אני בדיוק שאלתי את עצמי שאלה זו בדיוק לפני כמה שבועות ומצאתי את הלינק הבא
https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...to-motorcycles
כן זה באנגלית. לפי הבנתי, הגדלת הנפח נותנת בעיקר את היכולת להתגבר על הצימצום בחפיפה של שסתומי היניקה והפליטה. החפיפה עוזרת ב"נשימה" של המנוע שתורמת לכוח של המנוע. אבל החפיפה בתמורה גורמת ליותר חלקים לא רצויים להיפלט.
דרך אגב זו גם הסיבה שאפשר להשתמש בתיזמון שסתומים משתנה כדי לצמצם את הזיהום. לכל נקודה בסל"ד יש נשימה שונה במנוע ואם אפשר היה לכוון את החפיפה בשסתומים לפי הצורך היה אפשר לצמצם את הזיהום ולהגדיל את המומנט לאורך טווח הסל"ד.


ציטוט ההודעה בתגובה