תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: קצת על מיגון אקטיבי - כריות אוויר בחליפות ווסטים

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2019
    הודעות
    29

    קצת על מיגון אקטיבי - כריות אוויר בחליפות ווסטים

    לאחרונה קניתי ציוד שלם למסלול (לקראת קורס אליו נרשמתי) ויצא לי קצת לחקור את נושא המיגון האקטיבי. אנסה לתמצת, כי אני חושב שהמערכות האלו בעלות פוטנציאל להציל חיים.

    יעילות

    אין ספק שמדובר בדבר יעיל. חליפות מתנפחות הן חובה (מאז 2018) במירוצי המוטו ג׳י פי והקטיגוריות המשניות. כל רוכב על הגריד מצוייד בחליפה כזו, כשהרוב משתמשים בטכנולוגיה של Alpinestars והמיעוט בDainese. שימו לב שגם רוכבים שאינם עם אחת מהחליפות האלו, עדיין מצויידים בוסט מתנפח של Alpinestars מתחת לחליפה (כיום גם RS Taichi ואולי גם אחרים מוכרים חליפות שתואמות לוסטים של אלפיין).
    המקום בו החליפה היא המורגשת ביותר בקרב פציעות על המסלול הוא באיזור עצם הבריח; החליפות צמצמו את הפגיעה הזו לשיעור זניח.
    היצרנים שמשתתפים במירוצים חוו עד היום אלפי הפעלות.

    טכנולוגיה

    כל אמצעי המיגון מהקטיגוריה הזו עובדים באותה צורה: ניפוח בזמן תאונה על ידי מיכל CO2 (ללא פירוטכניקה כמו של כריות אוויר ברכב; זו הפעלה ״קרה״).
    ההבדלים הם במנגנון ההפעלה. אלפיינסטרס ודיינזה משתמשים באלקטרוניקה וחיישנים, שמנפחים את הוסט ב45 אלפיות שניה, בעוד שהוסטים עושים את זה עם כבל שקשור לאופנוע ופותח את החליפה בלחץ. בדיינזה משולב גם GPS, לפחות בדגמי המירוץ, שמונע התנפחות במהירות נמוכה.

    המיגון

    הבדל גדול אחר בין היצרנים הוא בתצורה. בHelite ויתר הוסטים החיצוניים, המיגון ניתן בצורת וסט שנלבש מעל המיגון הקיים.
    באלפיינסטרס מדובר בוסט שנמצא מתחת לחליפה.
    בדיינזה, כרית האוויר משולבת לתוך פריט הלבוש.
    שטח הכיסוי נראה עדיף בוסטים החיצוניים מאשר בפנימיים, ויתכן ועדיף באלפיינסטרס מדיינזה.
    כל המיגונים מיועדים בעיקר לכיסוי פלג הגוף העליון, עם הגנה לכתפיים, עצם הבריח, חלק החזה העליון וכן סיוע בקיבוע הצוואר למניעת תנועה מופרזת.
    היתרון של המיגונים הפנימיים על הוסטים החיצוניים הוא בקיבוע. הם יושבים היטב על הגוף בכל מצב.
    וסט חיצוני - Helite Turtle במצב מנופח:



    וסט פנימי - אלפיינסטרס טק-אייר:דיינזה די-אייר (משולב בחליפה):

    זו דוגמה מדהימה להפעלה - דני פדרוסה בהייסייד עם חליפה של אלפיינסטרס, בדקה 18:50 שימו לב איך כל החליפה שלו תופסת נפח:
    https://youtu.be/hJMITfnM1N8?t=1123

    מגבלות

    בעיקר בכביש, לא בטוח שהמיגון הזה יגן עליך בשעת תאונה. אם נכנסת חזיתית ברכב, לא בטוח שהחליפה תתנפח בזמן להגן עליך מהמכה. המטרה בכביש היא בעיקר להגן עליך ממכה משנית, נניח שעפת מהאופנוע על משהו ומשם פגעת במשהו אחר - בשלב הזה המיגון כבר יהיה מנופח. המנגנונים האלו מתרוקנים בעצמם אחרי דקה-שתיים, כלומר שמרגע הניפוח גם אם המשכת להתגלגל במשך שניות ארוכות אתה עדיין מכוסה.

    אז נגיד שהתרסקתי


    בוסט החיצוני כדוגמת Helite, ניתן לטפל לבד. מילוי למיכל נמכר ב30 דולר בערך, ואז אתם מוכנים להתפוצץ שוב.
    בוסט של אלפיינטרס, המצב מורכב יותר וצריך לשלוח את הוסט למילוי, במחיר של 200 דולר בערך.
    בחליפות של דיינזה, צריך כבר לשלוח את כל החליפה בחזרה לדיינזה, וזה סיפור של 200-300 דולר למילוי פלוס מה שעולה תיקון החליפה (הם לא יעשו אחד בלי השני). החסרון - אין לך חליפה עד שהיא חוזרת.

    דגמים

    לכל המערכות הנ״ל יש תתי-דגמים לשימושים שונים. בHelite יש וסטים שמיועדים לשימוש מעל חליפות one-piece, בעיצוב מעט שונה.
    בדיינזה ואלפיינסטרס, יש דגמים לרכיבת כביש ודגמים אחרים לרכיבת מסלול. אם אני לא טועה, באלפיינסטרס ניתן לשנות את התוכנה ביחידת המסלול כך שתתאים גם לכביש (אבל לא להפך). דגם המסלול באלפיינסטרס מכיל שני מיכלים מהם רק אחד נפתח בשעת נפילה (והשני נשמר כך שניתן לחזור לרכב ויפתח בהתרסקות הבאה). דגם הכביש פותח את שני המיכלים ביחד תמיד.

    אישית

    מהר מאוד הבנתי שאני רוצה את הטכנולוגיה הז. בסופו של דבר, בגלל שלא היה לי פשוט להתאים חליפה (אני בקצה העליון של המידות), בחרתי במה שהתאים לי היטב ויכולתי למדוד בו במקום וזו הייתה דווקא דיינזה מיזאנו 2, עם מיגון משולב, למרות החסרונות (בעיקר הצורך לשלוח את החליפה לדיינזה אם קורה משהו).
    היתרונות הם שהמיגון לחלוטין נעלם בתוך פריט הלבוש (בין אם ג׳קט או חליפה שלמה) ואין לך מושג שהוא שם. זה פחות משהו להתעסק איתו, וכמובן שאין את הכבל של הוסט שצריך לקשור לאופנוע בכל תחילת נסיעה כמו בHelite.

    מחירים

    הHelite עולה בחו״ל בערך 500-700 דולר.
    הTech-Air Vest של Alpinestars עולה 1000 דולר, ואיתו כמובן צריך פריט לבוש שמותאם למערכת (לא כל חליפה ולא כל ג׳קט מתאימים!).
    בדיינזה, החליפות One Piece עם המיגון המשולב מתחילות באיזור 2300 דולר (שזו בערך עלות של חליפה ממוצעת של אלפיינסטרס + הוסט הנפרד).

    קריאה נוספת


    https://www.visordown.com/features/g...uit-technology
    נערך לאחרונה על ידי roee; 24-08-2019 בשעה 16:24.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    תודה רבה!

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    לא מסכים איתך לגבי נושא ההתנגשות ברכב. אלפינסטארס טוענים שזהו בדיוק היתרון של המערכת שלהם. פתיחה מספיק מהירה, שהיא תתנפח לפני הפגיעה ברכב.

    נקודה שהתעלמת ממנה והיא חשוב לא פחות: בהילייט אתה קשור בחוט לאופנוע. זה אומר שאם אתה מחליק איתו ולצידו, והכבל לא מגיע למתיחה וניתוק, המערכת פשוט לא מופעלת... זאת בזמן שהדיינזה והאלפינסטארס ייפתחו עוד לפני הפגיעה בקרקע (גם אם תחליק לצד האופנוע מאותה נקודה ואילך)
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2019
    הודעות
    29
    אולי ניסחתי קצת לא נכון את הנושא של ההתנגשות ברכב. עדיף עשרות מונים להיות עם מערכת כזו ולא בלי, אבל בניגוד להיי סייד שבו אתה קודם כל עולה לאוויר, בפגיעה ישירה בדופן רכב למשל לא ברור לי מתי למערכת יש הזדמנות להפתח. זה פחות בגלל זמן התגובה ויותר בגלל הצורה שבה המערכת מזהה מצב שבו צריך לפתוח את הכרית.
    שים לב להיי סייד של פדרוסה - המערכת רואה תאוצה אלימה ימינה שמאלה ואז למעלה, ונפתחת כשהרוכב מאוזן מעל הקרקע.
    אם אתה מתנגש בדופן רכב, הרי שיש תנועה רציפה קדימה. עד ההתרוממות של זנב האופנוע עקב הפגיעה, אין אנומליה שהמערכת יכולה לזהות - ואז אתה כבר במרחק מזערי מפגיעה.
    גם במצב שבו אתה עומד ברמזור ונפגע מאחור מרכב, אין למערכות האלו הזדמנות להפתח במכה הראשונית.

    בכל מקרה, גם במצבים כאלו, המערכת בודאות מפני חבלה משנית (למשל פגיעה ברכב, ואז הטחה בחזרה לקרקע).

    למען הסר ספק, אלו מערכות שיכולות להציל חיים, גם אם לא במאה אחוז.

    לגבי ההילייט, גם שמעתי על רוכב שנגרר אחרי האופנוע אחרי לואו סייד בגלל הכבל (שצריך לא מעט כוח בשביל להתנתק ולפתוח את הכרית).

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    חפשו את הסרטון הדגמה של אלפיינסטרס שבו הרוכב מתנגש חזיתית ברכב.
    לא מעודד בכלל.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2019
    הודעות
    29
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    חפשו את הסרטון הדגמה של אלפיינסטרס שבו הרוכב מתנגש חזיתית ברכב.
    לא מעודד בכלל.
    דווקא שם ספציפית הכרית נפתחת יופי גם לפני הפגיעה.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    כן.
    אבל לא עוזרת.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    כן.
    אבל לא עוזרת.
    זאת הפיזיקה, בכל תאונה עם עצם קשה אין לנו הרבה סיכוי.
    פתולוגים יגידו לך שהם ניתחו גופות של מתאבדים שקפצו מבניין שהגופה הייתה כמעט שלמה אבל בפנים הכל היה פירה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    "הבעיה" שעם אלפינסטרס צריכים גם מעיל שלהם או שיש דגם רק של וסט?

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    עם הדגם הנוכחי צריך גם מעיל מתאים. זה יתרון יותר ממה שזה חיסרון את האמת.
    זה הופך להיות ממש בעיה אם אתה רוצה להחזיק כמה סוגי מעילים, ספורט וטורינג למשל, כי אז אתה צריך ווסטים שונים.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    תודה על הפירוט

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    זאת הפיזיקה, בכל תאונה עם עצם קשה אין לנו הרבה סיכוי.
    ולכן מטרה של מיגון אקטיבי זה למנוע תאונה אם ״עצם קשיח״ ע״י הכנסה של עצם לא-כל-כך-קשיח לפנך. אתה שם קסדה, נכון? חומר בתוך קסדה עוקב לפי אותו עיקרון.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  14. #14
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    בקרוב מגיע לחנויות (בעולם) ווסט של דיינזה והתחלתי להתעניין בו. אבל כרגיל אין משלוח באוויר. אז אני לא מבין איך הבאתה לארץ חליפה של דיינזה.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2019
    הודעות
    29
    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    בקרוב מגיע לחנויות (בעולם) ווסט של דיינזה והתחלתי להתעניין בו. אבל כרגיל אין משלוח באוויר. אז אני לא מבין איך הבאתה לארץ חליפה של דיינזה.
    לא תאמין איזה דברים נכנסים במזוודה...
    הבעיה מתחילה אם אני מתרסק עם החליפה הזו, אין לי מושג איך אני עושה מילוי מחדש. כנראה זה יצטרך להגיע לאיטליה. ננסה לא להתרסק.
    קניתי את החליפה בחנות של דיינזה בסן פרנסיסקו, יש להם כמה כאלו מסביב לעולם, מלאות בדיינזה וAGV.

    אגב, שילמתי על חליפה שלמה (מיזאנו 2) 2400 דולר (ועוד sales tax), שזה 9000 ש"ח בערך. ופה? רק המעיל 8000 שקל. אללה ירחמו.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 18-09-2017, 20:27
  2. אפוד כריות אוויר - מישהו שמע?
    על ידי eliya59 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 118
    הודעה אחרונה: 26-08-2017, 20:12
  3. תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 22-04-2017, 23:35
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  5. מעיל רכיבה לחורף כריות אוויר - airbag
    על ידי yonatan.s. בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 28-12-2015, 12:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO