מצלמות רעש ראשונות מותקנות באירופה במסגרת פיילוט. האם או-טו-טו מגיע הסוף לאגזוזים הפתוחים? ומה יהיה אצלנו?
http://fullgaz.co.il/%d7%a6%d7%a8%d7...0%d7%95%d7%aa/
![]()
מצלמות רעש ראשונות מותקנות באירופה במסגרת פיילוט. האם או-טו-טו מגיע הסוף לאגזוזים הפתוחים? ומה יהיה אצלנו?
http://fullgaz.co.il/%d7%a6%d7%a8%d7...0%d7%95%d7%aa/
![]()
אנחנו חיים במרחב קאוטי.יש פה כל כך הרבה רעש. אולי נעשה קצת שקט.
אולי מספיק עם זה שכל MT או כל Tמקס שיוצא מהסוכנות מקבל "הטבה" להרעיש לכולנו את החיים.
אני לא חושב שטובתו האישית של אדם כבודד. גדולה על רווחת הכלל. (אני מרעיש ושכולם ימותו)
יאללה בואו נשים סוף לאגזוזים הטיפשיים האלה.(אני אשמח אם המצלמות רעש יותקנו)
ברור שאופנוע עם רישוי אפור שבנוי למסלול בלבד. או אופנוע שמסיעים אותו למסלול בהחלט יכולים להרעיש אבל בחייאת אולי נשאיר את זה לשם.
מי שעושה רעש בעיני הוא ילד קטן שאוהב להציק לעולם העיקר שהסוכריה תישאר אצלו בפה.![]()
מצוין איך מזמנים כזאת ליד הבית שלי?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה נראה לא יעיל בדיוק כמו שמצלמות המהירות לא באמת יעילות להורדת מהירות.
כרגיל הכל מכבסה לסחיטת כספים לטובת המדינה.
בדיוק כמו שאנשים התרגלו לנסוע עם וויז ולהוריד את המהירות ל10 שניות במצלמה - ככה אנשים יעבירו לשישי או לניוטרל לפני המצלמות האלה ובסוף מי שיידפק זה בכלל אנשים בלי אגזוזים רגילים שיעברו במקרה עם פול גז (זה מה שקורה לרוב במצלמות מהירות).
כן, טעות כתיב. אגזוז משופר בניוטרל או בסל"ד נמוך לא יעבור את סף הדציבלים שייקבע כתנאי סף ל"רכב מרעיש".
תחשוב איזה רעש משאית עושה בנסיעה וזה הרבה הרבה יותר חזק מכל אגזוז (תקני\של חברה, לא כאלה עם חורים וקומבינות) שנמצא על ניוטרל.
הסף היחידי הוא גובה הצליל, לא ניתן לזהות לפי "סוג" צליל וכדומה.
נשמע מעניין, לא ברור כמה מתבקש.
מה שכן, סוגיית הכיול וסף ההפעלה הם הרבה יותר מורכבים בהשוואה למצלמת מהירות, נוכח זה שכמעט תמיד תהיה חפיפה בין רמות הרעש של אגזוזים תקניים ללא תקניים (למשל, אגזוז תקני של סופרספורט בתחום הגבוה של הסקאלה ייצר רעש שווה או עולה על הרעש של אגזוז לא תקני בתחום הנמוך) בניגוד למדידת מהירות שהיא מאוד דיכוטומית.
ואז רשויות החוק יצטרכו להחליט איפה ימוקם הסף ובאיזה מחיר - להפליל אנשים שלא עוול בכפם (false positive) או התעלם ממרעישים "קטנים" (false negative)
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
מקריאה באינטרנט אצל תושבי האי הבריטי זה הרבה רעש על כלום, גם שם תוהים איך המצלמות רעש יוכלו להנפיק דוחות באופן חוקי, שלא כמו מהירות שהיא אבסולוטית.
אני מעריך שמצלמות הרעש הן רק כלי עזר לתפוס כלי מרעיש ואז לעשות לו בדיקה לפי הסטנדרטים המקובלים והחוקיים
לא, קודם כל זה לא עובד ככה, הארלים מרעישים לא פחות רק בתדר אחר.
עכשיו קח בחשבון שכל כמה שנים תקן הרעש שונה שזה אומר שכל דגם בכל שנה יכול להיות בתקן אחר.
כל טבלת התקינה לכל דגם מסתמכת על מיקרופון במרחק של מטר מהאגזוז בזווית מוגדרת ובסל"ד באיזור ה4000.
ברגע שהמיקרופונים בזווית ומרחק שונים כל הטבלה בפח וצריך ליצור חדשה לכל סוגי האופנועים, בנוסף הבדיקה נעשתה ואושרה על 4000 סל"ד, יש אופנועים כמו הביואל שהיה לי פותח שסתום באגזוז בסל"ד מסויים ואז הרעש גובר בהרבה והכל חוקי ומאושר.
עוד בעיה היא שאתה לא לבד בכביש, אתה רוכב להנאתך ביום אביב בהיר ומולך או מאחוריך עובר אופנוע מרעיש, איך ידעו מי מקבל את הדו"ח?
ככל הנראה יהיה שוטר בסוף הרחוב שיתחבר למערכת ויעצור אופנועים לבדיקה על סמך מה שהמערכת תפסה והוא יבצעה את הבדיקה החוקית כמו שכבר עושים באירופה.