עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 54

אשכול: האם כדאי לעשות טיפול קטן ולא כל 12 אלף?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    חלק גדול מהמוסכים שמים שמן חצי סינטטי.

    לדעתי אופנוע עם רוכב רגוע ושמן סיננטי מלא מספיק להחליף פעם ב-12. רוכב שלוחץ או כשמשתמשים בשמן חצי סינטטי - כדאי להחליף כל 6.

    אישית אני מחליף שמן ופילטר כל 6 למרות שהיצרן דורש 12.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    זהו, בדיוק באתי לשאול, לכל המחליפים כל 6K בשביל לשמור על המנוע.
    אם הייתם שמים סינטטי מלא, גם הייתם מחליפים כל K6?
    אתם באמת חושבים שתוך 6K השמן נגזר ומספיק להתחרבן?
    (אני מדבר על רוכבים רגילים לא RRים שחיים על 10K סל"ד ומעלה כל היום, אלה צריכים להחליף אולי גם כל 3K).

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    חלק גדול מהמוסכים שמים שמן חצי סינטטי.

    לדעתי אופנוע עם רוכב רגוע ושמן סיננטי מלא מספיק להחליף פעם ב-12. רוכב שלוחץ או כשמשתמשים בשמן חצי סינטטי - כדאי להחליף כל 6.

    אישית אני מחליף שמן ופילטר כל 6 למרות שהיצרן דורש 12.
    היי תוכל לפרט על ההבדל בין סינטטי מלא לחצי איך זה משפיע על המנוע?
    מה לגבי ערבוב בינהם?

  4. #4
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    השני סנט שלי: פקטור הזמן הוא גם פקטור חשוב, כלומר גם אם נוסעים מעט ק"מ פר שנה יש חשיבות להחלפה שנתית משום שהשמן מאבד מתכונות ההגנה בשל תהליכי חמצון, והתפרקות טבעית של התוספים השונים. כמובן, פקטורים אלו מושפעים מאוד מסוג ואיכות התוספים (של החברות השונות) והאקלים.

    בקשר לשלאת הסינטטי, חצי-סיננטי, מינרלי: ההבדל הוא במרכיבי השמן: בסיס ותוספים.
    שמן מינרלי הוא בעיקר נפט גולמי אשר עבר תהליכי סינון, זיקוק ועיבודים כאלה ואחרים עד לקבלת שמן אחיד שמטרתו בעיקר: הפחתת חיכוך, קירור, ושטיפה.
    שמן חצי-סינטטי הינו שמן בעל בסיס מינרלי (ראה למעלה) עם תוספים סינטטיים שונים לצורך שיפור תכונות הבסיס, בעיקר הפחתת חיכוך, ציפוי חלקים פנימיים וכו'. השוני בין חברות שונות הינו עצום, כמו כן השוני בין היחס בסיס:תוספים משתנה מאוד. יש תקנים שמסדירים גבולות הטווח.
    שמן סינטטי מלא, הסיפור קצת יותר מורכב. סינטטי מלא "טהור" הוא בעיקר שמן אשר הבסיס שלו מבוסס על מולק' סינטטיות 100% (בד"כ איתילן) שעוברות עיבוד מורכב לייצור בסיס בעל תכונות טובות מאשר שמן מבוסס נפט (בעיקר עמידות לחמצון והתפרקות כימית) נוסף לתוספים השונים. אני לא בטוח (מישהו יבדוק) אבל נראה לי שהתקן לשמנים סינטטיים מאפשר אחוז מסוים של בסיס מינרלי. וגם כאן השונות יכולות להיות גדולה מאוד.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    אם כבר תנאי הרכיבה פה לא קשים כי אופנועים לא עומדים הרבה בפקקים, לרכב פרטי התנאים פה קשים בגלל הרבה פקקים.
    אני אולי אחרי טיפול 12K אחליף שמן כל 6K, בלי פילטר

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    מעניין, תודה על המידע.

  7. #7
    תסתכל בחלון שמן, אם השמן ממש כהה תחליף

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא מעיד.
    שמן משחיר כי הוא סופח תוצרי שרפה ואמור להיות ממש כהה.

  9. #9
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא מעיד.
    שמן משחיר כי הוא סופח תוצרי שרפה ואמור להיות ממש כהה.
    לפי ההנחה הזאת, יותר תוצרי שריפה -> יותר כהה

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי MinorScale צפיה בהודעה
    לפי ההנחה הזאת, יותר תוצרי שריפה -> יותר כהה
    שמן משחיר כבר אחרי מספר רכיבות ונהיה כהה ממש.
    אין טעם להחליף שמן אחרי מספר רכיבות.

  11. #11
    Member הסמל האישי של שעיר בגב"ב
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    יער ת"ק הפרסאות
    הודעות
    479
    שמן אמור להשחיר וזה לא סימן להחלפתו. אם כבר שמן שלא משחיר זה שמן שלא עושה את אחת העבודות שלו שזה המסת וספיחת פיח ובכך בעצם
    לנקות את המנוע.
    הF650 להחלפה בדו"ש

    מילים הן כמו משחת שיניים,
    ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    כל פעם שעולה דיון כזה אני חושב על הנזק שנגרם מעוד 2 ליטר שמן ופילטר שמן שניתן היה להימנע מהם.
    אולי באופנועים זה פחות בעייתי, אבל יש נהגים שמחליפים שמן בשביל הכיף כל 3 אלף.
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    וכמו שאומר אחד השכנים שלי הטריפולתאי מנתניה שהיום הוא בכיר בחברת חשמל - "שהלכתי סתם ברחוב פעם אחת בערב בנתניה כשהייתי בן 18, עצרו על ידי מדורניקים ואחרי שאלה~שתיים הכניסו לי מכות, וואלה אולי היה מגיע לי, וחבל שאין אותם היום!!!"
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    מאז שהחלפתי הנאצי מניע כמו כלום בכל טמפ' שלא תהיה ובכל מצב.
    ציטוט נכתב במקור על ידי OneBiker צפיה בהודעה
    תעבור לאשכול הבא סבא

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי ModChiP צפיה בהודעה
    כל פעם שעולה דיון כזה אני חושב על הנזק שנגרם מעוד 2 ליטר שמן ופילטר שמן שניתן היה להימנע מהם.
    אולי באופנועים זה פחות בעייתי, אבל יש נהגים שמחליפים שמן בשביל הכיף כל 3 אלף.
    רצוי לציין (אם הבנתי נכון) שאתה מתייחס לנזק הסביבתי.
    איתך ב100% אם כך.
    ולא, אני לא מחבק עצים ולא תמיד ממחזר, אבל סתם לגרום נזק סביבתי עצום בלי ביבה זה חורה לי.
    חמי שלא מבין מה עוצמת הנזק הסביבתי עם שמן משומש מוזמן לחקור. ומי שחושב שעצם העובדה שהוא 'משליך' את השמן המשומש שלו במוסך וזה הולך להיות ממוחזר וטוב לסביבה- שיחשוב שוב.
    ואני חותך את הז*ן אם כל מי שעושה טיפולים בבית דואג שהשמן יגיע למחזור. אדיוט אחד שדופך שני ליטר בגינה הציבורית מזיין לנו את העתיד ברמה שהוא לא מבין. תכפילו את זה בכמה אדיוטים ותיהנו מהתוצאה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    אדיוט אחד שדופך שני ליטר בגינה הציבורית מזיין לנו את העתיד ברמה שהוא לא מבין. תכפילו את זה בכמה אדיוטים ותיהנו מהתוצאה.
    תגיד את זה למדינות עולם III או לשכנים שלנו בישראל שחיים מחוץ לקו איפה שממחזרים בעיקר חלקי חילוף.

  15. #15
    אם אכפת לכם מהסביבה תעברו לחשמלי

אשכולות דומים

  1. טיפול בפלסטיקה בקטנוע ישן. כדאי?
    על ידי Gitamar7 בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 26-07-2018, 15:34
  2. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 06-08-2016, 20:17
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-06-2016, 15:01
  4. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-02-2016, 20:32
  5. שאלה| כל כמה שעות צריך לעשות טיפול לktm exc 450 2008
    על ידי roirider בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 09:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO