המוסך מורשה הונדה? אם לא הייתי מציע לקפוץ לחברה ולהתחבר עם מחשב ולראות אילו תקלות קופצות.
שלום לכולם, רכשתי אופנוע שדרש יישור קו קטן והכל סודר חוץ מבעיה אחת במוסך לא הבינו כל כך למה זה נגרם והאופציה שאמרו לי זה לפתוח את הגיר.
אז ככה הבעיה היא שהאופנוע לא קולט כל כך טוב את הניוטרל, הוא אמנם נכנס לניוטרל בלי בעיה אבל לרוב לא מציג שהוא בניוטרל בסקאלה, ואז אי אפשר להניע.
וגם לפעמים כן מציג ניוטרל אבל לוקח כמה נסיונות עד שמניע.
צריך כאילו לשחק קצת עם הרגלית הילוכים עד שיתפס במקום הנכון ואז הוא מניע.
לפעמים גם רק קצת משחק עם ההגה מצליח ואז זה בכלל מתסבך אותי כי הכבל קלאץ' תקין והיוניט קלאץ תקינה.
יש לציין שכל החלקים האחרים תקינים והבעיה לא נובעת מהם אלא מהחיישן ניוטרל או משהו אחר שאני לא מבין בו כל כך.
מישהו פעם נתקל בדבר כזה?
מעדיף לשאול פה לפני שהמוסך מתחיל לפרק את הגיר.
תודה רבה לעוזרים.
האופנוע המדובר crf250L 2014
המוסך מורשה הונדה? אם לא הייתי מציע לקפוץ לחברה ולהתחבר עם מחשב ולראות אילו תקלות קופצות.
עפ"י התיאור שלך קשה לי לומר בודאות לכן הצעתי שיתחברו עם מחשב רכב (אם הם מורשה הונדה צריך להיות להם מחשב, אם לא אז לקפוץ לחברה ושיתחברו שם עם מחשב) ויבדקו דרכו אילו קודי תקלות עולים ו\או מה קופץ\עולה במחשב כשהתופעה מתרחשת. באותו זמן לבדוק לגבי ריקולים באם יש.
אין לי מושג אצל מי אתה מטפל ומה הרמה שם ואין לי מושג גם איפה החיישן מותקן אצלך באופנוע (ייתכן שבשביל להחליף אותו לא צריך לפרק מנוע) אבל לפני שמתחילים לפרק מנוע (שעולה הרבה כסף) מן הראוי לבדוק כמו שצריך מהיכן הבעיה.
איזה תקלה הם אמורים לראות?
אני לא מכיר את הסיאראף אל. אבל אם יש שקע דיאגנוסטיקה (ואני בספק), הוא יתן במקרה הטוב נתונים על המנוע.
נשמע מאוד הגיוני שהיוניט (שיושב מתחת למכסים) לא יושב טוב, או בעייתי ולכן התופעה המדוברת. כך שהפתרון של המוסך הוא הגיוני.
בדיאר, אין צורך לפתוח את כל המנוע אלא רק מכסה צד.
לפני שאתה עובר מוסך, שאל אותם מה ההערכת עלות של התיקון.
ברוב הסינגלים הישנים שאני מכיר (וההונדה מבוסס על אחד כזה), זה תיקון די פשוט.
מסכים עם איילזו. חלקית.
אף יצרן הגיוני לא ידחוף את הסוויץ' עצמו לתוך העוקה. כך שלא צריך לפרק שום דבר. גם לא מכסה מגנטור.
זדאיקס אצלך זה חוט מוזר מתחת למגנטור קרוב לגג"ש הקדמי.
פות"ש תביט פה בחלק 6. לפי התיאורים שלך הסוויץ' מגמגם או אפילו המגעים אליו רופפים.
הייתי מתחיל מהקל אל הכבד -
מגעים. תבדוק ששום מגע לא רופף מהצמה לסוויץ'
תקצר. או תפתח. (הגיוני שזה allways on )
תחליף סוויץ'.
המקרה הכי קיצוני זה מה שהמוסך שלך חותר אליו - שמה שמפעיל את הסוויץ' התעקם. ואז צריך באמת לפתוח את המנוע.
זהו להפעם.
לפעמים אני שוכח שהם לא כאלו "מתוחכמים". הנה צילום מהספר רכב איך לבדוק את היוניט:
Screenshot from 2019-08-07 20-11-44.jpg
בגדול יש שקע דיאגנוסטיקה רק שהוא נקרא DLC (דאטה לינק קונקטור) וניתן להתחבר אליו עם מכשיר יעודי, מה שכן לא מצאתי (גם לא חיפשתי לעומק) אינדיקציה לזה שהוא יכול לתת מידע מהחיישן ניוטרל.
Screenshot from 2019-08-08 17-26-16.jpg
יש חיישן על הציר של ההילוכים, בדרך כלל בגב הקייס.
שההילוך בניוטרל הוא מוציא התנגדות מסויימת ומתקבלת בECU כניוטרל.
בספר המוסך אמור להיות כתוב כמה אום מייצגים ניוטרל ואז אפשר לנתק את הקונקטור ולגשר עם נגד מתאים כדי לראות אם הבעיה נעלמת
עריכה: ראיתי שכבר אתה יודע איפה החיישן, אם הוא עובד על התנגדות שים נגד מתאים אם על גישור אז קצר אותו ותראה אם הבעיה ממשיכה.