הבעיה היא לא רק במשמעת של הרוכב, אידיוט אחר שיעשה טעות על הכביש ואז הרוכב הממושמע שומר החוק ואוהב האדם נפגע.
כאן תפקיד ציוד המגן לתת מעטפת נוספת של חירום.
הבעיה היא לא רק במשמעת של הרוכב, אידיוט אחר שיעשה טעות על הכביש ואז הרוכב הממושמע שומר החוק ואוהב האדם נפגע.
כאן תפקיד ציוד המגן לתת מעטפת נוספת של חירום.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ברור גם ברור שתפקידו של ציוד המגן, להגן. אני מדבר אך ורק על החובה להשתמש בציוד כזה. הייתי מאוד שמח אם הבחירה הייתה בידיים שלי, ושוב תודה על הדאגה של כל הטהרנים, אני אסתדר.
אני לא נכנס לנוחות הרכיבה, ניתוק מהסביבה והפחתת מהירות כשאין אמצעי מיגון, פשוט מאוד, הייתי מעוניין להחליט לבד מתי לחבוש קסדה, ומתי לא.
מסכים לגמרי.
מי שבוחר/רוצה לרכוב בלי קסדה שיעשה זאת בשמחה. בדיוק על אותו משקל שמי שרוצה לרכוב עם גופיה וכפכפים שיעשה זאת. בלי קסדה יש סיכוי טוב יותר שהוא לא יהיה נטל על המדינה אם וכאשר. במקביל, שהמדינה (מוסד הביטוח ליתר דיוק) תתגמל את מי שכן רוכב עם מיגון בתעריפי ביטוח נמוכים יותר (מקסדה ועד חליפת עור עם כריות מתנפחות).
הבעיה היא שהטהרנים צריכים לשלם אחר כך על הטיפול בך, על השיקום, על ביטוח לאומי ואובדן כושר עבודה, קצבאות וכו׳. בארה״ב אי חובת חבישת קסדה היא מעט יותר הגיונית מבחינה חברתית, מאחר ורשת הבטחון מצומצמת בהרבה.
כמובן שיש כאן ספקטרום שלם של מה נכון וצודק כי עם השורה שכתבתי למעלה אפשר לאסור כליל על אופנועים. אבל מנסים לאזן את מה שסביר והגיוני, וקסדה - בטח שכשאתה יכול חוקית גם לרכב עם קסדה פתוחה - נשמע די סביר.
ברגע שאתה נמצא בקבוצה שהיא בסיכון חריג אבל משלם את אותה פרמיה, אני (או כל אדם מהשורה) מסבסד אותך.
היה אפשר לשקף את זה בפרמיות ביטוח חובה מוגברות אם אתה רוכב ללא קסדה, אבל אני לא בטוח שזה כל הסיפור שכן ביטוח החובה מכסה את עלויות הטיפול ואולי גם השיקום, אבל האם הוא מפצה את ביטוח לאומי על אובדן כושר העבודה, על קצבאות הנכות וכו'? לדעתי - לא. בנטל הזה נושאת המדינה.
מבחינת מדיניות מול כלים דו גלגליים, גם כאן אתה טועה. המדינה מנסה לעודד את תחום הדו"ג. המיסוי על אופנועים לא גבוה משל מכוניות ובמקרים רבים (כלים קטנים) נמוך משמעותית.
מבחינת ביטוח, לא עקבתי בעשור האחרון, אבל אני בספק אם פעילות ביטוח החובה לרוכבים בכלל רווחית. זה לא "נסיון פטרנליסטי להחליט בשבילך" אלא נטל שמועמס על האוכלוסיה הכללית הרחבה לטובת קבוצה צרה. המדינה מודה באינטרס לעודד את הרכיבה בדו"ג ולכן באו לקראת הרוכבים במיסוי הכלים הקטנים, בהורדת מיסוי על אביזרי בטיחות ובמיתון העליה הריאלית שהייתה צריכה לחול על הביטוח. אני מדבר איתך על עובדות, לא על רגשות.