רדיאטור חדש לא דולף או לא אמור לדלוף.
או שקיבל מכה במשלוח או שהנזילה לא מהרדיאטור.
בצע בדיקת לחץ דרך הפקק ותבין מה מקור הנזילה.
היי
לפני כחודש וקצת, יצאתי לרכיבה בשטח. והתחילה מאנשהו נזילה של נוזל קירור. אולי כי נפלתי (על 0 קמש במקום).
אני לא יודע.
הנה סרטון מאז: של הנזילה
https://www.youtube.com/watch?v=YzjYeQbJpeY
וזה סרטון גם שעשיתי אבל רואים פחות את הנזילה עצמה. אבל רואים יותר את כל הצינורות וכל החלקים שהכל מחובר טוב:
https://www.youtube.com/watch?v=wYheZ329KbU
התייעצתי. והחלפתי את הרדיאטור לחדש.
ועדיין יש נזילה..
הנה סרטון עם הרדיאטור החדש :
https://www.youtube.com/watch?v=3ca4wI2mUpk
מה גורם לזה?
תודה לכולם מראש
רדיאטור חדש לא דולף או לא אמור לדלוף.
או שקיבל מכה במשלוח או שהנזילה לא מהרדיאטור.
בצע בדיקת לחץ דרך הפקק ותבין מה מקור הנזילה.
אבל תראה את הסרטון האחרון, רואים שהנזילה היא מהרדיאטור... והוא חדש ממש בלי שום מכה.
יש לי הרגשה ממש שמשהו אחר גורם לזה, כי גם הנוזל יוצא בצורה מוזרה וגם רק שהמנוע דולק.. (ומתחמם).
מה זה בדיקת לחץ? לשים קומפרסור אוויר מלמעלה?
אתה מסבך תקלה פשוטה.
רדיאטור שדולף משמע שיש בו חור או שהדליפה מהפקק,מצינור גומי,צינור המתכת (פיית מילוי) שאליו מתחבר הפקק וכו.
בדיקת לחץ זה ערכה עם משאבה שמחברים לפקק של הרדיאטור ומנפחים את המערכת כאשר היא קרה - זה מדמה מצב שהמנוע חם ואתה תראה מאיפה הדליפה.
לא קומפרסור מלמעלה - צריך מתאם בצורה של הפקק.
זה שימושי יותר ברכבים ששם מערכת הקירור לא חשופה וקשה יותר למצוא דליפות.
אוקי אז בוא נסכם את זה לפי המקרה שלי.
אני רואה מאיפה הנזילה.
הנוזל יוצא מהרדיאטור עצמו בוודאות. אז הבדיקת לחץ מיותרת,
עד פה אנחנו מסכימים?
ולגבי מה שרשמת שפקק מילוי יכול לגרום לנזילה.
אתה מדבר על נזילה בכללי (שנעלמים מים דרך הפקק ), או שזה יכול לגרום לנזילה כמו במקרה שלי, שבגלל הפקק יצאו מים מהרדיאטור עצמו?
ולסיכומו של עניין.
השאלה המרכזית:
לקנות עוד ראדיאטור חדש עכשיו או שכדאי לבדוק קודם את שאר הדברים?
אני מדגיש שוב בעריכה אחרי שקראתי את התגובה שלך שוב כי אני חושב שלא הבנת...
אם אתה תיראה את הסרטון האחרון- רואים שהנזילה בוודאות מגוף הראדיאטור עצמו. וזה מוזר כי זה נוזל בדיוק מאותו מקום שנזל בראדיאטור הישן
טוב תודה רבה חבר..
Sent from my iPhone using Tapatalk
הסבירות שמכרו לך רדיאטור חדש שסדוק באותה נקודה כמו הרודם היא נמוכה מאוד.
תעקוב אחרי הנזילה עד לנקודה העליונה ביותר. אתה מצלם מאיפה נוזלות הטיפות- זה לא ממש מעניין אף אחד, מה שמעניין זה מאיפה הנוזל פורץ.
אולי יש שם צינורית שלא חיברת, אולי יש שם פטמה או צינור עודפים ומשום מה הנוזל פורץ בגלל בעיה אחרת.
לפני שאתה רץ לקנות עוד רדיאטור תאבחן בדיוק מאיפה הנזילה ולמה. וזה אגב, מתקשר גם לבדיקת לחץ שהציע טרייבל שמיהרת לפסול.
צודק ירושלמי.. יש לי גם הרגשה שזה משהו אחר אבל כאשר אני מסתכל אני לא רואה שום דבר מגיע מלמעלה... רק מהראדיאטור..
אני אבחן שוב את הצינור העליון ואולי אחליף אותו כדי לוודא לפני ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
שאלה: האם באופנועי שטח יש מיכל עודפים לרדיאטור, או שפשוט העודפים נשפכים החוצה?
לא נפוץ כנראה מהסיבה שלא רוכבים בכביש - שם זה גורם להחלקה.
אין עודפים במערכת קירור.
הנוזל מתפשט עקב העליה בטמפ' וזה יוצר לחץ.
על מנת לא ליצור לחץ ייתר במערכת קירור הוא יוצא למיכל חיצוני ונשאב חזרה למערכת כשהוא מתקרר - התכווצות יוצרת וואקום במערכת קירור והוא נינק חזרה.
בדר"כ באופנועים האלה אין מיכל עיבוי.
כשהנוזל מתחמם מדי הוא פשוט נשפך החוצה וצריך למלא מחדש לפי הצורך.
עם הכתום שהיה לי הייתי מסתובב תמיד עם בקבוקון נוזל קירור.
טוב יצאתי אידיוט
יש חור קטן בצינור מאחורי הרדיאטור והוא משפריץ על הראדיטור. בגלל זה זה ניראה כאילו הנזילה מהראדיטור...
Sent from my iPhone using Tapatalk