לך עם הלב, תחליף
כבר כמה שנים שאני רוכב על קטנועים , לפני שנה בערך הגשמתי חלום ישן וקניתי לי טימקס 530 שנת 2016 .
האמת תענוג של כלי חזק יחסית , מהירות סופית סבבה לגמר אחלה איחסון ותנוחת ישיבה לגמרי נוחה .
אבל מה , הלב כבר שנים באופנועים
לא פעם אני עומד ברמזור עם נייקד והאמת שורף לי קצת בלב
השבוע חבר החליט שנמאס לו מהאופנוע שלו והוא רוצה קטנוע והוא מציע לי החלפה ראש בראש
יש לו MT-07 A1
בנותנים מעולים אפילו טובים יותר מהכלי שלי
המחירונים זההים ועל פניו זה עיסקה משתלמת לכול הדעות
אבל עד שפתאום החלום מתממש אני פתאום קולט שאין לי בכלל ניסיון על אופנוע , רכבתי 10 שנים רק על קטנועים
יש פה מישהו שיודע להעריך האם הריכבה זהה ?
מה היתרונות של אופנוע על קטנוע (עליות אחזקה , צימיגים וכו,)
חייב לציין שהחורף אני רוכב עונה מלאה כל יום 100 קמ והחזור בלילה
בקיצור אשמח לשמוע את דעתכם
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
לאף אופנוען לא היה נסיון על אופנועים, עד שהוא התחיל לרכב...
אם אתה על קטנוע 10 שנים, אתה מכיר את הכביש ומכיר דו גלגלי... תתחיל לנסוע רגוע, קח חודש חודשיים להכיר את הכלי ולאט לאט תבין איפה הגבולות שלך ומה סבבה ומה פחות.
לך על זה בקיצור... במקרה הכי גרוע אתה תמיד יכול לחזור לקטנוע.
רכיבה זהה?
ממש לא.
אבל זה לא מה שאמור למנוע ממך לעשות את ההחלפה.
תציע לחבר החלפה לכמה ימים ותראו אם זה מתאים לכם. אפשר לעשות ביטוח חובה לשבוע בערך ב-200 ש"ח.
באופן כללי אני לא חושב שתרגיש הבדל מהותי בכוח במעבר לכלי A1. בנוסף אתה צריך לשאול את עצמך אם יהיה לך איפה להשאיר את המעיל והקסדה כשתגיע ליעדך. יש אופנועים שארגז הולם אותם, Mt07 לא אחד מהם.
אם הייתי במקומך הייתי משדרג את הרישיון ומחפש אופנוע ספורט תיור או אדוונצ'ר עם מנוע גדול (ל-100 ק"מ ביום עדיף ללכת על כלי עם מיגון רוח יעיל ומנוע עם בשר).
היתרון של האופנוע הוא שהוא יותר מהנה, אבל אתה תתגעגע לטימקס.
הטימקס בולם יותר טוב. לא זכור לי שנזקקתי ליותר מאצבע אחת על הבלם. שתי אצבעות אם זו בלימת חירום.
המנוע שלו פחות חזק אבל הרבה יותר חלק. אין שום זמזום בידיים אחרי שעות של רכיבה.
הבולמים יותר איכותיים, מה שגורם לו לקפץ פחות.
יש תאי אחסון, הוא נוח בזוג, הוא פחות מתיש בנסיעות ארוכות על כבישים מהירים, אתה יכול לתפעל אותו ביד אחת והוא לא משפריץ מים על החלק גוף התחתון שלך כשאתה עובר בשלולית.
ככלי תחבורה נטו, הוא כנראה הכלי הכי טוב על הכביש כרגע מבחינתי.
יחד עם זאת, היה בבעלותי טימקס וכרגע אני על אופנוע ענק, כבד ולוהט. למה?
כי כשאני עליו, אני לא מקנא באף רוכב אחר על הכביש. (אולי למעט רוכבי 125 סמ"ק בימים פקוקים באמצע הקיץ)
לדעתי אחלה מעבר... mt מוגבל זה כלי נהדר להתחיל איתו. הניסיון של על הכביש ועם טימקס הוא משמעותי.
היעדר מקום אחסון זה חיסרון.
דבר נוסף שכנראה יפריע לך זה היעדר מיגון רוח ברכיבות בלילה.
הייתי שוקל mt tracer או משהו שמאפשר לשים משקף וארגז. כמובן עניין של העדפה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אני עד כדי כך רכושני לאופנוע שלי שאפילו אחי הקטן לא יקבל אותו לסיבוב חחחחח
להחליף לכמה ימים אני לא יעמוד בזה
לגבי אדוונצרים וכו' אני מבין בהחלט את הרעיון רק פחות מתחבר למראה
שלהם
וכבר למדתי במשך השנים שאני על דו"ג מהתשוקה ולא מההיגיון ולכן חייב להיות נייקד זה הכלי הכי סקסע בעיני
אבל תודה על התגובה
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אף אחד לא רשם את זה פה אז אני ארשום, זה בטח יהיה רלוונטי לאחרים ששוקלים מעבר כזה:
לא מכיר אותך אישית ולא יודע אם רכבת ומתי רכבת בפעם האחרונה על אופנוע - קח בחשבון שאתה עובר פה מכלי אוטומטי ולהילוכים על כל המשתמע מכך.
אז נכון, אולי חלק מהאנשים כאן לא יבינו מה הסיפור, מצד שני, אם לא רכבת בכלל על הילוכים או הפעם אחרונה שרכבת על הילוכים זה היה בטסט לפני 20 שנה - כדאי לקחת את זה בחשבון.