו משהו מהותי בזמן התנעה, כמו למשל לפתוח סוויץ', בואו נראה את סדר הפעולות בהתנעת אופנוע.
- אזעקה כבויה (אם יש)
- נורת אימובילייזר כבויה (אם יש)
- פתח סוויץ'
- בדוק שיש דלק
- בכלים עם קרבורטור – ברז דלק פתוח (אם יש מצב PRI ולא מניע על ON או RES – יש להעביר ל-PRI למשך כדקה ואז לנסות, תוך כדי שהברז נשאר על PRI)
- מדומם חירום במצב ON או RUN
- רגלית צד מורמת
- תיבת הילוכים בהילוך סרק
- מצמד לחוץ (נחוץ רק בחלק מהאופנועים, למשל בסוזוקי)
- ידית בלם לחוצה (נחוץ בקטנועים)
- בכלים עם קרבורטור – יש לפתוח צ'וק כשהמנוע קר
- לחץ על כפתור ההתנעה
אם המנוע לא מניע אחרי כל הפעולות האלה, כנראה שמדובר בתקלה.
כאן עומדות בפני הרוכב שתי אפשרויות – להזמין גרר שייקח את הכלי למוסך, או לנסות ולאתר את הבעיה לבד.
אם אתם מעדיפים את האפשרות השנייה המשיכו לקרוא, אך גם אם אתם חושבים ללכת למוסך, ייתכן ומדובר בהצפה רגעית של המנוע.
במקרה כזה פתחו מצערת מלאה ונסו להתניע בלי צ'וק, ואם גם זה לא עובד המתינו 10-20 דקות ונסו להניע שוב, הפעם עם מצערת סגורה ובלי צ'וק.
אזכור למען הקטנוענים שבינינו - בקטנועים בעלי קרבורטורים לרוב מותקן צ'וק אוטומטי, והתנעה קשה עד בלתי אפשרית במנוע קר משולבת עם עבודה תקינה כשהמנוע התחמם מצביעה כמעט בוודאות על תקלה בצ'וק האוטומטי.