תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: יורו 5 - העלאת נפח כדי לעמוד בסטנדרט ?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353

    יורו 5 - העלאת נפח כדי לעמוד בסטנדרט ?

    איך זה שבהרבה דגמים חדשים, כמו בטימקס החדש למשל, יצרניות נאלצות להעלות את נפח המנוע בשביל לעמוד ביורו 5... המוח שלי אומר, העלאת נפח = יותר צריכת דלק = יותר זיהום אוויר, לא ככה ?

    איפה ההגיון?

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    אין יותר מידי הגיון. מנפלאות הבירוקרטיה.
    ברוך הבא למציאות.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    איך זה שבהרבה דגמים חדשים, כמו בטימקס החדש למשל, יצרניות נאלצות להעלות את נפח המנוע בשביל לעמוד ביורו 5... המוח שלי אומר, העלאת נפח = יותר צריכת דלק = יותר זיהום אוויר, לא ככה ?

    איפה ההגיון?
    הפליטה תלויה בעיקר באגזוז.
    הבעיה היא שהאגזוז נהיה אטום יותר וחונק את המנוע אז כדי לא לאבד סוסים, מעלים נפח.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    המוח שלי אומר, העלאת נפח = יותר צריכת דלק = יותר זיהום אוויר, לא ככה ??
    אז לא, לא ככה. צריכת דלק תלויה בהרבה פרמטרים. יש כאן בפורום מגילת אסתר על כמה nc750 חסכוני.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    הפליטה תלויה בעיקר באגזוז.
    הבעיה היא שהאגזוז נהיה אטום יותר וחונק את המנוע אז כדי לא לאבד סוסים, מעלים נפח.
    אז אם מעלים את הנפח כדי להתגבר על החניקה של האגזוז, יש גם יותר שריפה של דלק בגלל עליית הנפח ?
    או שיחס הדחיסה עולה ומגיעים ליעילות גבוהה יותר במנוע ? ואם זה המצב, למה בעצם צריך להגדיל נפח, אי אפשר דווקא ליצור יעילות אפילו בנפח מוקטן או זהה ?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הגדלת נפח = בוכנה יותר גדולה.
    בוכנה יותר גדולה מייצרת יותר כוח דחף.
    לכן יותר פשוט להגדיל את הנפח "ולחנוק" מנוע מעט יותר גדול שמניב יותר כוח דחף מאשר לנסות לפתח שיטות מסורבלות על אותו נפח בשביל לשמור עליו.

    לגבי יחס דחיסה.

    בפשטות ככל שיחס דחיסה יותר גבוהה יש יותר התנגדות לתנועה של הבוכנה -> סל"ד מקס' יותר נמוך -> הספק (כ"ס) יותר נמוך ומומנט יותר גבוהה כי יש תפוקה יותר גבוהה מהבעירה (ככל שהסל"ד יותר מהיר זה פוגע בטיב הבעירה וההפך).

    ככל שהבוכנה יותר גדולה מופעלים עליה יותר כוחות מה שמאט את התנועה שלה.
    זה מתבטא ביותר מומנט ובפחות הספק.

    לכן כמה שהנפח יותר קטן תקבל יותר הספק על חשבון כוח דחף.
    אבל ההספק המקס' יגיע רק באזור העליון של הסקלאה ולכן מנוע כזה שלא יהיה ישים לכל יעוד.

    במציאות אפשר לעשות בדרך הרבה מניפולציות ויש גם את נושא המהלכים שמשחק תפקיד משמעותי.

    חשוב לציין שהיצרנים מגדילים את הנפח במינימום האפשרי על מנת לא להפר את האיזון הזה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 11-11-2019 בשעה 07:54.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    מעולם הרכב
    נפח מנוע לא בהכרח אומר יותר זיהום.
    לטויוטה פריוס יש מנוע 1800 שמייצר 98 סוסים. עלוב לפחות כמו הרכבים של שנות ה 80 המוקדמות.
    אבל הרכב חיסכוני(הלוואי והאופנוע שלי היה עושה את הק"מ לדלק שהטויוטה עשה) 1\22
    שים לב שבטימקס הרוצחת נשארו על אותו ההספק. (מקסימלי לרשיון) אך הממומנט התעבה. לדעתי הם רצו יותר כוח זמין ולכן העלו את הנפח.לא קשור ליורו5

    תראה את ה CBR1000RRRRRRR החדש מוציא 217 כ"ס. ממנוע 1000 ועומד יורו 5(מה שמתנגש עם השאלה של פותח השירשור)

  8. #8
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    אני בדיוק שאלתי את עצמי שאלה זו בדיוק לפני כמה שבועות ומצאתי את הלינק הבא
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...to-motorcycles

    כן זה באנגלית. לפי הבנתי, הגדלת הנפח נותנת בעיקר את היכולת להתגבר על הצימצום בחפיפה של שסתומי היניקה והפליטה. החפיפה עוזרת ב"נשימה" של המנוע שתורמת לכוח של המנוע. אבל החפיפה בתמורה גורמת ליותר חלקים לא רצויים להיפלט.
    דרך אגב זו גם הסיבה שאפשר להשתמש בתיזמון שסתומים משתנה כדי לצמצם את הזיהום. לכל נקודה בסל"ד יש נשימה שונה במנוע ואם אפשר היה לכוון את החפיפה בשסתומים לפי הצורך היה אפשר לצמצם את הזיהום ולהגדיל את המומנט לאורך טווח הסל"ד.
    נערך לאחרונה על ידי tree; 11-11-2019 בשעה 20:27.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 10-05-2018, 06:17
  2. יורו 4 - כל מה שרציתם לדעת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24-07-2016, 00:23
  3. איך השתחלתי לעמוד הראשי של מטרו ?
    על ידי shushu בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-03-2016, 08:47
  4. קסדה עד 250 יורו
    על ידי door2005 בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 31-07-2015, 13:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO