עמוד 1 מתוך 12 12311 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 169

אשכול: האם סוללות הם העתיד?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537

    האם סוללות הם העתיד?

    הרי ידוע שיצור הסוללה ואחר"כ התמנה היא יקרה ומזהמת.
    הנה אופנוע שעושה את זה אחרת לגמרי https://www.youtube.com/watch?v=ZhlwuSs6uPM
    מדובר ביחידת הנעה אשר משתמשת ב HYDROGEN
    הבעיה היחידה שאני רואה זה שעדיין אין תחנות דלק שמוכרות HYDROGEN
    אני חושב שסוללות הן טכנולוגיה ישנה (משנת 1900). https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...ectric_vehicle

    האם אנחנו צריכים להתמקד ברכבים עם סוללות?
    לעניות דעתי זו טכנולוגית ביניים שתחלוף במהרה מהעולם.
    גם טויוטה וגם הונדה מוכרות היום בקליפורניה רכבי הHYDROGEN
    https://www.hydrogeneurope.eu/hydrogen-cars

    ביי ביי סוללות מזהמות

  2. #2
    הטכנולוגיה זזה בקצב איטי בכל מה שקשור לאופנועים, נדבר עוד 10 שנים לפחות

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    hydrogen = מימן בעברית.

    סוללות הם טכנולוגיה ישנה מ1900? סוללות ליתיום הופיעו בשנות ה70/80 של המאה ה20. תאי דלק מבוססי מימן הופיעו בשנות ה30 של המאה ה19, כ150 שנה לפי סוללות ליתיום.

    יש כמה סיבות טובות לזה שלא מתדלקים שום דבר במימן:
    א' אין מימן חופשי על פני כדור הארץ - צריך לפרק אותו מחומרים אחרים ובשביל לפרק אותו צריך להשקיע הרבה אנרגיה שמגיעה ממקורות מזהמים. בכלל, המימן שמופק היום הוא בעצמו תוצר של נפט ולא מופק ממים.
    ב' מימן הוא היסוד הבסיסי ביותר. הוא הגז הכי גזי ביקום. בשביל לטפל בו צריך לדחוס אותו בצורה אגרסיבית מאוד לתוך תאי לחץ מאסיביים = אנרגיה מבוזבזבת ממקורות מזהמים ומשקל עצום של מיכל. ההנזלה שלו מחייב ירידה לטמפרטורה של מינוס 240 מעלות וזה שוב מחייב השקעה של המון אנרגיה.
    ג' הוא גז נפיץ מאוד. האופנוע החליק ונשפך קצת דלק - לא קרה כלום. האופנוע החליק, מיכל המימן התבקע, מימן התחיל לדלוף בלחץ עצום לסביבה, ניצוץ מההחלקה פגש במימן - אתה וכל הסביבה שלך הולכים ישר לאבו-כביר במצב צבירה פחם א-לה הינדנבורג : https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...rg_burning.jpg

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    hydrogen = מימן בעברית.

    סוללות הם טכנולוגיה ישנה מ1900? סוללות ליתיום הופיעו בשנות ה70/80 של המאה ה20. תאי דלק מבוססי מימן הופיעו בשנות ה30 של המאה ה19, כ150 שנה לפי סוללות ליתיום.

    יש כמה סיבות טובות לזה שלא מתדלקים שום דבר במימן:
    א' אין מימן חופשי על פני כדור הארץ - צריך לפרק אותו מחומרים אחרים ובשביל לפרק אותו צריך להשקיע הרבה אנרגיה שמגיעה ממקורות מזהמים. בכלל, המימן שמופק היום הוא בעצמו תוצר של נפט ולא מופק ממים.
    ב' מימן הוא היסוד הבסיסי ביותר. הוא הגז הכי גזי ביקום. בשביל לטפל בו צריך לדחוס אותו בצורה אגרסיבית מאוד לתוך תאי לחץ מאסיביים = אנרגיה מבוזבזבת ממקורות מזהמים ומשקל עצום של מיכל. ההנזלה שלו מחייב ירידה לטמפרטורה של מינוס 240 מעלות וזה שוב מחייב השקעה של המון אנרגיה.
    ג' הוא גז נפיץ מאוד. האופנוע החליק ונשפך קצת דלק - לא קרה כלום. האופנוע החליק, מיכל המימן התבקע, מימן התחיל לדלוף בלחץ עצום לסביבה, ניצוץ מההחלקה פגש במימן - אתה וכל הסביבה שלך הולכים ישר לאבו-כביר במצב צבירה פחם א-לה הינדנבורג : https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...rg_burning.jpg
    יש לא מעט מחקרים שעובדים על הפקת מימן ממים ישירות מאור השמש. נדמה לי שראיתי פרסום (מהטכניון) על מתקן כזה שאפילו גורם למימן ולחמצן (התוצר השני של פירוק המים) להיפלט ממקומות שונים ולחסוך את ההפרדה.
    לגבי בעיית הדחיסה והפציצות: עובדים עכשיו על חומרים שסופחים מימן בקירור ומשחררים בחימום. מסתבר שהתקן כזה כלכלי אם הוא מכיל כ-6-7% ממשקלו מימן. בהתקן כזה אין סכנת פיצוץ והשינוע קל בהרבה. הפתרון אמור להיות קרוב למדי.
    מה שנישאר הוא לפתח תא דלק יעיל מספיק (אגב, תא דלק יכול לעבוד עם הרבה חומרים, לדוגמה מתנול, לא רק עם מימן) שיוכל להפעיל מנוע חשמלי יעיל.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    יש לא מעט מחקרים שעובדים על הפקת מימן ממים ישירות מאור השמש. נדמה לי שראיתי פרסום (מהטכניון) על מתקן כזה שאפילו גורם למימן ולחמצן (התוצר השני של פירוק המים) להיפלט ממקומות שונים ולחסוך את ההפרדה.
    לגבי בעיית הדחיסה והפציצות: עובדים עכשיו על חומרים שסופחים מימן בקירור ומשחררים בחימום. מסתבר שהתקן כזה כלכלי אם הוא מכיל כ-6-7% ממשקלו מימן. בהתקן כזה אין סכנת פיצוץ והשינוע קל בהרבה. הפתרון אמור להיות קרוב למדי.
    מה שנישאר הוא לפתח תא דלק יעיל מספיק (אגב, תא דלק יכול לעבוד עם הרבה חומרים, לדוגמה מתנול, לא רק עם מימן) שיוכל להפעיל מנוע חשמלי יעיל.
    לפני כעשור הייתי בכנס אקדמי בארה"ב שבו מדענים אמריקאים מכובדים וחמורי סבר הסבירו כיצד הם עומדים בתוך זמן קצר להציג היתוך מבוקר של מימן באמצעות לייזר שהם בנו ב3.5 מיליארד דולר. לא קרה.
    אמנם אתה א הזקן אבל נער הייתי וגם זקנתי ואנחנו נדבר על זה כשכל הפתרונות האלה יגיעו לכדי קיום מסחרי עצמאי.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2019
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    לפני כעשור הייתי בכנס אקדמי בארה"ב שבו מדענים אמריקאים מכובדים וחמורי סבר הסבירו כיצד הם עומדים בתוך זמן קצר להציג היתוך מבוקר של מימן באמצעות לייזר שהם בנו ב3.5 מיליארד דולר. לא קרה.
    אמנם אתה א הזקן אבל נער הייתי וגם זקנתי ואנחנו נדבר על זה כשכל הפתרונות האלה יגיעו לכדי קיום מסחרי עצמאי.
    באמת יש פרויקט כזה בארהב, באירופה אגב מנסים בשיטה אחרת של מגנטים, וזה כבר קרה, אבל כרגע הם משקיעים יותר אנרגיה בביצוע התהליך מאשר הם מקבלים חזרה אז כרגע זה עדיין לא רלוונטי

    Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    אני יודע שבאמת היה כזה פרויקט (NIF - בינתיים הם די הרימו ידיים).
    הזכרתי את זה ע"מ להגדיש את המרחק העצום בין האמירה האקדמית ש"אוטוטו" אנחנו מציגים פריצת דרך לבין ההצגה של פריצת דרך כזו בפועל.

  8. #8
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    hydrogen = מימן בעברית.

    סוללות הם טכנולוגיה ישנה מ1900? סוללות ליתיום הופיעו בשנות ה70/80 של המאה ה20. תאי דלק מבוססי מימן הופיעו בשנות ה30 של המאה ה19, כ150 שנה לפי סוללות ליתיום.

    יש כמה סיבות טובות לזה שלא מתדלקים שום דבר במימן:
    א' אין מימן חופשי על פני כדור הארץ - צריך לפרק אותו מחומרים אחרים ובשביל לפרק אותו צריך להשקיע הרבה אנרגיה שמגיעה ממקורות מזהמים. בכלל, המימן שמופק היום הוא בעצמו תוצר של נפט ולא מופק ממים.
    ב' מימן הוא היסוד הבסיסי ביותר. הוא הגז הכי גזי ביקום. בשביל לטפל בו צריך לדחוס אותו בצורה אגרסיבית מאוד לתוך תאי לחץ מאסיביים = אנרגיה מבוזבזבת ממקורות מזהמים ומשקל עצום של מיכל. ההנזלה שלו מחייב ירידה לטמפרטורה של מינוס 240 מעלות וזה שוב מחייב השקעה של המון אנרגיה.
    ג' הוא גז נפיץ מאוד. האופנוע החליק ונשפך קצת דלק - לא קרה כלום. האופנוע החליק, מיכל המימן התבקע, מימן התחיל לדלוף בלחץ עצום לסביבה, ניצוץ מההחלקה פגש במימן - אתה וכל הסביבה שלך הולכים ישר לאבו-כביר במצב צבירה פחם א-לה הינדנבורג : https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...rg_burning.jpg
    איך עושים לייק על הודעות

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    האא ובישראל הקטנה שלנו תכף יתחילו לנסוע בכבישים שלנו מכוניות מונעות במימן
    https://www.calcalist.co.il/local/ar...770912,00.html
    מה שמפריח את התשובה הלא חכמה שלך.
    בלעדי לכלכליסט
    יונדאי תבצע בישראל ניסוי נרחב במשאיות המונעות במימן
    הניסוי יחל בשנה הבאה וינוהל על ידי כלמוביל וקבוצת תעבורה של משפחת לבנת. בהנעה במימן התוצר הוא פליטת מים נקיים וזיהום הסביבה נמוך. כיום אין תשתית לתדלוק כזה בישראל, אבל משרד האנרגיה יבחן עמדות טעינה ממימן, שיופק מגז טבעי
    תומר הדר וליאור גוטמן06:5624.09.19
    תגיות:יונדאימשאיותמימןמשפחת לבנתזיהום סביבתימשרד האנרגיהגז טבעי
    יונדאי העולמית עתידה לבצע בישראל במהלך השנה הבאה ניסוי רחב היקף במשאיות המונעות במימן, כך נודע ל"כלכליסט".

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    היי גון דאוו.
    1.רכב שנוסע על סוללות נמצא איתנו משנת 1900 ראה ויקיפדיה (https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car) בתחילת שנות ה2000 היה רכב חשמלי של פורד מאוד מוצלח וגנזו את הרכב חברות הנפט.
    2. מימן מופק מחומרים מזהמים ואנרגיה מתחדשת ישנם פיתוחים טכנולוגים שניתן להפיקו בעלות שולית וללא זיהום כלל. יש מהשמש יש מהים ועוד מפתחים דברים (https://www.weforum.org/agenda/2019/...-already-begun) יש פיתוח ישראלי מאוד מבטיח חפש ביוטיוב..
    3. הדחיסה שאתה מדבר עליה כבר טופלה עובדה שיש רכבים שנוסעים על הכבישים. ב1994 מרצדס הציגו רכב שמונע על ידי מימן.
    4.הנה רשימת הרכבים שנוסעים על כבישי העולם שמונעים בעזרת מימן
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._cell_vehicles
    ואם תרצה לקנות אחת הנה רשימה של יצרניות שמוכרות לך את הרכב עוד היום (אולי לא בארץ אבל בהחלט בעולם) מה שמפריח לחלוטין את כל הטענות שלך. שהיו נכונות לשנת 1950 שהשתמשו בפצצות מימן. https://www.androidpit.com/best-hydrogen-powered-cars

    מדוע לא רואים רכבי מימן מסתובבים? כי עדיין אין מספיק פריסה של תחנות מימן
    מחיר הרכב יקר מאוד לקניה.
    הייתי מאוד שמח לנסוע על הטיוטה מיראי (מימן) https://youtu.be/8Lpt_9UqzOI
    הנה משומשת https://www.edmunds.com/used-toyota-mirai/
    אז לבוא ולומר שלא מתדלקים כלום במימן זה
    לדעתי טכנולוגית הסוללות הינה זמנית ביותר עד שהמימן יתפוס תאוצה .
    הנה בוחן רכב של מיראי שאומר מה הוא חושב על הרכב
    https://www.consumerreports.org/vide...9-quick-drive/

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    אשכרא צריך לפתוח מדור מדע בדיוני בפורום.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    אני לא מבין איך זה לא ברור לכם. 0 זיהום ניתן למחזר כמעט הכל ....
    כתבה משנת 2008
    אמונתה של ב.מ.וו במנוע המימן נובעת ממספר סיבות. ראשית, הזיהום המינימלי הישיר והעקיף כשגם תהליכי ייצור המימן יכולים להיות ממשאבים טבעיים כמו אנרגיה סולארית, רוח וכדומה. בנוסף, גם בתום חייו של המנוע ניתן למחזר את חלקיו שלא כמו בסוללות מנועים חשמליים אשר יוצרות זיהום נוסף. ב.מ.וו מציינים גם את העובדה כי בניגוד למנועי חשמל, כאן לא צריכים לרשת את מערכת הכבישים בנקודות טעינה.

    כמו קודמו, גם מנוע זה ילווה את סדרה 7 ולא כאב טיפוס אלא כרכב הדגמה לאופן בו ניתן להפחית למינימום את הפליטה והזיהום. כיום נעות על כבישי העולם כ-100 מכוניות מסדרה 7 המימנית אותן מעבירה ב.מ.וו בין סלבריטאים כמו שחקני הקולנוע אדוארד נורטון, האלי בארי, הזוג בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי וקמרון דיאז שאף הגיעה עם המכונית הירוקה לטקס האוסקר. כך, מקווים בב.מ.וו לקדם את נושא הטכנולוגיות העתידיות שיעזרו לשמור על הסביבה טוב יותר.
    https://cars.walla.co.il/item/1258784
    HY.jpg
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 14-11-2019 בשעה 16:11.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    שימוש נרחב במימן כדלק בעל אפס פליטות צובר תאוצה באסיה

    Petroleum Economist / יוני 2018

    ממשלות ומשקיעים ביפן, קוריאה הדרומית ואוסטרליה פונים יותר ויותר למימן כתחליף ארוך טווח לדלק פחמימנים, דלק שמתאים יותר לעולם ששואף לאפס פליטות פחמן.

    טווח השימושים הפוטנציאלי של המימן כולל צורות מגוונות של שימוש באנרגיה, מייצור חשמל עד דלק לתחבורה, חימום ועיבוד תעשייתי. לפי ‘המועצה למימן’, שוק המימן הבינלאומי יכול להגיע לשווי של 2.5 טריליון דולר עד 2050, לספק 18 אחוז מסך הביקוש העולמי לאנרגיה סופית, לספק 30 מיליון משרות בעולם ולהפחית את הפחמן הדו חמצני במיליארד טונות בשנה.

    לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, המימן טומן בחובו אפשרות לגיוון תמהיל האנרגיה בעולם ולהפחית את הפליטות. חברת ‘של’ צופה שמימן יהיה מוביל האנרגיה העיקרי החל מ-2040. עד סוף המאה ה-21, מימן יוכל כנראה לספק רבע מכלל הביקוש לאנרגיה לתחבורה.

    הגשמת היעד של מועצת המימן דורשת השקעות של כ- 25 מיליארד דולר בשנה, עד סוף 2030, כדי להכפיל את ייצור המימן, לספק תשתית להפצתו וציוד כגון כלי רכב חשמליים על בסיס תאי דלק מימן ((FCEV, רכבות, ציוד חימום ורכיבים שעלותם פוחתת.

    כעשרים מדינות שבראשן יפן, קוריאה הדרומית, גרמניה, סין ומדינת קליפורניה בארה”ב, יוזמות פתיחת שוק שיתרחב באמצעות שותפויות ציבוריות-פרטיות ותמריצים ייעודיים.

    סין הציבה לעצמה יעד להתקנת 1,000 תחנות תדלוק במימן (HRS) עד 2030, שישרתו מעל מיליון כלי רכב. סין מתעדת, עוד לפני שנת 2025, להפוך את העיר ווהאן למוקד מסחר במימן.

  14. #14
    גם אם מה שאתה אומר נכון, הנפט מגלגל טריליונים ובדרך הזקנים יעשו למנוע הזה מה שעשו לחשמלי - דה-לגיטימציה.
    גם אם ייצא מנוע המונע על CO2 הוא יקבל השתקה מכל כך הרבה בעלי אינטרס, אם זה על-ידי מתנקש או ארגז מזומנים כדי שהפיתוח לא ייצא מהמעבדה.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    אכן פה אתה צודק. אבל השוק משתנה
    ראה את הרכבים החשמליים הם הצליחו למרות קרטל הדלק.
    עד 2030 לא יורשו למכור רכבים מזהמים בהמון ערים בעולם. גם בישראל יש תוכנית כזאת .https://www.calcalist.co.il/local/ar...747223,00.html
    שטייניץ מכריז רשמית: מ-2030 תיאסר מכירת מכוניות בנזין וסולר, ייצור החשמל בפחם ייפסק
    שר האנרגיה שטייניץ הציג את החזון למשק האנרגיה. לדבריו, "ברגע שנפרוץ את הדרך ויהיו כ-200 אלף מכוניות חשמליות על הכביש רק פראייירים יסעו במכוניות בנזין או סולר"
    ליאור גוטמן12:0209.10.18

    נרצה או לא התנור שכולנו רוכבים עליו היום יעלם ואיתו תגיע המהפכה.
    https://www.sailor.co.il › wp-content › uploads › 2015/09 › mecona-web-1
    מנוע בעירה פנימית הוא מנוע חום השורף דלק, והופך את אנרגיית החום הנוצרת בשריפה לאנרגיית לחץ, אשר מנוצלת ... נצילות מכנית- מנוע שריפה פנימית מנצל 37% מהאנרגיה שבדלק

אשכולות דומים

  1. בעלי מוסכים ? מה עם העתיד ?
    על ידי Gamer בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 28-08-2019, 00:07
  2. דור העתיד של נהגי המרוצים של ישראל
    על ידי Samichan בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-09-2018, 16:11
  3. מחפש סוללות 18650
    על ידי jkob.s בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 10-08-2018, 19:27
  4. סוללות מכשיר שמיעה 675
    על ידי strelok89 בפורום שוק קח-תן
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 01-01-2017, 21:23
  5. המלצה למצלמת אבטחה על סוללות
    על ידי AviTab בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-09-2016, 14:24

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO