אולי ניסחתי קצת לא נכון את הנושא של ההתנגשות ברכב. עדיף עשרות מונים להיות עם מערכת כזו ולא בלי, אבל בניגוד להיי סייד שבו אתה קודם כל עולה לאוויר, בפגיעה ישירה בדופן רכב למשל לא ברור לי מתי למערכת יש הזדמנות להפתח. זה פחות בגלל זמן התגובה ויותר בגלל הצורה שבה המערכת מזהה מצב שבו צריך לפתוח את הכרית.
שים לב להיי סייד של פדרוסה - המערכת רואה תאוצה אלימה ימינה שמאלה ואז למעלה, ונפתחת כשהרוכב מאוזן מעל הקרקע.
אם אתה מתנגש בדופן רכב, הרי שיש תנועה רציפה קדימה. עד ההתרוממות של זנב האופנוע עקב הפגיעה, אין אנומליה שהמערכת יכולה לזהות - ואז אתה כבר במרחק מזערי מפגיעה.
גם במצב שבו אתה עומד ברמזור ונפגע מאחור מרכב, אין למערכות האלו הזדמנות להפתח במכה הראשונית.
בכל מקרה, גם במצבים כאלו, המערכת בודאות מפני חבלה משנית (למשל פגיעה ברכב, ואז הטחה בחזרה לקרקע).
למען הסר ספק, אלו מערכות שיכולות להציל חיים, גם אם לא במאה אחוז.
לגבי ההילייט, גם שמעתי על רוכב שנגרר אחרי האופנוע אחרי לואו סייד בגלל הכבל (שצריך לא מעט כוח בשביל להתנתק ולפתוח את הכרית).