שאלה לבעלי אופנועים עם מרווח טיפולים של 12 אלף קמ.
בעל מוסך אמר לי שזה לא מרווח הגיוני ושמן לא יכול להחזיק 12 אלף קמ.
אשמח לשמוע דעת למי שמבין בעניין והאם כדאי בכל זאת להחליף שמן פילטר כל 6?
תודה
שאלה לבעלי אופנועים עם מרווח טיפולים של 12 אלף קמ.
בעל מוסך אמר לי שזה לא מרווח הגיוני ושמן לא יכול להחזיק 12 אלף קמ.
אשמח לשמוע דעת למי שמבין בעניין והאם כדאי בכל זאת להחליף שמן פילטר כל 6?
תודה
בדיוק כמו עם ברית מילה, יהיו כאלה שיגידו לך שחובה לעשות ויהיו כאלה שיגידו לך לא, כל אחד והאמונה שלו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שהיה מרווחים של 6000 ק"מ היו אלו שטענו שצריך כל 3000 ק"מ.
איכות השמונים השתפרה מאד בשנים האחרונות, יחד עם זאת בארץ תנאי האקלים נחשבים קשים יותר מאשר באירופה.
אני מחליף פילטר שמן ושמן כל 6000 ק"מ העלות לא בשמיים ומי שמתכוון להחזיק כלי הרבה זמן ובמצב טוב העלות
פחותה והתועלת ברורה.
על פי ייצרן האופנוע אין צורך כזה.
השאלה היא באיזה אמונה אתה מחזיק חסכנות ועבודה קשה, או יד פתוחה ואוהבת כהקלה לתנאים קשים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
האקלים בארץ לא שונה מספרד ואיטליה ובלי קשר לא נחשב לקשה במיוחד.
זה יותר קשור איפה אתה גר ואיך אתה רוכב, למשל אלו שאוהבים לחמם אופנוע בעמידה צריכים להחליף שמן במרווחים קטנים יותר כי התערובת בזמן החימום על הצד העשיר יותר והדלק עלול לשטוף את הצילנדר ולהכנס לשמן זה גם נכון לריבוי רכיבות קצרות.
לגבי המיקום חניה ליד הים או בערד גם ישפיעו על איכות השמן.
רכיבות סוף שבוע לא דורשות החלפה תחופה יותר של שמן גם את אתה קורע לו את הצורה, החום בארץ לא נחשב לבעייתי לשמן כי אחרי הכל השמן נחשף לטמפרטורות גבוהות במנוע אבל גם בטווח קבוע.
הדיון הזה עולה מידי פעם.
והנה שני הצדדים של המטבע:
א. היצרן יודע מה הוא עושה,המהנדסים שלו טובים מכל דעה שתשמע פה, חבל על הכסף שלך.
ב. 12,000 זה נטו "שיווקי", האקלים בארץ קשה, תחליף כל 6,000 זה במילא כמה עשרות שקלים.
זה ככה בגדול.
אגב, לבעלי המוסך לא הייתי מקשיב, יש לו אינטרס כלכלי שתבוא להחליף שמן בתדירות גבוהה יותר.
חלאס.
יש איזה 3 שרשורים מהחצי שנה האחרונה שבהם היה ויכוח סוער בנושא, וכל אחד נשאר בדעתו.
אני לא הולך שוב לפרט.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הגיע הזמן שאנשים יקראו את חוקי הפורום ויעשו חיפוש.
לעניין השמן.
אני גיליתי שהכי כלכלי לא להחליף שמן בכלל.
בקטנוע שלי לא החלפתי שמן כבר שלוש שנים ומעל 35 אלף קילומטר.
והוא נוסע כמו רוצחעט!
תכל'ס למי שרוכש אופנוע חדש ואחרי 3 שנים ימכור זה לא ישנה אם הוא יעשה טיפול כל 6000, 12000 או 24000.
מי שיהנה מדחיפות הטיפולים זה אותו האחד שיקנה את האופנוע אחרי עשור עם כמה עשרות אלפי הקילומטר שהוא יעבור (עשרת יכול להיות גם מאה).
בפורום של פיאט ישנו וויכוח דומה על תדירות הטיפולים שממליץ היצרן.
אני מבחינתי כל שנה מחליף שמן ופילטר בפיאט למרות שאני עושה כ2000 קילומטר בשנה.
באופנוע ההמלצה כל 12K מחליף כל 6K.
אני מאמין שמי שירכוש אחרי את כלי הרכב יהנה מתחזוקה נאותה.
מן הסתם כשהכלי כבר ישן יש עדיפות להחליף שמן ופילטר שמן באופן תכוף יותר.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI