הכלי שייך לסוכנות והיא יכולה לעשות איתו מה שבא לה.
נכנסתי היום לסוכנות אופנועים די מוכרת במרכז כי התעניינתי בכלי יד שנייה שהם פרסמו.
אמרו לי שהכלי כרגע בנסיעה חשבתי כמובן שלקוח עושה עליו נסיעת מבחן.
שאלתי מתי הוא חוזר? אמר לי עוד שעה.
שאלתי אותו מה שעה נסיעת מבחן??
אמר לי הבחור שאחד העובדים נסע לסידורים בתל אביב וחוזר עוד שעה.
הייתי בשוק אבל הוא פשוט הסתכל עלי ואמר לא מבין מה הבעיה?
משהו כזה נראה לכם הגיוני?
הכלי שייך לסוכנות והיא יכולה לעשות איתו מה שבא לה.
בגדול, אם הכלי נמכר לסוכנות (נניח בטרייד) והבעלים קיבל כבר את שלו...מה הבעיה?
ועדיף שיסע פה ושם ולא יעמוד.
אתה צודק אם מדובר בעיסקת תיווך אז הסוכן מקבל עמלה על העיסקה ולא אמור להשתמש בכלי לשום דבר ועניין זולת לקידום המכירה.
אם הכלי שייך לסוכן אז זה אופנוע שלו והוא רשאי לעשות בו כראות עיניו.
מאידך כן נכנסת פה שאלה - הכלי לא נרשם בסוכנות כיד כשבפועל זה הופך לסוג של "זונה" שכל אחד מהעסק יכול לרכוב עליו.
ואני שואל את עצמי מה באמת יותר גרוע?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לא. רק מי שיש לו ביטוח סחר יכול לרכב עליו עם מספר לבן. לא לכל העובדים יש.
ולעניין- פות"ש, תנוח. אז מישהו קפץ עם האופנוע לסידור. נו, אז מה?
אופנוע נועד כדי שירכבו עליו, לא כדי להפוך אותו למקדש, לסגוד לו ולתת לרוכב תחושה שהוא יותר או פחות אופנוען ממרוכב אחר (כמו שכל יומיים נפתח פה שרשור).
בכל סוכנות /מוסך עושים את זה.
אתה יכול לפרט?
Sent from my MI 5X using Tapatalk
אלא אם כן זה כלי של שליחויות שנמצא כרגע במוסך והביטוח שלו תקף (אי לכך לכל אחד מהעובדים מותר לרכב עליו כי בדר"כ יש ביטוח לכל נהג) אז אסור לאף אחד לרכב על הכלי בלי ביטוח.
גם כשהמכונאי שלכם עושה סיבוב קצר אחרי הטיפול הוא אמור לשים מס' לבן.
זה שבפועל המדינה שלנו זה בית *ונות וכל אחד עושה מה שבז*ן שלו כי "לי זה לא יקרה" זה כבר סיפו אחר.
לא מסובך להשיג כזה ולא מסובך לעדכן את משרד הרישוי במצבת העובדים אבל בתכלס אף אחד לא עושה את זה. בדר"כ המס' הלבן רשום רק על הבעלים.
וגם אם יש רשיון סחר אסור לעשות עם כלי הרכב סידורים אישיים אבל "לך תוכיח"...
הנה, בשביל למי שמתעצל לגגל:
רשיון סחר
291. (א) רשות הרישוי המייחדת לאדם תו מסחרי לפי סעיף 9 לפקודה, תתן לו רשיון מסחרי בהתאם להוראות סימן זה.
(ב) התו והרשיון המסחרי כאמור (להלן — רשיון סחר) ישאו שניהם מספר רישום אשר הוקצה על ידי רשות הרישוי.
292. המבקש רשיון סחר יגיש בקשה לרשות הרישוי.
292א. לא יינתן רשיון סחר לסוחר של רכב מנועי אלא אם הוכיח, להנחת דעתה של רשות הרישוי, כי
(1) לרשותו מקום מתאים לניהול עסקו ולהחניית כלי הרכב שהוא סוחר בהם;
(2) לא התקיים בו האמור בתקנה 15ב(1) עד (3), ואם היה המבקש תאגיד, בבעלי התאגיד לא התקיים האמור באותה תקנה.
293. לא יינתן רשיון סחר אלא לאחת המטרות המנויות להלן:
(1) בדיקת רכב או ניסויו כשהוא הולך ונבנה או לאחר שנעשו בו תיקונים;
(2) ניסוי רכב בשביל אדם העומד לקנותו או הסעת הרכב על פי דרישתו של אדם כזה לאיזה מקום שהוא לצורך בדיקה או נסיון;
(3) הבאת רכב שנמכר ממקום מכירה למקום שיעד לו הקונה;
(4) הבאת רכב לבית מלאכה או לבית חרושת שם עומדים לבצע בו תיקונים, או החזרתו מבית מלאכה או מבית חרושת כאמור;
(5) הבאת רכב לאחר שנבנה לנמל ולתחנת רכבת או למרכז המכירה של בית-החרושת;
(6) כל מטרה אחרת שרשות הרישוי תראה אותה כמטרה מסחרית.
294. (בוטלה).
295. לא ישתמש אדם ולא ירשה לאחר להשתמש ברשיון סחר אלא למטרות המפורטות בתקנה 293 שצויינו ברשיון ואלא אם הרכב שבו הוא נוהג, נושא עליו את לוחיות זיהוי כאמור בתוספת השלישית.
296. לא יינתן ולא יחודש רישיון סחר אלא אם כן שילם המבקש את האגרה הקבועה בפרט 13 לחלק ג' של התוספת הראשונה והצהיר כי ברשותו תעודת ביטוח המכסה שימוש ברישיון סחר לשם נסיעה ברכב.
297. (א) כל נסיעה שבה משתמשים ברשיון סחר תירשם ביומן הנסיעות עם התחלת הנסיעה לפי הפרטים שבו והיא תיחתם על ידי בעל הרשיון או עובדו, שאת שמו הודיע מבקש הרשיון לרשות הרישוי.
(ב) יומן הנסיעות יימצא תמיד ברכב בעת נסיעה.
(ג) בעל הרשיון או עובדו הנמצא בתוך הרכב יראהו לפי דרישה לכל שוטר ולכל בוחן.
298. המסיע על-פי רשיון סחר לא יסיע, ולא יניח לאחר להסיע —
(1) בתמורה;
(2) יותר מארבעה אנשים מלבד הנהג, והם בעל הרשיון או עובדו, הקונה, יועציו הטכניים או עובדיהם.
299. המסיע ברשיון סחר לא יוביל מטען כלשהו, למעט המטען הדרוש לבדיקת כושרו של הרכב, ולא יוריד את המטען האמור אלא במקום שבו הוטען.
בוא נקצין טיפה יותר- בוא נקנה רכב מחברת השכרה בפי 2 מהמחירון.
הנה, המשפט שלי יותר קיצוני. זה אומר שניצחתי?
נכון שהאידיאל הוא שאף אחד לא יעלה על הכלי. גם מטעמי הגינות, גם מטעמי ביטוח, גם מטעמי בלאי.
אבל, המציאות היא אחרת. ואני לא חושב שהיא כ"כ גרועה.
עם זאת- אסווג את דבריי-
אם ה"סידור" הוא לקפוץ לעסק 500 מטר משם כדי לקנות משהו/לאכול/לעשות שאכטה/לא יודע.... אז בעיני זה די לגיטימי שמי שמטפל לי באופנוע יכול לרכב לשם עם הכלי שלי.
אם מדובר בממש לצאת לסידורים שונים ומשונים אז וודאי שאני חושב שזה לא במקום. אבל אני מדבר על כלי שנמצא בטיפול או בסוכנות תחת שם הבעלים. אם זה כלי של הסוכנות אז זכותם לעשות בו מה שירצו.
יש קצת הבדל בין כלי פרטי שמישהו חוץ מהבעלים עשה עליו סיבוב לבין רכב מהשכרה, אתה לא חושב?
בכל מגרש מכוניות התופעה הזו ידועה,לוקחים ואף "משאילים" רכבים שמיועדים למכירה לקרובי משפחה עבור צרכים פרטיים,
זה פסול זה מרגיז אבל זו המציאות כך כנראה גם לגבי אופנועים.
אם הסוכנות היא רק תיווך, זאת חוצפה.
אם היא קונה את הקטנוע מהמוכר, ואחר כך מוכרת אותו, מצידי שיסעו איתו לקנות חומוס באילת כל יום.
אם המוסך שבו אני מטפל יסע עם האופנוע שלי, אפילו אם זה כדי להביא חלק שדרוש לטיפול שלי, מבלי לתאם את זה איתי מראש ולקבל אישור,
כף רגלי לא תדרוך שוב במקום הזה.
(ותכלס, גם אם יבקשו, זה לא ימצא חן בעיני).