בתיאוריה?
כי האחיזה עם הכביש גם ככה גבולית, והחיכוך עם הקאליפר משתנה. ואז פתאום מגיע שלב שיש יותר חיכוך (בין הקאליפר לדיסק) וזה מספיק כדי להתגבר אץעל האחיזה הרעועה עם הכביש.
בתכלס?
אם זה יקרה זה, בדיסק ממש ממש עקום, ובנסיעה איטית. בד"כ מה שמרגישים אלו פשוט רעידות בידית.

אני לא בא לתת המלצות, אבל פעם נסעתי הביתה אחרי שג'יפ דרס לי את האופנוע בשטח, והיה צריך ליישר את הגלגל והדיסק עם פטיש כדי שיצליחו להסתובב (למזלי היה להם פטיש בג'יפ) גם עם העיקום הזה הגעתי בלי לנעול גלגל - והכל בשטח כמובן- אחיזה לא משהו.
בא להגיד שאם הדיסק עקום ברמה של חשש מנעילה, אז במילא אי אפשר לנסוע איתו.