חלק גדול מהמוסכים שמים שמן חצי סינטטי.
לדעתי אופנוע עם רוכב רגוע ושמן סיננטי מלא מספיק להחליף פעם ב-12. רוכב שלוחץ או כשמשתמשים בשמן חצי סינטטי - כדאי להחליף כל 6.
אישית אני מחליף שמן ופילטר כל 6 למרות שהיצרן דורש 12.
חלק גדול מהמוסכים שמים שמן חצי סינטטי.
לדעתי אופנוע עם רוכב רגוע ושמן סיננטי מלא מספיק להחליף פעם ב-12. רוכב שלוחץ או כשמשתמשים בשמן חצי סינטטי - כדאי להחליף כל 6.
אישית אני מחליף שמן ופילטר כל 6 למרות שהיצרן דורש 12.
זהו, בדיוק באתי לשאול, לכל המחליפים כל 6K בשביל לשמור על המנוע.
אם הייתם שמים סינטטי מלא, גם הייתם מחליפים כל K6?
אתם באמת חושבים שתוך 6K השמן נגזר ומספיק להתחרבן?
(אני מדבר על רוכבים רגילים לא RRים שחיים על 10K סל"ד ומעלה כל היום, אלה צריכים להחליף אולי גם כל 3K).
השני סנט שלי: פקטור הזמן הוא גם פקטור חשוב, כלומר גם אם נוסעים מעט ק"מ פר שנה יש חשיבות להחלפה שנתית משום שהשמן מאבד מתכונות ההגנה בשל תהליכי חמצון, והתפרקות טבעית של התוספים השונים. כמובן, פקטורים אלו מושפעים מאוד מסוג ואיכות התוספים (של החברות השונות) והאקלים.
בקשר לשלאת הסינטטי, חצי-סיננטי, מינרלי: ההבדל הוא במרכיבי השמן: בסיס ותוספים.
שמן מינרלי הוא בעיקר נפט גולמי אשר עבר תהליכי סינון, זיקוק ועיבודים כאלה ואחרים עד לקבלת שמן אחיד שמטרתו בעיקר: הפחתת חיכוך, קירור, ושטיפה.
שמן חצי-סינטטי הינו שמן בעל בסיס מינרלי (ראה למעלה) עם תוספים סינטטיים שונים לצורך שיפור תכונות הבסיס, בעיקר הפחתת חיכוך, ציפוי חלקים פנימיים וכו'. השוני בין חברות שונות הינו עצום, כמו כן השוני בין היחס בסיס:תוספים משתנה מאוד. יש תקנים שמסדירים גבולות הטווח.
שמן סינטטי מלא, הסיפור קצת יותר מורכב. סינטטי מלא "טהור" הוא בעיקר שמן אשר הבסיס שלו מבוסס על מולק' סינטטיות 100% (בד"כ איתילן) שעוברות עיבוד מורכב לייצור בסיס בעל תכונות טובות מאשר שמן מבוסס נפט (בעיקר עמידות לחמצון והתפרקות כימית) נוסף לתוספים השונים. אני לא בטוח (מישהו יבדוק) אבל נראה לי שהתקן לשמנים סינטטיים מאפשר אחוז מסוים של בסיס מינרלי. וגם כאן השונות יכולות להיות גדולה מאוד.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
אם כבר תנאי הרכיבה פה לא קשים כי אופנועים לא עומדים הרבה בפקקים, לרכב פרטי התנאים פה קשים בגלל הרבה פקקים.
אני אולי אחרי טיפול 12K אחליף שמן כל 6K, בלי פילטר
מעניין, תודה על המידע.
לא מעיד.
שמן משחיר כי הוא סופח תוצרי שרפה ואמור להיות ממש כהה.
שמן אמור להשחיר וזה לא סימן להחלפתו. אם כבר שמן שלא משחיר זה שמן שלא עושה את אחת העבודות שלו שזה המסת וספיחת פיח ובכך בעצם
לנקות את המנוע.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
רצוי לציין (אם הבנתי נכון) שאתה מתייחס לנזק הסביבתי.
איתך ב100% אם כך.
ולא, אני לא מחבק עצים ולא תמיד ממחזר, אבל סתם לגרום נזק סביבתי עצום בלי ביבה זה חורה לי.
חמי שלא מבין מה עוצמת הנזק הסביבתי עם שמן משומש מוזמן לחקור. ומי שחושב שעצם העובדה שהוא 'משליך' את השמן המשומש שלו במוסך וזה הולך להיות ממוחזר וטוב לסביבה- שיחשוב שוב.
ואני חותך את הז*ן אם כל מי שעושה טיפולים בבית דואג שהשמן יגיע למחזור. אדיוט אחד שדופך שני ליטר בגינה הציבורית מזיין לנו את העתיד ברמה שהוא לא מבין. תכפילו את זה בכמה אדיוטים ותיהנו מהתוצאה.