יש סטרטר, יש ניצוץ, אין דלק
אם יש סטרטר ויש ניצוץ – אז יש בעיה של דלק. וכאן זה קצת יותר מסובך וגם יותר מגוון.
אזכור מיוחד (שוב) למען כל הקטנועים: במערכות קרבורטורים של קטנועים בדרך כלל מצוי צ'וק אוטומטי. אם המנוע לא מניע כשהוא קר, אך מניע בקלות כשהוא מתחמם – אז הבעיה היא בצ'וק האוטומטי שלא עובד.
במערכות קרבורטורים ללא משאבת דלק:
קודם כל בודקים שהדלק יכול לזרום לקרבורטור – משמע, ברז דלק עובד והדלק באמת מגיע לקרבורטור.
עוברים על כל הצינורות המובילים דלק מהמיכל לקרבורטור (בד"כ יהיה אחד או שניים עם מסנן באמצע) ורואים שאין צינורות מקופלים, סוגרים ברז דלק, מנתקים את צינור הדלק מהקרבורטור ופותחים את הברז.
אם ברז הדלק הוא בעל מצבי ON/OFF/PRI, ניתן לבדוק אותו על ידי העברתו למצב PRI כמו בהודעה הראשונה.
לווידוא התקלה, או אם הברז הינו מופעל ואקום אך אינו בעל מצב PRI, אפשר לנסות להפעיל אותו על ידי ניתוק צינור הוואקום מהקרבורטור/מנוע ויצירת הוואקום בעזרת הפה. אם הדלק זורם בחופשיות – זאת לא הבעיה. ואז, בעצם, נשארים עם מסנן סתום, קרבורטור מלוכלך שדורש ניקוי, או בעיות חמורות יותר.
במערכות קרב' בעלות משאבת דלק:
פותחים ברז דלק (אם יש), פותחים את הסוויץ' ומקשיבים לאופנוע.
משאבת הדלק צריכה להתחיל לעבוד – זה יישמע כמו זמזום למשך 2-3 שניות.
ניתן גם כאן לנתק את הצינור מהקרבורטור, לכוון לכלי איסוף קטן ולפתוח את הסוויץ' – זה יוודא את זרימת הדלק. במקרה שאין זמזום – או שהמסנן סתום או שהמשאבה מקולקלת. מחברים את המשאבה ישירות למצבר. אם אין זמזום – היא מקולקלת. כל השאר כמו במערכות קרבורטור ללא משאבה.
במערכות הזרקה:
התחום כאן בעייתי מדי ומגוון מדי כדי לכסות את כל האפשרויות של כל מערכות ההזרקה ומערכות ה'תיקון' כמו Power Commander ושותפיו.
בכל זאת, כמה נקודות שאפשר לבדוק הן – הגעת הדלק למערכת וחיווי ENG או ENGINE או CHECK ENGINE (נורה צהובה בלוח השעונים שלא צריכה להיות דלוקה).
משאבה בודקים כמעט כמו במערכות קרבורטור בסעיף הקודם.
משאבת הדלק של מערכות ההזרקה יוצרת לחץ גבוה יותר מאשר משאבת אספקה של קרבורטור, לכן אין לפתוח את הסוויץ' עם צינור מנותק למשך הרבה זמן – כלי הקיבול עלול לא להספיק. במקרה של בדיקה ללא ניתוק – חלק מהמערכות יתנהגו לפי התיאור בסעיף הקודם, אך חלק אחר עשוי להשמיע זמזום קבוע – זו אינה תקלה שכן במעגלים עם הזנה חוזרת של הדלק ושסתום לחץ המערכת מזרימה דלק באופן קבוע, והעודף שלו (מה שלא נוצל על ידי המזרקים) חוזר למיכל.
אם הדלק מגיע ועדיין אין הנעה – אז או שיש תקלת הזרקה, או שהבעיה היא במנוע והיא רצינית יותר, בסעיף הבא.
חלק מתקלות ההזרקה ניתנות לאיתור ידני, חלק ממערכות ההזרקה מאפשרות חיבור צב"ד לאבחון וניתוח.
תקלות הזרקה כוללות גם תקלות חיישנים – למשל הזרקה לא תעבוד עם תקלה בחיישן גל ארכובה או גל זיזים, חיישן לחץ בסעפת יניקה, חיישן זווית הטיה, עוד. אבחון החיישנים האלה ייעשה בהתאם להוראות בספר הרכב של הכלי הספציפי.