עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: סיכום רכיבת מבחן קצרה על R1250GS

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    140

    סיכום רכיבת מבחן קצרה על R1250GS

    קצת רקע... אני מתקרב לגיל 53 ורוכב כבר הרבה שנים. בארבע וחצי השנים האחרונות, על S1000R שהוא הכלי היומיומי שלי שאני נהנה ממנו מאוד. בזמן האחרון, התחילו מחשבות שאולי כדאי לנסות משהו אחר ומכיון שאני בגיל שסטטיסטית מתאים ל GS, החלטתי להתנסות ולראות על מה כולם מדברים. אולי אראה את האור :-)

    מכיון שהזמן שהוקצה (קצת יותר משעה) לא מספק לרכיבה בכבישים מעניינים באמת וגם מכיון שלקח לי בערך 20 דקות להתרגל לאופנוע ולקבל קצת ביטחון, ההתרשמות היא מאוד שיטחית. נכון, הישיבה מאוד נוחה וגם היכולת לראות הרחק קדימה בישיבה זקופה וגבוהה נותנת יתרון ברכיבה בכביש. אבל, כל התחושות שהאופנוע מעביר פחות מהודקות (בהשוואה למה שאני רגיל). פחות מרגישים את הכביש (פחות פידבק), תגובת המנוע מאוד איטית למרות שלא חסר מומנט, ההילוכים והבלמים פחות מדוייקים ובאופן כללי התחושה היא רכיבה על משהו שיש לו לא מעט ברגים שצריך להדק. שלא לדבר על איך שהדבר הזה רועד בעמידה במקום....

    מה שכן - האופנוע משרה אוירה רגועה שמאפשרת להתגלגל גם במהירויות נמוכות בלי הצורך ל'עוד'. מהבחינה הזאת ובטח אם עיקר הייעוד הוא חציית מרחקים ארוכים, אני חושב שאני מבין את ההגיון, למרות שאם כבר, ספורט טורר נראה (לי) הרבה יותר הגיוני.

    אני יודע שהרוב חושבים אחרת ממני, אבל קשה לי להבין למה לבחור כזה כלי להתניידות. אולי עוד 10 שנים אבין את מה שכולם כבר הבינו...

    כשחזרתי ל S1000R שחיכה לי בנאמנות, הכל מייד התיישב במקום (היו כמה דקות של הסתגלות חזרה).

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    נראה לי שהאבולוציה מבחינתך צריכה להיות דווקא לכיוון הS1000XR , ניסית אותו?

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    נראה לי שהאבולוציה מבחינתך צריכה להיות דווקא לכיוון הS1000XR , ניסית אותו?
    אני גם חושב ככה
    Tracer 900

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    אני גם חושב ככה
    גם אני

  5. #5
    ציטוט נכתב במקור על ידי Fistuk צפיה בהודעה
    קצת רקע... אני מתקרב לגיל 53 ורוכב כבר הרבה שנים. בארבע וחצי השנים האחרונות, על S1000R שהוא הכלי היומיומי שלי שאני נהנה ממנו מאוד. בזמן האחרון, התחילו מחשבות שאולי כדאי לנסות משהו אחר ומכיון שאני בגיל שסטטיסטית מתאים ל GS, החלטתי להתנסות ולראות על מה כולם מדברים. אולי אראה את האור :-)

    מכיון שהזמן שהוקצה (קצת יותר משעה) לא מספק לרכיבה בכבישים מעניינים באמת וגם מכיון שלקח לי בערך 20 דקות להתרגל לאופנוע ולקבל קצת ביטחון, ההתרשמות היא מאוד שיטחית. נכון, הישיבה מאוד נוחה וגם היכולת לראות הרחק קדימה בישיבה זקופה וגבוהה נותנת יתרון ברכיבה בכביש. אבל, כל התחושות שהאופנוע מעביר פחות מהודקות (בהשוואה למה שאני רגיל). פחות מרגישים את הכביש (פחות פידבק), תגובת המנוע מאוד איטית למרות שלא חסר מומנט, ההילוכים והבלמים פחות מדוייקים ובאופן כללי התחושה היא רכיבה על משהו שיש לו לא מעט ברגים שצריך להדק. שלא לדבר על איך שהדבר הזה רועד בעמידה במקום....

    מה שכן - האופנוע משרה אוירה רגועה שמאפשרת להתגלגל גם במהירויות נמוכות בלי הצורך ל'עוד'. מהבחינה הזאת ובטח אם עיקר הייעוד הוא חציית מרחקים ארוכים, אני חושב שאני מבין את ההגיון, למרות שאם כבר, ספורט טורר נראה (לי) הרבה יותר הגיוני.

    אני יודע שהרוב חושבים אחרת ממני, אבל קשה לי להבין למה לבחור כזה כלי להתניידות. אולי עוד 10 שנים אבין את מה שכולם כבר הבינו...

    כשחזרתי ל S1000R שחיכה לי בנאמנות, הכל מייד התיישב במקום (היו כמה דקות של הסתגלות חזרה).
    היתה לי את אותה ההתלבטות, ממליץ לך לנסות את ה ktm 1290 adventure , מניח שאיתו תהנה מכל העולמות.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    140
    תודה על התגובות.

    יכול להיות שאני צריך לנסות אופנועי Adventure אחרים כפי שהצעתם, אחת המחשבות שהתעוררו אצלי אתמול הן שאופנוע גבוה וכבד הוא לא בהכרח מהנה בשבילי. אני מניח שאם זה מה שהיה מדגדג לי אז ה S1000XR וה KTM1290ADV יותר בכוון מה GS.

    אני חושב שמה שאני באמת רוצה זה אופנוע קטן וזריז לעוד כמה שנים ואז מעבר למשהו רגוע יותר (כשאהיה מבוגר באמת :-) )

    חשבתי על הטואונו שבגרסת Factory מציע מכלולים מהשורה הראשונה במחיר הגיוני (לארץ) - אבל אחרי השירות המופתי שקיבלתי מ BMW לאורך השנים קצת קשה לי להסתכל על יצרן אחר. עוד אופציה היא ללכת לכוון ההפוך - S1000RR שמבחינת רגש מושך אותי יותר מהאופציות האחרות. מכיון שכרגע אין את גרסת ה Pure למכירה (הגרסא הזולה מבין השלוש שיותר ממנה אין לי צורך), כנראה שיש עוד זמן לחשוב

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    תשמע, תראה.. אתה מגיע מ 4 בשורה וגאומטריה זריזה.
    הבוקסר צריך הסתגלות וזה קונספט אחר.
    אצלי זה היה כמעט בדיוק אותו הדבר, כשחבר שעבד במוסך של דלק ניסה לשכנע אותי שה R1200RS/R יותר הגיוניים בשבילי מה K1200S 2007 שהיה לי עד לפני כשנתיים. אז התחילו מחשבות אולי לשדרג למשהו חדש יותר, אבל בדיוק אותו קונספט!!!, רק אחד היה - ה K1300S, ולא היו כמעט בכלל כאלו בשוק המשומשים, מה גם ייצורו נגמר בסוף 2015.
    עברה מחשבה לעשות עלייה לאחד הכי חדש שאמצא, אבל הייתי ממש על הקשקש של 20 חודשים ייצור אחרון אז לא רציתי להסתבך עם כלי שיומיים אחרי התקופה יגיע לנמל ואתקע איתו בלי שום אפשרות להכניסו לארץ.
    אממה, החבר הנשמה התקשר יום אחד - "סגרתי לך רכיבת מבחן על ה R1200R, אין RS למבחן, זה אותו מנוע גיר .. 3 שעות בשישי" טוב, נו. נותנים'ך קח. (עוד חבר הגיע איתי וסגר גם רכיבת מבחן על ה XR)
    כשיצאנו מת"א לכביש 1 כבר באיזור אזור למזרח הרגשתי שזו הולכת להיות מלחמה עם הרוח מעל 130.. עמידות במקום התחוור לי שזה סוג של טרקטור, חדש כן, אבל - טרקטור!
    אכן מומנט טוב ולא מתפוצץ עליך ומאוד ליניארי וסלחן. בסיבובים שם בנס הרים החבר היה (במקרה כן) מאחורי חלק המזמן, וציין אח"כ שבחיים לא ראה אותי יורד ככה נמוך בסיבובים עם אופנוע.
    אחרי הרכיבה ממש הייתי בטוח שלא מתאים לי הבוקסר.
    יש לציין שאחרי כחודשיים היה לדלק RS למבחן. כמובן שהפעם לקחתי שוב לתהות לקנקנו של ה R עם פיירינג, שוב שישי כ 3 שעות.. יותר נחמד, עם הפיירינג זה יותר בכיוון, אבל שוב - הבוקסר מחמם לך את השוקיים ומתנדנד לו בעמידה.
    חזרתי ל K12S אחרי הרכיבה על ה RS וכבר ביציאה מת"א צפונה הביתה פשוט הייתי מבסוט מה 4 בשורה בן ה 10 שעובד חלק ונעים.
    GS?.. ביג NO, זה בכלל סוג של ממוטה, בעיקר האדוונצ'ר. פעם במפגש בבוקר טיול פסק זמן, ניסיתי להזיז GS-ADV של חבר מהיישוב שלי בחנייה של ת.דלק 6 צפון, וואלה אחרי כמה שניות של ניסיונות להזיזו כמה ס"מ, וויתרתי על התענוג.
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    140
    לגבי ה K1300 חבל שלא מייצרים אותם יותר. אני מבין למה הם הפסיקו אבל חבל.

    בעניין של להזיז ממקום למקום בחניה, קודם כל ה GS מרגיש פחות מגושם מאחיו הגדול וחוץ מזה גם בתנועה ממש איטית (זחילה של 15 קמ"ש) וגם בהשתחלות בין מכוניות לא היתה לי בעיה עם ה GS

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי Fistuk צפיה בהודעה
    תודה על התגובות.

    יכול להיות שאני צריך לנסות אופנועי Adventure אחרים כפי שהצעתם, אחת המחשבות שהתעוררו אצלי אתמול הן שאופנוע גבוה וכבד הוא לא בהכרח מהנה בשבילי. אני מניח שאם זה מה שהיה מדגדג לי אז ה S1000XR וה KTM1290ADV יותר בכוון מה GS.

    אני חושב שמה שאני באמת רוצה זה אופנוע קטן וזריז לעוד כמה שנים ואז מעבר למשהו רגוע יותר (כשאהיה מבוגר באמת :-) )

    חשבתי על הטואונו שבגרסת Factory מציע מכלולים מהשורה הראשונה במחיר הגיוני (לארץ) - אבל אחרי השירות המופתי שקיבלתי מ BMW לאורך השנים קצת קשה לי להסתכל על יצרן אחר. עוד אופציה היא ללכת לכוון ההפוך - S1000RR שמבחינת רגש מושך אותי יותר מהאופציות האחרות. מכיון שכרגע אין את גרסת ה Pure למכירה (הגרסא הזולה מבין השלוש שיותר ממנה אין לי צורך), כנראה שיש עוד זמן לחשוב
    אני חושב שברגע שטריומף יגיעו לארץ, יתווספו אופציות מעניינות כמו הטייגר 800 עם מנוע הטריפל שצריך להיות מעניין.
    אני אישית מחכה שקטגורית הPower cruiser תתחזק קצת. אני חושב שישיבה קצרה על הדיאבל פתחה תאבון לא מוסבר.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    4 בשורה מחליף רק 4 בשורה כי אי אפשר לעבור למשהו אחר אחרי שמתרגלים, ולא אמרתי אף מילה על ורסיס 1000
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי Fistuk צפיה בהודעה
    לגבי ה K1300 חבל שלא מייצרים אותם יותר. אני מבין למה הם הפסיקו אבל חבל.

    בעניין של להזיז ממקום למקום בחניה, קודם כל ה GS מרגיש פחות מגושם מאחיו הגדול וחוץ מזה גם בתנועה ממש איטית (זחילה של 15 קמ"ש) וגם בהשתחלות בין מכוניות לא היתה לי בעיה עם ה GS
    אכן חבל.. ודווקא אני ממש לא מבין למה הפסיקו את ייצורו. הכלי אכן יקר ליצור (מתלה קדמי מזלג יצוק..) וגם לאחזקה, אבל הי - ה K1600 שבכאילו בא להחליפו, לא יקר?!?.. לדעתי יותר וגם זה לא מחליף הרי, ה K13 ספורטורינג מעולה, לא ככה ה K16 המפלצתי שהוא באותה רובריקה של ה R1200RT - ספינות כביש מפנקות ולא באמת משהו ספורטיבי.
    וואלה חבר'ה בחו"ל עולים על מסלולים עם ה K12/13, המהדרין מחליפים בולמים לווילברס או אוהלינס ומתקינים PC עם פילטר אויר + פול סיסטם פתוח, למסלול הם רוכבים בכיף עם המזוודות הספורטיביות המעולות של במוו שמתאימות בצורה מושלמת לכלי, מגיעים למסלול מורידים את הזיווד ונותנים בראש. בסיום הכלי עולה חזרה על הציוד ויאללה טיול חזרה הביתה.
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    לבימר אני מתייחס בחשדנות, לא בגלל מחלות הילדות שלו בדגמים הקודמים ולא בגלל בעיות השפיצים הקורסים, אפילו לא בגלל היבואן,
    אני בטוח שימצא לכל אלה פתרון הולם.

    החשדנות שלי (שמהולה בהרבה סקרנות) היא דווקא איך מפלצת כזו אמורה לרדת מהכביש ולהיכנס לתחום טיולי המדבר/שטח.

    הם דווקא התחילו טוב, אבי אבות האדוונצ'ר היה דגם כביש R80 מקורר אוויר/שמן שקיבל חיזוקים פה ושם ויצא לכבוש את הפריז דקאר
    ובלי לשים לב יצר ג'אנר שהציל את BMW (חטיבת האופנועים) מקריסה וקנה לה הרבה מאד כבוד ומקום מכובד בפנטאון העולמי.

    אח"כ כבר זה התחיל לזייף, ואז באו תקנות היורו, איכות הסביבה וכל שאר האלקטרוניקה/גמדים/בקרות, האופנוע המסכן השמין, סורס,
    וקיבל בהגזמה סממנים של סטטוס "אחר". עכשיו הוא כבר חייב רוכב מיומן נחוש ומרופד טוב בכיס.

    אבל אף בר דעת לא יחתוך את הענף שעליו יושבת האווזה שמטילה ביציי זהב...אז הפתרון עוד ועוד כוח/סמ"ק ויצירת עולל צעיר צח וחלק
    עם יכולות שטח אמיתיות יותר ועכשיו במקום בייצת זהב אחת, יש לך כמה...

    אז נשאלת השאלה, בהנחה ואראלה מניחה על שולחני סכום נאה, האם יהיה זה חכם להמר עליו לקניית אופנוע שייתן לי פחות ממה שיש
    לי היום בחנייה, בכביש עם הבטחת שטח שלא נבדקה מעולם ואולי גם לא תיבדק, כי אף בר דעת לא יכנס עם המפלצת האנינה והיקרה הזאת
    לצרות ידועות מראש. אז בעצם האם החברה מפרסמת תדמית שלא ניתנת למימוש ע"י בני אנוש שלא זכו למגע האלים?
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ה GS יכול יופי להתנהל לו בשבילים/+ הרי (הפלוס זו הגדרה פתוחה - תלוי מאוד ברוכב ומיומנותו OFFROAD)
    בוא תרכב על ה K13 יותר מכ 80 מטר בערך על שביל כורכר (בטיולי פסק זמן המוביל והמתכנן מאתג אותנו בכניסות "קצרות" לכל מיני מצפים עם גישה של שבילי כורכר אליהם), חוויה ממש לא נעימה בעליל - הכלי מעביר לך חד משמעית שהוא מתפרק לחתיכות אחרי האבן הקטנה הראשונה שהגלגלים פוגשים, לא משנה כמה אתה משחק עם ה ESA שלו ומכייל על COMFORT ועם עומס קפיץ רוכב בודד, רוכב + זיווד או שני רוכבים. (זה שיש כאלו עם גולדוויג או K1600 או המוביל עם F800GT שנכנסים בכייף, לי זה לא..)
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    140
    אני יכול להעיד אתות דבר גם על ה S1000R. זה ממש לא הקטע שלו. אבל - לי זה פחות חשוב

  15. #15
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    אמרו כבר את הרוב מעליי. המעבר מ- 4 בשורה לבוקסר הוא לא פחות ממעבר בין-גלקטי (רכבתי על ZZR1400 לפי ה- GS). מודבר במנוע טרקטורי לגמרי, ולא נעים בגבוהים, ויש צורך בפרק הסתגלות לא קצר למעבר הזה. בכל זאת, משהו בבוקסר הזה מאוד ייחודי, ואם חשבת שה- GS רועד ומחוספס, תנסה לעלות על בוקסר בן 40
    בסה"כ מדובר באופנוע נוח מאוד עם ארגונומטריה מבריקה (השוואתי ראש בראש, בהפרש של 3 ימים טיול 800 ק"מ ביום אחד על ZZR לעומת ה- GS) וורסטיליות מדהימה לטורינג. חבל רק שהמגן רוח הורס את השמחה.
    בקשר לבולם הקדמי (הטללבר) הידוע (לשמצה?) הוא מבודד מאוד בגלל המבנה, ולא שוקע. מי שרגיל לבולם (הפוך) איכותי יתקשה מאוד לעכל אותו.

    השטח היחיד שה- GS המודרני מיועד לו זה המדבריות שבפוסטרים ופרסומות של ב.מ.וו. כן נכון יש את חברי המועדון ההוא שמוסיפים, ממגנים ומשפצרים וחבר'ה האלה שחצו את האאוטבק באוסטרליה וכו'. so what?! גם הקורסה החבוטה שנת 99' עם קצת "שפצורים" סיימה את הגרוטראלי.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

אשכולות דומים

  1. ב.מ.וו: 136 כ"ס ל-R1250GS החדש
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 17-09-2018, 19:47
  2. BMW R1250GS
    על ידי Goas23 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-08-2018, 09:09
  3. וידאו סיכום רכיבת מסלול סופרמוטו
    על ידי Rid3r בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 05-03-2017, 15:50
  4. עשיתי רכיבת מבחן על DL650 ויסטרום
    על ידי duadi בפורום כללי
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 30-11-2016, 14:03
  5. עשיתי רכיבת מבחן על SV650 החדש
    על ידי duadi בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 04-11-2016, 14:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO