
נכתב במקור על ידי
KKatkov
תראה...
תנוחה זקופה - תקבל בחלק מאופנועי הנייקד ובכל אופנועי האדוונצ'ר.
אופנועי אדוונצ'ר לרוב גם גבוהים יותר. עם רובם תסתדר גם ללא ניסיון, חלקם אולי מעט יאיימו עליך בחודש הראשון.
מבחינת נפח - אופנועי 250 אלה כלים חלשים, ובכבישים מהירים זה יכול מעט להעיק, בעיקר אם אתה שואף להמנע משיוט בסל"ד מאוד גבוה שקרוב לקו האדום כדי לשמור על המנוע (הרגל מבורך לדעתי). אופנועים בנפח גבוה יותר שמתאימים לרישיון A1 עדיין קלים לשליטה ואינם מאיימים בכוח שלהם, 47 כ"ס זה ממש לא המון.
אתן לך כמה אופציות, ואפנה אותך לחפש מבחנים כדי שתבין טוב יותר האם זה בכיוון.
ויסטרום 250, כמו שכרובי ציין. תוכל לרכוש כלי משומש ב-20. אופנוע נמוך בסגנון אדוונצ'ר, ללא יכולת שטח אמיתית. לא יאתגר אותך מבחינת גובה או משקל. חולק בסיס מכאני עם האינוזמה, שהספיק למיטב ידיעתי להוכיח אמינות טובה חרף היותו מיוצר בסין. נועד בעיקר לשימוש עירוני-פרברי, לא ירגיש בנוח מעל 100 קמ"ש (מהירות סופית בסביבות ה-130 קמ"ש אמיתיים).
ק.ט.מ דיוק 250. נמוך וקל משקל. על הנייר לפחות, הוא האופנוע החזק בקטגוריה כרגע. נחשב לא עמיד להתעללות - יתאים בעיקר לרוכב שיודע לא לסחוט את המכונה עד תום. מגיע עם רכבי שלדה/מתלים איכותיים יחסית למקובל בקטגוריה. מיוצר בהודו. בתקציב שלך תוכל לרכוש אופנוע משומש עם ק"מ נמוך או (הצעד הנכון לדעתי - לרכוש אופנוע עם 0 ק"מ ויד יבואן מעודפי מלאי. לדעתי הם נמכרים כרגע ב-21-22 אש"ח.
ק.ט.מ דיוק 200. זול מאוד לקניה (כמשומש, אין חדשים כרגע ככל הידוע לי). אופנוע סופר-קל לניהוג ומהנה מאוד בתנאים עירוניים. לא נוח בבין-עירוני ממושך. מיוצר בהודו.
הונדה CRF250L. אופנוע דו-שימושי עם יכולת שטח. מעט גבוה, אבל צר וקל משקל - אתה תסתדר איתו. הוכיח אמינות יפה. מיוצר בתאילנד. לא נוח בנסיעה בין-עירונית.
קאוואסקי Z250/נינג'ה 250 (האחרון בסגנון "ספורטיבי"). נמוכים, קטנים וקלי משקל. מיוצרים במלזיה (למיטב זכרוני, לא סגור על זה ב-100%). מראים אמינות סבירה. סבירים מינוס בבין-עירוני.
אם בכל זאת תשקול לעלות מעל ל-250 סמ"ק, יפתחו בפניך עוד כמה אופציות מעולות.
קאוואסאקי Z300(נייקד)/ורסיס 300 (אדוונצ'ר). אופנועים מעולים, שמסוגלים לשייט 120-130 קמ"ש ללא בעיה, עם מהירות מירבית באיזור ה-160. הוכיחו אמינות יפה מאוד, ויש בשוק משומשים בני שנתיים סביב התקציב שלך. ה-Z300 נמוך, קטן וקל לשליטה, הוריסיס גבוה ומרווח יותר, אבל עדיין לא ברמה של כבד/מאיים.
ימאהה MT-03. קונספט דומה ל-Z300.
הונדה CBR300 (סגנון ספורטיבי)/CB300R (נייקד). מספקים ביצועים עדיפים על ה-250-ים, אבל לא בפער עצום - מניח ששיוט על 120 יעבור בנעימים, מעבר לזה כבר במאמץ. נחשבים אמינים וקלים מאוד לשליטה, מיוצרים בתאילנד. ה-CBR נוח חרף המראה ה"ספורטיבי".
ק.ט.מ דיוק 390. בתקציב שלך תוכל לרכוש את הדגם המשופר אחרי מתיחת פנים, או לחפש כלי מהשנה האחרונה של הדגם הקודם במצב אידיאלי. אופנוע קליל וכיפי מאוד, חזק מספיק לכל מטרה שפויה.
הונדה CB500F/CB500X. אופנועי יומיום מושלמים (בעיקר ה-X, שמעט נוח יותר). לא גבוהים, אבל כבדים יותר מהכלים הקטנים (יקשה עליך מעט בהתחלה). כלים סופר-אמינים, נוחים בעיר ומחוצה לה, חסכוניים בדלק ובאחזקה. לא "מרגשים", ולכן מושכים אליהם את החלק הבוגר והפרקטי של אוכלוסיית הרוכבים. יקרים לקניה כחדשים ושומרים יחסית יפה על ערכם כמשומשים, לכן התקציב שלך יאלץ אותך לרכוש אופנוע בן 5-6 שנים. מקבילה דו-גלגלית לטיוטה קורולה.
כמובן שיש היום בשוק מבחר עצום של כלים, כולל אי-אילו יצרנים שעוד לא הספיקו להוכיח את עצמם, אך מציעים אופנועים אטרקטיביים מאוד "על הנייר".
השתדלתי לתת לך קודם לעבור על האופציות הפופולאריות והמוכרות.