תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: המלצה לאופנוע ראשון לרוכב מבוגר

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2020
    הודעות
    4

    המלצה לאופנוע ראשון לרוכב מבוגר

    שלום,

    לאחרונה הוצאתי רשיון לאופנוע ואני מבקש המלצות לאופנוע (לא קטנוע) ראשון לרוכב מבוגר (גיל 57).

    השימוש העיקרי יהיה בעיקר נסיעות עירוניות ומידי פעם נסיעות בין עירוניות.

    אני מעוניין באופנוע משומש, קל לתחזוקה עם מהירות מרבית המאפשרת השתלבות בטוחה בתנועה בכביש מהיר (110 עד 120 קמ"ש). להערכתי הקילומטרז' שאעשה יהיה כ 1,000 קילומטרים לחודש. נראה לי שאופנוע בנפח של 250 סמ"ק יתאים אם כי אני פתוח להצעות על נפחים אחרים.
    התקציב הוא 20,000 ש"ח.

    בתודה מראש,

    אלון

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי אלון ק. צפיה בהודעה
    שלום,

    לאחרונה הוצאתי רשיון לאופנוע ואני מבקש המלצות לאופנוע (לא קטנוע) ראשון לרוכב מבוגר (גיל 57).

    השימוש העיקרי יהיה בעיקר נסיעות עירוניות ומידי פעם נסיעות בין עירוניות.

    אני מעוניין באופנוע משומש, קל לתחזוקה עם מהירות מרבית המאפשרת השתלבות בטוחה בתנועה בכביש מהיר (110 עד 120 קמ"ש). להערכתי הקילומטרז' שאעשה יהיה כ 1,000 קילומטרים לחודש. נראה לי שאופנוע בנפח של 250 סמ"ק יתאים אם כי אני פתוח להצעות על נפחים אחרים.
    התקציב הוא 20,000 ש"ח.

    בתודה מראש,

    אלון
    תחשוב לכיוון הבייבי אדוונצ'רים. אני מציע לך, מתוקף מקום עבודתי, לשקול את הסוזוקי DL250 וי סטרום.
    https://www.oferavnir.co.il/dl-250-v-strom-abs/
    צור קשר בפרטי לגבי מידע נוסף
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    250 יכול להתאים ואני מסכים עם כרובי לגבי הסגנון והאופציה אבל אם אתה גבוה ו/או כבד משקל, אופנוע קטן עלול להיות מעט פרומבלמטי.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי אלון ק. צפיה בהודעה
    שלום,

    לאחרונה הוצאתי רשיון לאופנוע ואני מבקש המלצות לאופנוע (לא קטנוע) ראשון לרוכב מבוגר (גיל 57).

    השימוש העיקרי יהיה בעיקר נסיעות עירוניות ומידי פעם נסיעות בין עירוניות.

    אני מעוניין באופנוע משומש, קל לתחזוקה עם מהירות מרבית המאפשרת השתלבות בטוחה בתנועה בכביש מהיר (110 עד 120 קמ"ש). להערכתי הקילומטרז' שאעשה יהיה כ 1,000 קילומטרים לחודש. נראה לי שאופנוע בנפח של 250 סמ"ק יתאים אם כי אני פתוח להצעות על נפחים אחרים.
    התקציב הוא 20,000 ש"ח.

    בתודה מראש,

    אלון
    מה מידות הגוף שלך, והאם יש לך סגנון מועדף (ספורט/שטח/אדוונצ'ר)?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Member הסמל האישי של Khc
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    362
    CB500X משומש ושמור משנתון נמוך.
    כלי אמין, נוח רגוע וסלחן לרוכב חדש.

    Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    בגילך "המופלג" תתמקד בפרמטרים של נוחות, פרקטיות, תנוחת ישיבה ורכיבה ולוודא שהכלי יתאים למידותיך, כמובן שהייתי מוסיף גם ארגז.
    הייתי ממליץ על כלי עם ABS גם.
    כמובן שמומלץ כמו לכל רוכב להתמגן בהתאם ולבצע קורס רכיבה מתקדמת.
    Tracer 900

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2020
    הודעות
    4
    תודה,

    השיקול העיקרי שלי הוא תנוחת הישיבה. אני מחפש כלי עם ישיבה זקופה שתמנע כאבי גב. מעבר לכך, כפי שכתבתי, עיקר הנסיעה תהיה עירונית.

    הגובה שלי הוא 1.70 מטר ונראה לי שכלי נמוך יותר יתאים לי.

    המשיכה לאופנוע בנפח 250 נובעת משיקולי ביטוח וחשש מכלי עם ביצועים חזקים מידי לרוכב מתחיל.

    אלון

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי אלון ק. צפיה בהודעה
    תודה,

    השיקול העיקרי שלי הוא תנוחת הישיבה. אני מחפש כלי עם ישיבה זקופה שתמנע כאבי גב. מעבר לכך, כפי שכתבתי, עיקר הנסיעה תהיה עירונית.

    הגובה שלי הוא 1.70 מטר ונראה לי שכלי נמוך יותר יתאים לי.

    המשיכה לאופנוע בנפח 250 נובעת משיקולי ביטוח וחשש מכלי עם ביצועים חזקים מידי לרוכב מתחיל.

    אלון
    תראה...
    תנוחה זקופה - תקבל בחלק מאופנועי הנייקד ובכל אופנועי האדוונצ'ר.
    אופנועי אדוונצ'ר לרוב גם גבוהים יותר. עם רובם תסתדר גם ללא ניסיון, חלקם אולי מעט יאיימו עליך בחודש הראשון.
    מבחינת נפח - אופנועי 250 אלה כלים חלשים, ובכבישים מהירים זה יכול מעט להעיק, בעיקר אם אתה שואף להמנע משיוט בסל"ד מאוד גבוה שקרוב לקו האדום כדי לשמור על המנוע (הרגל מבורך לדעתי). אופנועים בנפח גבוה יותר שמתאימים לרישיון A1 עדיין קלים לשליטה ואינם מאיימים בכוח שלהם, 47 כ"ס זה ממש לא המון.

    אתן לך כמה אופציות, ואפנה אותך לחפש מבחנים כדי שתבין טוב יותר האם זה בכיוון.
    ויסטרום 250, כמו שכרובי ציין. תוכל לרכוש כלי משומש ב-20. אופנוע נמוך בסגנון אדוונצ'ר, ללא יכולת שטח אמיתית. לא יאתגר אותך מבחינת גובה או משקל. חולק בסיס מכאני עם האינוזמה, שהספיק למיטב ידיעתי להוכיח אמינות טובה חרף היותו מיוצר בסין. נועד בעיקר לשימוש עירוני-פרברי, לא ירגיש בנוח מעל 100 קמ"ש (מהירות סופית בסביבות ה-130 קמ"ש אמיתיים).
    ק.ט.מ דיוק 250. נמוך וקל משקל. על הנייר לפחות, הוא האופנוע החזק בקטגוריה כרגע. נחשב לא עמיד להתעללות - יתאים בעיקר לרוכב שיודע לא לסחוט את המכונה עד תום. מגיע עם רכבי שלדה/מתלים איכותיים יחסית למקובל בקטגוריה. מיוצר בהודו. בתקציב שלך תוכל לרכוש אופנוע משומש עם ק"מ נמוך או (הצעד הנכון לדעתי - לרכוש אופנוע עם 0 ק"מ ויד יבואן מעודפי מלאי. לדעתי הם נמכרים כרגע ב-21-22 אש"ח.
    ק.ט.מ דיוק 200. זול מאוד לקניה (כמשומש, אין חדשים כרגע ככל הידוע לי). אופנוע סופר-קל לניהוג ומהנה מאוד בתנאים עירוניים. לא נוח בבין-עירוני ממושך. מיוצר בהודו.
    הונדה CRF250L. אופנוע דו-שימושי עם יכולת שטח. מעט גבוה, אבל צר וקל משקל - אתה תסתדר איתו. הוכיח אמינות יפה. מיוצר בתאילנד. לא נוח בנסיעה בין-עירונית.
    קאוואסקי Z250/נינג'ה 250 (האחרון בסגנון "ספורטיבי"). נמוכים, קטנים וקלי משקל. מיוצרים במלזיה (למיטב זכרוני, לא סגור על זה ב-100%). מראים אמינות סבירה. סבירים מינוס בבין-עירוני.

    אם בכל זאת תשקול לעלות מעל ל-250 סמ"ק, יפתחו בפניך עוד כמה אופציות מעולות.
    קאוואסאקי Z300(נייקד)/ורסיס 300 (אדוונצ'ר). אופנועים מעולים, שמסוגלים לשייט 120-130 קמ"ש ללא בעיה, עם מהירות מירבית באיזור ה-160. הוכיחו אמינות יפה מאוד, ויש בשוק משומשים בני שנתיים סביב התקציב שלך. ה-Z300 נמוך, קטן וקל לשליטה, הוריסיס גבוה ומרווח יותר, אבל עדיין לא ברמה של כבד/מאיים.
    ימאהה MT-03. קונספט דומה ל-Z300.
    הונדה CBR300 (סגנון ספורטיבי)/CB300R (נייקד). מספקים ביצועים עדיפים על ה-250-ים, אבל לא בפער עצום - מניח ששיוט על 120 יעבור בנעימים, מעבר לזה כבר במאמץ. נחשבים אמינים וקלים מאוד לשליטה, מיוצרים בתאילנד. ה-CBR נוח חרף המראה ה"ספורטיבי".
    ק.ט.מ דיוק 390. בתקציב שלך תוכל לרכוש את הדגם המשופר אחרי מתיחת פנים, או לחפש כלי מהשנה האחרונה של הדגם הקודם במצב אידיאלי. אופנוע קליל וכיפי מאוד, חזק מספיק לכל מטרה שפויה.
    הונדה CB500F/CB500X. אופנועי יומיום מושלמים (בעיקר ה-X, שמעט נוח יותר). לא גבוהים, אבל כבדים יותר מהכלים הקטנים (יקשה עליך מעט בהתחלה). כלים סופר-אמינים, נוחים בעיר ומחוצה לה, חסכוניים בדלק ובאחזקה. לא "מרגשים", ולכן מושכים אליהם את החלק הבוגר והפרקטי של אוכלוסיית הרוכבים. יקרים לקניה כחדשים ושומרים יחסית יפה על ערכם כמשומשים, לכן התקציב שלך יאלץ אותך לרכוש אופנוע בן 5-6 שנים. מקבילה דו-גלגלית לטיוטה קורולה.

    כמובן שיש היום בשוק מבחר עצום של כלים, כולל אי-אילו יצרנים שעוד לא הספיקו להוכיח את עצמם, אך מציעים אופנועים אטרקטיביים מאוד "על הנייר".
    השתדלתי לתת לך קודם לעבור על האופציות הפופולאריות והמוכרות.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 21-01-2020 בשעה 16:24.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    תראה...
    תנוחה זקופה - תקבל בחלק מאופנועי הנייקד ובכל אופנועי האדוונצ'ר.
    אופנועי אדוונצ'ר לרוב גם גבוהים יותר. עם רובם תסתדר גם ללא ניסיון, חלקם אולי מעט יאיימו עליך בחודש הראשון.
    מבחינת נפח - אופנועי 250 אלה כלים חלשים, ובכבישים מהירים זה יכול מעט להעיק, בעיקר אם אתה שואף להמנע משיוט בסל"ד מאוד גבוה שקרוב לקו האדום כדי לשמור על המנוע (הרגל מבורך לדעתי). אופנועים בנפח גבוה יותר שמתאימים לרישיון A1 עדיין קלים לשליטה ואינם מאיימים בכוח שלהם, 47 כ"ס זה ממש לא המון.

    אתן לך כמה אופציות, ואפנה אותך לחפש מבחנים כדי שתבין טוב יותר האם זה בכיוון.
    ויסטרום 250, כמו שכרובי ציין. תוכל לרכוש כלי משומש ב-20. אופנוע נמוך בסגנון אדוונצ'ר, ללא יכולת שטח אמיתית. לא יאתגר אותך מבחינת גובה או משקל. חולק בסיס מכאני עם האינוזמה, שהספיק למיטב ידיעתי להוכיח אמינות טובה חרף היותו מיוצר בסין. נועד בעיקר לשימוש עירוני-פרברי, לא ירגיש בנוח מעל 100 קמ"ש (מהירות סופית בסביבות ה-130 קמ"ש אמיתיים).
    ק.ט.מ דיוק 250. נמוך וקל משקל. על הנייר לפחות, הוא האופנוע החזק בקטגוריה כרגע. נחשב לא עמיד להתעללות - יתאים בעיקר לרוכב שיודע לא לסחוט את המכונה עד תום. מגיע עם רכבי שלדה/מתלים איכותיים יחסית למקובל בקטגוריה. מיוצר בהודו. בתקציב שלך תוכל לרכוש אופנוע משומש עם ק"מ נמוך או (הצעד הנכון לדעתי - לרכוש אופנוע עם 0 ק"מ ויד יבואן מעודפי מלאי. לדעתי הם נמכרים כרגע ב-21-22 אש"ח.
    ק.ט.מ דיוק 200. זול מאוד לקניה (כמשומש, אין חדשים כרגע ככל הידוע לי). אופנוע סופר-קל לניהוג ומהנה מאוד בתנאים עירוניים. לא נוח בבין-עירוני ממושך. מיוצר בהודו.
    הונדה CRF250L. אופנוע דו-שימושי עם יכולת שטח. מעט גבוה, אבל צר וקל משקל - אתה תסתדר איתו. הוכיח אמינות יפה. מיוצר בתאילנד. לא נוח בנסיעה בין-עירונית.
    קאוואסקי Z250/נינג'ה 250 (האחרון בסגנון "ספורטיבי"). נמוכים, קטנים וקלי משקל. מיוצרים במלזיה (למיטב זכרוני, לא סגור על זה ב-100%). מראים אמינות סבירה. סבירים מינוס בבין-עירוני.

    אם בכל זאת תשקול לעלות מעל ל-250 סמ"ק, יפתחו בפניך עוד כמה אופציות מעולות.
    קאוואסאקי Z300(נייקד)/ורסיס 300 (אדוונצ'ר). אופנועים מעולים, שמסוגלים לשייט 120-130 קמ"ש ללא בעיה, עם מהירות מירבית באיזור ה-160. הוכיחו אמינות יפה מאוד, ויש בשוק משומשים בני שנתיים סביב התקציב שלך. ה-Z300 נמוך, קטן וקל לשליטה, הוריסיס גבוה ומרווח יותר, אבל עדיין לא ברמה של כבד/מאיים.
    ימאהה MT-03. קונספט דומה ל-Z300.
    הונדה CBR300 (סגנון ספורטיבי)/CB300R (נייקד). מספקים ביצועים עדיפים על ה-250-ים, אבל לא בפער עצום - מניח ששיוט על 120 יעבור בנעימים, מעבר לזה כבר במאמץ. נחשבים אמינים וקלים מאוד לשליטה, מיוצרים בתאילנד. ה-CBR נוח חרף המראה ה"ספורטיבי".
    ק.ט.מ דיוק 390. בתקציב שלך תוכל לרכוש את הדגם המשופר אחרי מתיחת פנים, או לחפש כלי מהשנה האחרונה של הדגם הקודם במצב אידיאלי. אופנוע קליל וכיפי מאוד, חזק מספיק לכל מטרה שפויה.
    הונדה CB500F/CB500X. אופנועי יומיום מושלמים (בעיקר ה-X, שמעט נוח יותר). לא גבוהים, אבל כבדים יותר מהכלים הקטנים (יקשה עליך מעט בהתחלה). כלים סופר-אמינים, נוחים בעיר ומחוצה לה, חסכוניים בדלק ובאחזקה. לא "מרגשים", ולכן מושכים אליהם את החלק הבוגר והפרקטי של אוכלוסיית הרוכבים. יקרים לקניה כחדשים ושומרים יחסית יפה על ערכם כמשומשים, לכן התקציב שלך יאלץ אותך לרכוש אופנוע בן 5-6 שנים. מקבילה דו-גלגלית לטיוטה קורולה.

    כמובן שיש היום בשוק מבחר עצום של כלים, כולל אי-אילו יצרנים שעוד לא הספיקו להוכיח את עצמם, אך מציעים אופנועים אטרקטיביים מאוד "על הנייר".
    השתדלתי לתת לך קודם לעבור על האופציות הפופולאריות והמוכרות.
    אני פחות חושב שאופנועים כמו הנייקדים הקטנים יתאימו לאדם בוגר ויחזיקו ולאורך זמן מבחינת נוחות ופרקטיות.
    כן מתחבר להמלצה על הבייבי ויסטרום וסדרת ה CB . ה CRF גם נשמע מעולה אבל הוא די גבוה ,לא יודע כמה יתאים לו, במיוחד כי הוא רוכב חדש מבחינת השליטה.
    Tracer 900

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    אני פחות חושב שאופנועים כמו הנייקדים הקטנים יתאימו לאדם בוגר ויחזיקו ולאורך זמן מבחינת נוחות ופרקטיות.
    כן מתחבר להמלצה על הבייבי ויסטרום וסדרת ה CB . ה CRF גם נשמע מעולה אבל הוא די גבוה ,לא יודע כמה יתאים לו, במיוחד כי הוא רוכב חדש מבחינת השליטה.
    תפקידם להחזיק שנה, ואז עושים "יחסינו לאן".
    יש לי חבר בן 40+ שזה עתה הוציא רישיון, וחיפש אופנוע בתקציב של +/- 20K.
    הוא בערך בגובה של פות"ש. אני כיוונתי אותו לורסיס 300, אחרי שמדד - הוא החליט שהאופנוע טיפה גבוה לו, ושהוא מרגיש בנוח יותר על נייקד קטן.
    רכשנו לו Z300 שנת 2017 במצב טוב, והבחור כבר כמה חודשים מבסוט מהאופנוע. רוכב איתו עירוני בעיקר, אבל עשה גם כמה טיולים בינעירוניים ארוכים - וגילה שה-Z "לא פראייר" בכלל.

    דווקא ה-CRF הוא בחירה פחות טובה למי שלא מתכוון לרדת מהאספלט, וכן מתכוון לצאת מהעיר. הוא חלש מדי, ולא נוח בכביש פתוח.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ת
    ק.ט.מ דיוק 250. נמוך וקל משקל. על הנייר לפחות, הוא האופנוע החזק בקטגוריה כרגע. נחשב לא עמיד להתעללות - יתאים בעיקר לרוכב שיודע לא לסחוט את המכונה עד תום. מגיע עם רכבי שלדה/מתלים איכותיים יחסית למקובל בקטגוריה. מיוצר בהודו. בתקציב שלך תוכל לרכוש אופנוע משומש עם ק"מ נמוך או (הצעד הנכון לדעתי - לרכוש אופנוע עם 0 ק"מ ויד יבואן מעודפי מלאי. לדעתי הם נמכרים כרגע ב-21-22 אש"ח.
    ק.ט.מ דיוק 200. זול מאוד לקניה (כמשומש, אין חדשים כרגע ככל הידוע לי). אופנוע סופר-קל לניהוג ומהנה מאוד בתנאים עירוניים. לא נוח בבין-עירוני ממושך. מיוצר בהודו.


    .
    כרגע נשארו במלאי DUKE250 רשומי יד מודל 2019 במחיר של 21,500 ש"ח על הכביש (יחידות אחרונות בצבע לבן), שנתיים אחריות מלאות, 0 ק"מ.
    הוא בהחלט החזק בקטגוריה (31 כ"ס) וגם הקל בקטגוריה. (רואים בשעון גם 155 קמ"ש, לא שזה רלוונטי לפותח השרשור)

    duke200 כבר לא מיוצר מ2017, מה גם כשהיה מיוצר היה ללא ABS (למעט מודל 2014), בנוסף היה יחסית חלש (רק 26 כ"ס ומהירות סופית של 137 קמ"ש) והגיע עם צמיגים עלובים מתוצרת MRF לעומת המצלרים שמגיעים כסטנדרט ב250.
    מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
    שוקן 16 תל אביב

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399
    העלבת אותי עם הכותרת . אני התחלתי את החיים על דו גלגלי לפני 5 שנים (בגילך בערך, אז)ואני עדיין לא מרגיש מבוגר....
    והתחלתי עם אינזומה 250 מאותה הסיבה שלך, ביטוח, עלות הכלי.
    אחרי 4 חודשים החלפתי ל-cb500x. כלי מעולה, ממליץ בחום. ושום דבר לא מאיים, לא רוצה לנסוע מהר אל תסע.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2020
    הודעות
    4
    תודה לכולם וסליחה ממי שהעלבתי (אלו שלמדו רכיבה יחד איתי היו בגיל של הילדים שלי ומבחינתם אני אפילו זקן)

    הרכיבה על אופנוע היא ניסיון לצאת מהקופסה (המכונית) למרחב (אופנוע) ואני רוצה להתחיל בהוצאות מינימליות כך שבמקרה והניסיון יכשל הנזק יהיה קטן.

    הויסטרום נראה לי כהתחלה טובה כאשר אם הניסוי יצליח אתקדם לכלי יותר חזק. אני מקווה שזו החלטה נכונה.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אם אתה רוצה להשתפשף בזול בכניסה לתחום, אני מוכר GS500 במצב מעולה שיהיה אחלה כרטיס כניסה לתחום, ובמידה ותפיל אותו זה לא יכאב כמו אופנוע במחיר כפול ויותר מזה.

אשכולות דומים

  1. המלצה לאופנוע ראשון
    על ידי Redbiker בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 11-11-2018, 09:45
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 14-09-2017, 20:39
  3. המלצה לאופנוע ראשון A
    על ידי femenen בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 28-01-2017, 14:03
  4. (כע)מחפש המלצה לאופנוע וציוד רכיבה לרוכב מתחיל
    על ידי Thelegend בפורום פורום ציוד
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 08-12-2016, 21:27
  5. מחפש אופנוע ראשון, קרוזר מתאים ל-A1, לרוכב מבוגר
    על ידי TundraOG בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 31-08-2016, 09:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO