אני רוצה להעלות את הנקודות הבאות לצורך העמקת הדיון:
1. תקנו אותי אם אני טועה - בנוקדת הזמן הנוכחית, רוב הדו גלגלי בארץ [או לפחות חלק מאוד נכבד ממנו] הוא מסוג קטנוע 125 סמ"ק נכון? במקרה הטוב מדובר [באופן כללי] בנפח שבירידה מגיע ל- 100-110 קמ"ש אמיתיים, וגם אז זה אומר שלא נותרת רזרבה לעקיפה או התחמקות כזו או אחרת, ובמקרה הרע מדובר בכלי שנוסע 80-90 קמ"ש אמיתיים...
2. הנתיבים האמורים אמורים לקצר זמנים, השאיפה היא בראש ובראשונה שהנסיעה תזרום, שאיפה נוספת היא שהנתיב יהיה באופן כללי מהיר [100-110 קמ"ש] על מנת לתת יתרון לתחבורה ציבורית או לכלי רכב עם יותר מנוסע אחד.
3. בהינתן העובדה שלא ריאלי [בין אם זה מצלמה/מערכת אוטומטית אחרת או גורם אנושי] להתחיל לזהות כל דו גלגלי האם הוא מעל או מתחת ל- 125 סמ"ק.
יכול להיות שאולי, רק אולי, שיש הצדקה לאיסור?
ומי אמר שסבא שלי שנוסע עם סבתא שלי (+1) לא ינהג במהירות חוקית של 75 קמ"ש בנת"צ של כביש החוף?