עמוד 2 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 54

אשכול: האם כדאי לעשות טיפול קטן ולא כל 12 אלף?

  1. #16
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מעלה אדומים
    הודעות
    437
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    בדיוק כמו עם ברית מילה, יהיו כאלה שיגידו לך שחובה לעשות ויהיו כאלה שיגידו לך לא, כל אחד והאמונה שלו.
    ויש כאלה שהייתי ממליץ להם לעשות ברית מילה כל כמה שנים....

  2. #17
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    297
    אני מבין שאין שירשור אחד כמעט בפורום הזה שפשוט נשאר במסגרת הדיון הענייני.

    מתנצל ששאלתי.

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי Maxi צפיה בהודעה
    אני מבין שאין שירשור אחד כמעט בפורום הזה שפשוט נשאר במסגרת הדיון הענייני.

    מתנצל ששאלתי.
    זה בסדר ברוך הבא לגיהינום...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Maxi צפיה בהודעה
    אני מבין שאין שירשור אחד כמעט בפורום הזה שפשוט נשאר במסגרת הדיון הענייני.

    מתנצל ששאלתי.
    בתגובה מס' 6 הדיון הזה סוכם למשעי.

    משם והלאה מותר לנו להינות.
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    עשיית ילדים גם גורמת לשתיית אלכוהול, בדיוק כמו ששתיית אלכוהול גורמת לעשיית ילדים.

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מעלה אדומים
    הודעות
    437
    ציטוט נכתב במקור על ידי Maxi צפיה בהודעה
    אני מבין שאין שירשור אחד כמעט בפורום הזה שפשוט נשאר במסגרת הדיון הענייני.

    מתנצל ששאלתי.
    בצע חיפוש קצר,יש הרבה דיונים בנושא.
    אם בכל זאת תרצה לשמוע את דעתי למרות שהיא נאמרה כבר בתגובות מעלי,אז ככה..
    לדעתי האישית מרווח הטיפולים הולך ומתארך כל הזמן מכמה סיבות אחת,כמו שכתבה שושנה איכות השמנים משתפרת. שתיים,שיווקי.
    אם האופנוע חדש,ולא עובד קשה מדי, ז"א פקקים, נסיעות קצרות, עם מורכב/ת קבוע/ה,סל"ד גבוה,פתיחות מהירות וכו' הייתי נשאר לפי המרווחים שהיצרן הגדיר,אך במקרה והאופנוע עובד קשה הייתי מקצר את המרווח.
    דוגמא אישית שלי, אני רוכב על קטנוע 250 בן 5 כל בוקר כ20 ק"מ עם הבן שלי, בפקקים ובעליות לכיוון ירושלים, קיצרתי את מרווח הטיפולים שקצר ממילא במקום כל 4K לכל 2/3K ק"מ,עושה את זה לבד עם שמן באיכות גבוהה זה לוקח כ20 דקות עבודה ופחות ממאה ש"ח לדעתי שווה את ההשקעה.

  6. #21
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    ציטוט נכתב במקור על ידי Maxi צפיה בהודעה
    שאלה לבעלי אופנועים עם מרווח טיפולים של 12 אלף קמ.

    בעל מוסך אמר לי שזה לא מרווח הגיוני ושמן לא יכול להחזיק 12 אלף קמ.

    אשמח לשמוע דעת למי שמבין בעניין והאם כדאי בכל זאת להחליף שמן פילטר כל 6?

    תודה
    הוא לגמרי צודק!!!!
    כי מה לעזאזל מבין המהנדס של האופנוע, יצרנית האופנוע, והחברות שמייצרות את השמנים (עם מחלקות פיתוח ומחקר) לעומת אותו בעל מוסך במדינת ישראל שמעוניין שתבקר אותו יותר פעמים בשנה?
    מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
    שוקן 16 תל אביב

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי danielk צפיה בהודעה
    הוא לגמרי צודק!!!!
    כי מה לעזאזל מבין המהנדס של האופנוע, יצרנית האופנוע, והחברות שמייצרות את השמנים (עם מחלקות פיתוח ומחקר) לעומת אותו בעל מוסך במדינת ישראל שמעוניין שתבקר אותו יותר פעמים בשנה?
    או בדיוק לזה חיכיתי.

    מהנדס האופנוע מבין מאד במכניקה והנדסה והנדסת שמנים הוא יבחר את הטוב ביותר לדעתו, אבל יפריע לו היצרן שמחפש להוזיל עליות, תקנות היורו
    ששומרות לדעתן על איכות הסביבה, המעצבים שרוצים שהמנוע יראה קצת אחרת בגלל שיקולי עיצוב תקציבאים ששמורים על מקור הכסף. בסוף המהנד
    יעשה פשרות מתבקשות, המנוע יעבוד אבל לא כמו שהמהנדס רוצה בדיוק.

    יצרנית האופנוע רוצה לשמור על מתח רווחים טוב לפעמים גם על חשבון דברים אחרים, היא גם רוצה להתחרות באחרים וליישר קו טיפולים זהה,
    יש לה אינטרס אחר משל המהנדס ובעל האופנוע.

    בעל המוסך רוצה כסף הוא יעשה טיפול ואתה תשלם צריך או לא צריך...


    בסופו של יום הכל נמצא בתחום הטולורנס יש מנעד גדול שבתוכו נע הכלי שלך, הוא יכול לנסוע ב-50 מעלות וגם במינוס 20
    עם אותו השמן, אותו המנוע השאלה באיזה בלאי. וכמה זה טוב לו ועל חשבון מה זה בא.

    אם החלפת שמן הייתה יקרה מאד, הרבה בעלי רכב היו מוותרים על ההחלפה וקרוב לוודאי שלא היו מבחינים בנזק, כי הוא
    נזק מצטבר, אבל זה כל כך פשוט וקל ולא יקר אז זה נתון לשיקולו של כל אחד אני מעדיף לדעת שאני רוכב עם שמן טרי.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    זה כי אתה בכלל לא רוכב.
    והכלי שלך לא סוגרת סקאלה.



    אם אפשר שאלת בונוס.

    האם הטיעונים בעד החלפות תכופות יותר - אקלים, סגנון רכיבה, גיל האופנוע, קרבה לים (למה זה פוגע בשמן המנוע בעצם?), תופסים גם עבור בדיקת מרווחי שסתומים תכופה יותר?
    כלומר מי שמחליף שמן כל 6, עדיין בודק שסתומים כל 12?

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי Maxi צפיה בהודעה
    אני מבין שאין שירשור אחד כמעט בפורום הזה שפשוט נשאר במסגרת הדיון הענייני.

    מתנצל ששאלתי.
    מקסי,
    אני אחד התוקפים פה בשרשור ולכן א י מרגיש שאני חייב לך התנצלות והסבר.
    אז דבר ראשון, סליחה. השאלה ששאלת היא לעניין.
    דבר שני,
    היתרון היחיד של הפורום על פני כל מיני קבוצות אחרות הוא שימור הידע. כשפורום לא מנוהל בקפדנות ואנשים לא מריצים חיפוש, ו/או מרחיבים את הנושא בשרשור קיים (ובמקרה הזה יש יותר מדיון אחד בנושא), אז הידע מתחיל להתפזר. ואז, שביבי מידע באותו עניין מפוזרים על פני מיליון שרשורים, ומי שמחפש מידע רלוונטי, מתקשה לברור את המוץ מהתבן.
    לפעמים אתה מריץ חיפוש ומקבל עשרה שרשורים (וזה במקרה הקלוש שפותח השרשור ממש נתן כותרת עניינית), ובכל אחד מהם ידע חלקי או לא שלם. ועכשיו לך תקרא עשרה שרשורין שחוזרים על עצמם, בשביל הודעה אחת ששוה זהב.

    ומעבר לזה (כי יש כאלו שלא מסכימים), זה פשוט כתוב בחוקי הפורום:
    "...בצעו חיפוש לפני שאתם שואלים שאלה, החיפוש עובד, יכול להיות שחבר שענה תשובה מפורטת, לא יענה שוב על אותה שאלה...".

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה



    אם אפשר שאלת בונוס.

    האם הטיעונים בעד החלפות תכופות יותר - אקלים, סגנון רכיבה, גיל האופנוע, קרבה לים (למה זה פוגע בשמן המנוע בעצם?), תופסים גם עבור בדיקת מרווחי שסתומים תכופה יותר?
    כלומר מי שמחליף שמן כל 6, עדיין בודק שסתומים כל 12?
    בודק על פי הוראות היצרן בטיפול תקופתי.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    לדעתי אין צורך, אני כל 5 נכנס למוסך שלי לעשות בדיקה כללית בגלל שאני עושה רק כ 10 בשנה, אף פעם לא היו צריכים להחליף לי שמן אחרי 5.
    Tracer 900

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    חלק גדול מהמוסכים שמים שמן חצי סינטטי.

    לדעתי אופנוע עם רוכב רגוע ושמן סיננטי מלא מספיק להחליף פעם ב-12. רוכב שלוחץ או כשמשתמשים בשמן חצי סינטטי - כדאי להחליף כל 6.

    אישית אני מחליף שמן ופילטר כל 6 למרות שהיצרן דורש 12.

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    זהו, בדיוק באתי לשאול, לכל המחליפים כל 6K בשביל לשמור על המנוע.
    אם הייתם שמים סינטטי מלא, גם הייתם מחליפים כל K6?
    אתם באמת חושבים שתוך 6K השמן נגזר ומספיק להתחרבן?
    (אני מדבר על רוכבים רגילים לא RRים שחיים על 10K סל"ד ומעלה כל היום, אלה צריכים להחליף אולי גם כל 3K).

  14. #29
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    131
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    חלק גדול מהמוסכים שמים שמן חצי סינטטי.

    לדעתי אופנוע עם רוכב רגוע ושמן סיננטי מלא מספיק להחליף פעם ב-12. רוכב שלוחץ או כשמשתמשים בשמן חצי סינטטי - כדאי להחליף כל 6.

    אישית אני מחליף שמן ופילטר כל 6 למרות שהיצרן דורש 12.
    היי תוכל לפרט על ההבדל בין סינטטי מלא לחצי איך זה משפיע על המנוע?
    מה לגבי ערבוב בינהם?

  15. #30
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    השני סנט שלי: פקטור הזמן הוא גם פקטור חשוב, כלומר גם אם נוסעים מעט ק"מ פר שנה יש חשיבות להחלפה שנתית משום שהשמן מאבד מתכונות ההגנה בשל תהליכי חמצון, והתפרקות טבעית של התוספים השונים. כמובן, פקטורים אלו מושפעים מאוד מסוג ואיכות התוספים (של החברות השונות) והאקלים.

    בקשר לשלאת הסינטטי, חצי-סיננטי, מינרלי: ההבדל הוא במרכיבי השמן: בסיס ותוספים.
    שמן מינרלי הוא בעיקר נפט גולמי אשר עבר תהליכי סינון, זיקוק ועיבודים כאלה ואחרים עד לקבלת שמן אחיד שמטרתו בעיקר: הפחתת חיכוך, קירור, ושטיפה.
    שמן חצי-סינטטי הינו שמן בעל בסיס מינרלי (ראה למעלה) עם תוספים סינטטיים שונים לצורך שיפור תכונות הבסיס, בעיקר הפחתת חיכוך, ציפוי חלקים פנימיים וכו'. השוני בין חברות שונות הינו עצום, כמו כן השוני בין היחס בסיס:תוספים משתנה מאוד. יש תקנים שמסדירים גבולות הטווח.
    שמן סינטטי מלא, הסיפור קצת יותר מורכב. סינטטי מלא "טהור" הוא בעיקר שמן אשר הבסיס שלו מבוסס על מולק' סינטטיות 100% (בד"כ איתילן) שעוברות עיבוד מורכב לייצור בסיס בעל תכונות טובות מאשר שמן מבוסס נפט (בעיקר עמידות לחמצון והתפרקות כימית) נוסף לתוספים השונים. אני לא בטוח (מישהו יבדוק) אבל נראה לי שהתקן לשמנים סינטטיים מאפשר אחוז מסוים של בסיס מינרלי. וגם כאן השונות יכולות להיות גדולה מאוד.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

אשכולות דומים

  1. טיפול בפלסטיקה בקטנוע ישן. כדאי?
    על ידי Gitamar7 בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 26-07-2018, 15:34
  2. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 06-08-2016, 20:17
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-06-2016, 15:01
  4. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-02-2016, 20:32
  5. שאלה| כל כמה שעות צריך לעשות טיפול לktm exc 450 2008
    על ידי roirider בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 09:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO