אשמח לעדכון חוזר עוד תקופה.
הרושם שהיה לי מל.ס 2 נפתחת (דגם אחר) היה שונה (רעש בלתי נסבל, והרגשה לא טובה מהמנגנונים).
ובלי שום היכרות עם מנגנון המשקף, אני לא סומך על מנגנוני שיניים מפלסטיק. תמיד משהו נשבר.
מזה 20 שנה אני רוכב עם קסדות מתוצרת שואי
כיום יש לנו בארסנל שואי קווסט לאשיתי, נאוטק2 נאוטק 1 וxr1000 (בתקווה שלא הפכתי את האותיות) ועוד קסדות.
אחרי אכזבה שחוויתי עם הנאוטק 2 והשירות הגרוע של שואי העולמית החלטתי לתת צ'אנס למותגים אחרים.
בין המועמדים היו שוברט c3, , קברג, agv ועוד.
לבסוף משיקולי תקציב ופרמטר נוסף עליו אני ארחיב בהמשך הזוכה במכרז הייתה קסדת ls2 valliant או בשמה הנוסף f399.
הקסדה היא קסדה מודולרית מליין יצור יחסית שונה שמטרתו לאפשר רכיבה עם הקסדה במצב פתוח או סגור ואכן על-פי הצהרות החברה תקן הdot תופס בשני המצבים.
על נעילת הסנטר אמונים 2 פינים ממתכת ועל רצועת הסנטר אחראי אבזם ראצ'ט מתכתי.
לצורך פתיחה אנו נעזרים בכפתור מרכזי אחד הנמצא באזור הסנטר נוח וקל למרות שלדעתי המיקום בעיתי במקרה שלא עלינו הסנטר יפגוש את הריצפה.
הקסדה מצויידת ב2 משקפים.
משקף שמש המופעל (לפי יוטיוב) על ידי תמסורת משוננת כל שהיא ולא כבל.
מנוף ההפעלה נמצא בסיס הקסדה מצד שמאל מה שמונע חיבור דיבורית עם תופסן ומאלץ הדבקה.
יש אפשרות לרכוש (ברשת) דיבורית יעודית של סינה המתחברת לרצועות.
נראית לא רע אבל אני חוזר לקארדו שעד היום פועלת ומחוברת לניאוטק הישנה.
לווליאנט נרכשה קארדו freecom2 שפועלת מצויין.
המשקף הראשי נפתח באמצעות שגם היושב על חלקו העליון במצח ומצריך תקופת הסתגלות.
יש מנגנון ראצ'ט שמרגיש מסיבי למדיי אך אין מצב לחרך קטן לאוויר בימיי החורף שימנע אדים.
הראצ' ט כן מאפשר פתיחה קטנה ונראה לי שזה יספק מחד ולא יחדור מיים מאידך.
פירוק המשקף קצת מסובך ומצריך שימוש בכלי שסופק על ידי ls2.
המנגנון די מורכב ולמעשה בעת סגירת הסנטרון המשקף מתרומם.
במצב פתוח הסנטר הולך עד העורף ופה אחת הנקודות שבגללן רכשתי את הקסדה.
הוא מייצב את הקסדה במצב פתוח ומאפשר רכיבה עם קסדת שולשה רבעים.
לא הכי חכם מבחינתי אבל אני בכל מקרה חוטא אז לפחות שיהיה נח.
משקף השמש מכסה יפה וגם המשקף השקוף
שמסופק גם עם פין-לוק.
לקסדה ישנם 3פתחי איוורור.
אחד למשקף אחד לראש והם ניתנים לסגירה.
ו2 פתחי יציאת אוויר.
ברכיבה עם הסנטר פתוח הקסדה באופן מפתיע (או שלא במחשבה שנייה) שקטה למדיי בהשוואה לשואי וכמובן מאווררת
בנוס אדיר זה המשקף שניתן לסגירה בעת שהסנטר פתוח ומאפשר רכיבה גם בלילה ולא מצריך שימוש במשקף השמש.
במצב סגור הקסדה שקטה למדיי והאיוורור מצויין ובהחלט הרגשתי את הפן בקרחת.
יש מקום למשקםיים וכמובן לרמוקלים של דיבורית.
לסיכום.
על פניו עושה רושם טוב המנגנונים מרגישים יעילים וטובים לא ברמה של שואי שם כלום לא מקרקש אבל סביר
.ברכיבה שקט למדיי וסך הכל נראה תמורה טובה.
