אין לי ניסיון עם אופנועים סינים ולא בטוח שפגשתי אחד. אני יודע שבתחומים רבים (לדוגמא CNC ) הסינים מעמידים מכונות ברבע מחיר ממכונות קצה יפניות איטלקיות ושוויצריות. חלקן עובדות, לחלק אין מנואל לרובן אין תמיכה. בחלק מהמקרים האנשים שייצרו אותן לא באמת מבינים למה נועדו לשמש וזו לא אגדה. מוזר כשמדובר בעסקאות של מאות אלפי ש"ח אבל זה עובד להם. חלק קונים ונופלים חלק מצליחים לתפעל, אין אף גוף שמנטר את התופעה או הכדאיות- כולל הרשעות להגנת הצרחן. במילים אחרות אין אף מנגנון שיתקן את השוק מכשלים. פשוט כאוס והימור.
לי באופן אישי יש סלידה מניתוק האחריות והקשר בין הלקוח והיצרן וזה חלק מה- DNA של התאגידים. היצרנים הסינים לקחו את המחלה התאגידית צעד אחד קדימה וגונבים לא רק ידע ותכניות אלא גם מסתתרים מאחורי מותגים שלא קיימים. הסינים יודעים לייצר הכל ובכל איכות אבל הם מתוגמלים ומכוונים למסות ייצור ללא שירות ואחריות. הסוחרים המערביים מכוונים לרווח ומגיבים בהצפת השוק בזול והרבה. יוצא שההיצע שהתחלק פעם למוצרים נחותים וזולים מוצרי ביניים ומוצרי פרימיום, מאבד את מוצרי הביניים ונשארנו עם פרימיום וזבל שעולה עכשיו כמו מוצר ביניים.
לדוגמא כבלים של מטענים לניידים. פעם היה שוק ביניים היום יש מקורי 100 ש"ח או זבל שעלה פעם 10 ש"ח ועכשיו 50. גם הספוילר שקניתי מאותו סרט. מצאתי רק יקר ובזול שום דבר באמצע. שלחתי לסוחר באיביי הודעה שהברגים לא נסגרים והמנואל חסר (כי אני אהבל במכונאות). הוא לא הבין מילה או התבונן בתמונות ולא ממש אכפת לו. מיד הציע להחזיר 50% מהתשלום רק שלא אדרג אותו שלילי. זה לא מעניין אותי לדרג אותו שלילי או לקבל חזרה 30 ש"ח כי הבעיה שהתלוננתי עליה לא היתה בעיה במוצר. הפואנטה שהוא נמכר ב- 60 ש"ח וגם ב -30 הסוחר (יד שלישית במקרה הטוב) הרוויח. היצרן לא הפסיד שקל ממוצר פגום, הסוחר לא נפגע ומי שמשלם את המחיר של הזוועה הסינית בהיבטי בטיחות, תפעול, הנאה, זמן הוא אנחנו.


ציטוט ההודעה בתגובה