אני אדווח בעוד חצי שנה בערך מה נשתנה.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אשמח לעדכון חוזר עוד תקופה.
הרושם שהיה לי מל.ס 2 נפתחת (דגם אחר) היה שונה (רעש בלתי נסבל, והרגשה לא טובה מהמנגנונים).
ובלי שום היכרות עם מנגנון המשקף, אני לא סומך על מנגנוני שיניים מפלסטיק. תמיד משהו נשבר.
כאמור אני מנסה לבחון אלטרנטיבות למותגי פרמיום.
בגדול הסיבה היא שהם פשוט מחזיקים באופן משמעותי פחות זמן ממה שהם החזיקו בעבר ולכן בשיקול של התחדשות כל כמה זמן ייתכן שהמותגים הזולים יותר עדיפים.
אני מסכים אם מה שאתה אומר על מנגנונים מפלסטיק כאמור זה יעמוד למבחן.
דבר שלא ציינתי על האריזה רשום 5 שנות אחריות.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 16-11-2019 בשעה 05:17.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לדעתי ההבדל בין מותגי פרימיום לרגילים בא לידי ביטוי בעיקר בנוחות שימוש. יש הבדל גם בעמידות ובאיכות. אבל אי אפשר להשוות את הנוחות.
לפני 3 שנים קניתי ls2 זולה כי היא הרגישה מאד איכותית והיו לה 4 כוכבים. זה היה כמו לרכוב עם ניילון על הראש. חום אימים. אחרי כמה חודשים קניתי agv k3sv וההבדל באוורור ובנוחות היה תהומי. אחר כך, בעצתך, קניתי שואי נאוטק 1 נפתחת ומאווררת. כשאני חוזר ל-Agv לפעמים היא מרגישה לי זולה ורועשת.
מצד שני, קנית קסדה יקרה יחסית אז אני רוצה להאמין שנעשה שם שימוש בחומרים אחרים ושאתה תהנה ממנה. המנגנון היפוך של החלק הקדמי מגניב לגמר.
עד היום כל הציוד שלך היה פרימיום. חלק מהמעבר שלי להוציא יותר על ציוד איכותי הגיע ממך. יהיה מעניין לראות בהמשך מה תהיה דעתך על הציוד. מה שבטוח זו תהיה סקירה אובייקטבית ועם מקום אמיתי להשוואה. תתחדש.
(לא ניכנס כרגע לנושא קסדות מודולריות ןההשפעה שלהן על הבטיחות).
בעקרון כשאני רוכש קסדה אני מסתמך על כמה פרמטרים בתוכם תקן ומבחני שארפ וכמובן חוות דעת ברשת על איכות וכו'.
שואי מייצרת ציוד אמין וטוב כאשר הניאוטק עם 4 כוכבי מישלין.
המחיר בהתאם כאשר בארץ הוא נושק ל4000 שקל לדגמים עדכניים (אתה רכשת את ה1 שהיא לדעתי יותר משרתת את המטרה - אוורור מהניאוטק 2).
הls בעלת תקן dot אבל לצערי לא היה מבחן בשארפ ואני מאמין שאם הייתי רוכב על הgtr או כלי דומה דווקה הייתי הולך על הקברג דיוק שלה יש 5 כוכבי משלין (יותר משואי).
כיום אני לרוב במוד רגוע יותר ואכן הls נבחרה כקסדה רב שימושית.
כאמור ייתכן שעוד שבועיים יגיע משקף דרך אחד הנפרולוגים בארה"ב והשואי תשמש לרכיבות בין עירוניות (בתקווה שאכן זו הבעייה) והls לשיגרה.
כאמור בעבר הציוד היה מחזיק אצלי הרבה מאוד שנים מעילים מעל עשור וקסדות בכיף היו שורדות 4 שנים ויותר.
לאור העובדה שהספידי מתבלה מהר והאירוע המצער של שואי אני עושה ניסוי כלים שגם אם צלחנו שנה וקצת זה מכסה את ההןצאה של הניסוי בייחוד בתחום הקסדות שם ביחס מחיר זמן משמעותי יותר.
הספידי שרכשתי באבזריון עלה כ4000 (אולי קצת פחות) שקל והניאוטק 2 עולה מחיר דומה בארץ (שלי מארה"ב עלתה חצי מחיר) .
קסדה אני רוכש כל שנתיים ומשתמש משולב חדש ישן עוד שנתיים.
מעיל האחרון (ציוד חורף) נרכש לפני 20 שנה והאחרון לפני 5 שנים בערך כאשר איתו יש גם מעיל קיץ (גם ספידי וגם יוחלף בקייץ הקרוב.)
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מכל ההודעות שלך,
אני מגיע למסקנה שאתה האיש היחיד בארץ שמשלם בחנויות ציוד את המחיר שרשום.
באבזריון, אני לא מכיר אף אחד שלא הצליח להשיג הנחה של עד 30% מהמחיר שעל הטיקט.
זה או ב"ימי מכירה" , או חבר מועדון, או השתייכות לגוף שקרכלשהו וכו....
גם המחירים אחרי הנחה, הם כמובן עושק, אבל לפניה הם ממש שוד לאור היום.
אם יש חנות שבה הייתי תומך בלהגיע למדוד ולהזמין מחו"ל, זה שם (וגם באופנועית תכל'ס).
אני לא ממש יודע להתמקח.
אני כן מקבל הנחות כי בדרך כלל אני קונה במקומות קבועים.
ןכפי שציינת המחירים בארץ גבוהים בהרבה מחו"ל.
לצערי הנסיון שלי עם שואי ממש גרוע.
בקצרה רכשתי קסדה פגומה בארה" ב וכדי לקבל שירות עלי לשלוח אותה לארה" ב.
היום פירקנו אני וא' את הקסדה ומצאנו את הפגם וכעת אני מנסה לאתר את החלק.
השם זה:
neoteck2 visor mechanism pom r
לצערי ברשת אני לא מוצא ונחפש סיוע מעבר לים.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 16-11-2019 בשעה 21:14.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
חייב להודות שאני בעצמי לא עושה את זה,
אבל לפעמים אני מוצא את עצמי מבין לגמרי את אלו שכן.
רכיבה לתל אביב.
יצאתי להביא חלקים לשואי מאביזריון.
זו הזדמנות פז לבחון את הרכישות החדשות.
כמובן שלמען הסקירה העיתונאית סיכנתי את ראשי ובחנתי את הקסדה במגוון תנאים ותנוחות.
בתוך העיר הקסדה במצב פתוח נהדרת המשקף שמש סוגר יפה וניתן גם לסגור את המשקף הרגיל.
מיותר לציין שהעסק אוורירי בייחוד בימים אלו בהן נזק האוויר קריר.
בזמן שהסנטר פתוח העסק שקט למדיי בהשוואה לשואי במצב פתוח וזה כנראה תודות לזה שיש פחות מערבולות ומפרש מהסנטר המורם.
כאשר סוגרים את המשקף בכלל שקט (הכל יחסי לא לשכוח).
עם הגעתי לפיתולים של היציאה מירושלים הסנטר הורד.
חייב לציין שבגלל הרמקולים יש קצת לחץ על האוזניים וזה לא הורגש בסיבוב שערכתי בקנייה מאחר ולא היו הרמקולים.
במצב פתוח אין בעייה.
בכל מקרה זה סביר ולא מעיק ייתר על המידה ובכלל אם השואי תסודר אז היא תהיה לרכיבות בין עירוניות וטיולים.
בבין עירוני שיחקתי בכמה מצבים ומהירויות ולהלן התוצאות.
במצב סנטר פתוח ומשקף שמש מורד אין בעייה בכל מהירות שהיא (בכל זאת nc אז לפי פרסומים מחו"ל אפשר להגיע לכ170 קמ ש) אנו הסתפקנו בכ130 על המקטע של כביש 6.
.וגילינו שאין מפרש, כמובן שרעש רוח קיים אבל פחות מהשואי במצב הזה.
עם הורדת המשקף להערכתי שקט בהרבה מהשואי שלה אין אפשרות להןריד את המשקף ויותר מזה אין תקן לרכיבה כשהסנטר מורם
סגרתי את הקסדה כאשר משקף השמש מורד והמשקף הרגיל מורם.
לא הורגשו נידנודים או מפרש.
החלפתי בין המשקפים שמש מורם והשקוף הורד.
עד לכ120 קמ"ש הרעש סביר.
מעבר לזה יש קקופוניה עצבנית.
כמובן שהקרדו ברקע מתגבר על הרוח אבל הסביבה רועשת בטח בהשוואה לשואי.
האוורור מצויין לדעתי יותר מהשואי.
ניסיתי לסגור את פתחי האיוורור שאגב פועלים ללא דופי ויותר נוחים לתפעול מאשר בניאוטק (לפחות העליון) אך העסק עדיין רועש.
במהירות גבוה יש גם קצת שריקות בזוויות מסויימות בקיצור לא לכאלו שדוהרים מעבר ל130 או לחילופין לארגן אטמים.
אגב לא ציינתי שהראות טובה ולמשקף יש מפתח רחב.
תפעול המשקף מצריך מקצת הסתגלות בשל מיקום המנוף.
מצאתי את עצמי מחפש את המנוף לצורך הרמת משקף השמש.
אגב שלד הls קטן יותר מהשואי וניתן להכניסה לארגז גם במצב עומד.
הקרדו קצת מפריע ובולט החוצה ומין הסתם לא תורם לשקט.
הls מתגלה כקסדה ידידותית ומתאימה לכל מי שרוכב בקצב מנהלי במסגרת החוק.
היא לא מעיקה ואחרי כשעה לכל כיוון לא הרגשתי רע איתה למעט הלחץ באוזניים שלדעתי יחלוף במשך הזמן.
לעת עתה
לחיוב:
קסדה מודולרית על אמת
תפעול נוח למדי
שקטה במצב סנטר מורם.
אין מפרש כשהסנטר מורם.
לשלילה:
משקף שמש כהה מדיי
תפעול משקף שמש קצת לא נוח (מתרדץגלים)
מצריך הדבקה של דיבורית על הקסדה.
רועשת במצב סגור במהירות גבוהה.
כרגע תומרה הולמת.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אתמול לקחתי את השואי אחרי תקופה ארוכה שלא השתמשתי בה.
וזה מאפשר לי להשוות בין הזול LS2 ליקר הניאוטק.
שתי הקסדות נוחות מאוד ויושבות יפה על הראש.
מבחינת רעש השואי מנצצחת בגדול והיא עשרות מונים יותר שקטה כאשר הדציבלים במהירות עירונית דומים סביב 10 קמ"ש הLS הופכת להיות פחות נעימה.
במהירות גבוהה (החל מ120 קמ"ש וצפונה) הLS מתחילה להיות מורגשת והצוואר עובד קצת יותר קשה בהשוואה לשואי זה לא משהו שלא ניתן לחיות איתו אבל השואי בהחלט עדיפה.
האוורור בשואי טוב וגם סגירת פתחי האיוורור - בLS האיוורור מצויין וכך גם הסגירה.
עזרים:
הדיבורית המקורית של השואי היא תוצרת SENA מדגם SRL.
ההנדסת אנוש גרועה ואני ממליץ בחום לחפש חלופות אחרות לSENA.
בLS מותקנת דיבורית של קארדו והיא מצויינת.
לLS ניתן לרכוש דיבורית יעודית מבית SENA אבל החלטתי לדבוק במותג ששירת אותי נאמנה (עד היום עובד מעל 4 שנים - סקאלה Q1) ורכשתי שוב את הסקלה שכאמור עובדת ללא דופי.
לצערי בגלל מבנה הLS נאלצתי להדביק את הדיבורית על הקסדה ולא לחבר באמצעות התופסן כך שהיא די בולטת מחוץ לקסדה.
ברכיבה עם הסנטר פתוח כמובן שהLS לוקחת בגדול בגלל המנגנון האקסצנטרי שמאפשר להעביר את הסנטר אל מאחורי הראש.
כמובן שבטיחותי זה לא מאידך במצב פתוח הLS תקנית ומותרת לשימוש כקסדת שלוש רבעים.
הראות בשני הקסדות מצויינת עם יתרון קל לשואי.
מאידך במזג אוויר קר בשואי אני סובל מאידויי יתר על המשקף ולא ברור לי מה הסיבה.
ייתכן בגלל איטום טוב יותר או מבנה של הקלבסה שלי.
תפעול משקף השמש נוח יותר בשואי מאידך תפעול המשקף החיצוני לטעמי פחות נוח בהשוואה לLS בה הפתיחה נעשית מחלקו העליון של המשקף.
בתפעול הסנטרון בשתי הקסדות העסק אינטואיטיבי ולא הרגשתי כל בעייה תפעולית.
תחושות:
המנגנונים השונים בשואי בהחלט מרגישים יותר איכותיים והעסק פחות "פלסטיקי" ורופף בהשוואה לLS.
הבדים והספוגים בשתי הקסדות נעימים ועל פניו הכל יושב יפה מאוד.
אז לשאלה מה עדיף:
לשימוש עירוני ופרוורים הLS נצחת בגדול כאשר הפער בבין עירוני זניח לטובת השואי.
לרכיבות מהירות בבין עירוני כאמור השואי שקטה יותר ובמצב של משקף סגור אני מעריך שתהיה עם רמת בטיחות גובהה יותר.
לרעתה יהיה אוורור פחות יעיל אבל זה מחיר השקט.
ולשאלה מה לרכוש??
האמת שאין לי תשובה.
השואי יקרה ביותר מ50 אחוז ( נכון למועד הרכישה של הLS) ונכון לרגע זה היא מתפקדת מצויין כאשר יש לה לא מעט יתרונות בהשוואה לשואי בתוכם מחיר נוחות איוורור האידוי וכו'.
אז שכל אחד יעשה את השיקול שלו.
LOKI
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
טבילת גשם ראשונה.
יצאתי היום ב6:00.
הטרמומטר מציג כ3 מעלות.
המשקף תיפקד ללא דופי ולמעט המשקפיים שנוצרה לחות קלה לא היו בעיות מיוחדות.
בחזור מהעבוד הצטרף גם הגשם.
בעקרון לא הרגשתי חדירה של מים וכמעט ולא היו אדים.
מה שכן כתוצאה מפתיחת המשקף חדרה רטיבות לחלקו הפנימי של המשקף והגומי שאוטם יצר קו בחלקו הפנימי של המשקף.
זה קצת מציק וכנראה צריך להמנע מפתיחה מלאה.
סך הכל אחלה קסדה
ממליץ בחום
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
קורונה וחורף עקשן. .
מצאתי את עצמי רוכב הבייתה בגשם זלעפות.
ייתכן שזו החזית האחרונה של הגשם ואולי גם האנושות תשנה את פניה לנוכח הקורונה המשתוללת.
הפין לוק עושה עבודה טובה ולא היו לי אדים על המשקף ולמען האמת גם לא על המשקפיים.
מאידך לא היה קר אז זה קשור.
לצערי היו טיפטופים של מים מכיוון המשקף שהתגברו עם קצב הרכיבה.
הפי שציינתי בעבר חלק הגיע מהתחתית בגלל התיעול של האוויר וגם מהחלק העליון של המשקך.
זו לא נזיחה חזקה אבל לאורך זמן זה לדעתי יפריע.
לסיכום
איכות חומרים סבירה
בימיי גשם הקסדה קצת מזייפת ובבין עירוני בתנאי גשם היא תהיה בעייתית.
בקור אין בעייה ואםילו טובה בגלל איוורור טוב למשקף.
בתנאי יובש הקסדה נהדרת ובקיץ מעולה.
בבין עירוני היא רועשת למדי ובקצב גבוהה על הnc עם הפיירינג המקורי היא קצת מכבידה.
סיכום
קסדה מצויינת כקסדה שנייה.
כקסדה יחידה ההייתי מחפש משהוא שידע לעבוד גם בחורף ויותר נוח לבין עירוני.
אני נתקלתי בנושא הטיפטוף גם בחוות דעת מחו"ל זה מחזק את דעתי שלא מדובר בכיול של המשקף.
תמורה טובה מינוס.
טובה מאוד לקיץ העירוני
חורף ובין עירוני ביינונית מינוס.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 18-03-2020 בשעה 07:23.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הקסדה עברה שנה אצלי.
היא נמצאת בשימוש כמעט מדיי יום.
השואי ניאוטק 2 נזנחה בארון.
הריפודים עדיין טובים ויושבים במקום.
ישנם קצת סימני בלאי לא משהו מוגזם.
כל המנגנונים עובדים יפה וללא תקיעות או בעיות.
אם הקסדה תמשיך לשרת אותי שנה נוספת אוכל לומר שעשיתי עיסקה טובה.
מזכיר שבגשם חזק היא מזייפת קצת ולכן למי שמחזיק קסדה אחת לכל עונות השנה היא לא מומלצת כלל.
לי זה פחות מפריע בגלל שאני נמנע מלרכוב בגשם.
מומלצת לקיץ.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI