אם הבעיה לא מתרחשת כשהמצבר אחרי טעינה התשובה ברורה, אז למרות שלא בא לך להפרד מ400 שקל כנראה שאתה חייב.
אז ככה.
האופנוע ninja 650 2017 אצלי כארבעה חודשים. קניתי אותו עם 20,800 ק"מ.
ב24,000 עשיתי לו טיפול לבד החלפתי לו הכל בגדול.
שמן, פלאגים, רפידות, נוזל ברקס, נוזל קירור, פילטר דלק, פילטר שמן, פילטר אוויר, צמיגים, שימון גירוז מתיחה ואולי עוד כמה שטויות לא זוכר כבר.
האופנוע עכשיו על 31,000 ק"מ עובד פרפקט, מניע בנגיעה כל יום. המצבר מקורי אבל כבר בן 3.
אחרי יום גשמים כבד זה היה המצב:
גם אחרי הרבה ניסיונות לא הניע. (כמובן משבת מנוע off, רגלית למעלה ניוטרל ולוחץ על הקלא'ץ והברקס בשביל לשלול הכל).
יש לציין שאני נוסע כל יום גם בסופות הכי גדולות, ויש מצב שזה קרה לי עוד פעמיים אבל אני לא בטוח כי זה הניע אח"כ מייד וחשבתי שלא לחצתי או משהו בסגנון.
בקיצור, מדדתי מתח, 12.3V עם סוויץ סגור, יורד ל11.8V עם סוויץ פתוח, בהנעה יורד בקושי ל11.6V.
מזה שהמתח לא יורד ומזה ששומעים את הריליי מתקתק אני מסיק שהבעיה כנראה בסטרטר אולי פחמים או משהו.
פרקתי את המצבר לקחתי אותו לטעינה בבית, לא נטען כמעט כלום. בקושי חצי אמפר מה שאומר שהוא היה מלא ולא נראה בכלל שיש קשר לבעיה עם המצבר.
יום אח"כ חזרתי לאופנוע שמתי את המצבר והניע בנגיעה בלי שום בעיה. בדקתי טעינה 14V ב2K סל"ד נראה מצוין.
הלכתי למוסך, מוסכניק אחד טוען שזה 99% מצבר. לשני לא הקשבתי בכלל כי הוא חושב שהמתח לא נפל בהתנעה כי יש טעינה כשהאופנוע כבוי (WTF).
וואי יצא לי חפירה.
בקיצור לא בא לי בכלל להיתקע על הכביש באיזה חור. איך להמשיך מכאן? איך אפשר לבדוק במה התקלה כשהיא לא קוראת באופן קבוע?
אם הבעיה לא מתרחשת כשהמצבר אחרי טעינה התשובה ברורה, אז למרות שלא בא לך להפרד מ400 שקל כנראה שאתה חייב.
אין לי בעיה בכלל להיפרד מ400 שקל (מעדיף את זה מלפרק חלקים ולהתחיל להתעסק) אבל לא נראה לי שזה קשור בכלל למצבר.
המתח לא נפל בכלל בהנעה וביום אח"כ בדקתי וכשזה כן מניע אז הוא נופל לכיוון ה10 נקודה משהו בצורה ברורה.
שווה לך לעבור על הכבל (+) שמגיע מהמצבר לסטרטר ריליי ואת ה (-) שמגיע מהמצבר לשלדה, אותם ניתקת כשהוצאת להטענה וחיברת חזרה שהחזרת, אולי יש נתק באחד מהם והפירוק/ הרכבה גרמו לאחד מהם להתיישב בצורה שהעביר את הזרם שצריך
עוד בדיקה פשוטה היא לחבר מצבר חיצוני וכבלים לקיים ברגע שהבעיה מתרחשת כדי לשלול בעיית מצבר
אם הריליי מתקתק זה לא אומר שהוא תקין פנימית ומעביר מתח מלא בין הקטבים, אז בתור התחלה קצר את 2 הקטבים עליו עם סוויץ פתוח ותראה אם הסטרטר מסתובב תקין. אם מסתובב תקין ובהתחשב בבדיקות שעשית כנראה שהסטרטר ריליי תקול.
נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 22-01-2020 בשעה 19:00.
כן יש לי עוד מצבר גדול של ג'יפ בבית חבל שלא בדקתי את זה בלילה, בבוקר זה כבר לא שינה כי גם המצבר הקטן עבד.
thx אני יעבור על הכבלים נראה אם נמצא משהו.
מהבדיקות נראה שהמצבר תקין וזו בעיה של חדירת מים לאחד הרכיבים במעגל.
כנראה לריליי.
תנסה לקצר את הריליי (מאוד פשוט לבצע ). במידה והסטרטר לא עובד אז כנראה שם נעוצה הבעיה
אוקיי, תודה על כל הכיוונים. היום הניע גם בנגיעה אבל לא ירד הרבה גשם בלילה.
מחר יהיה יום מבחן כי בלילה אמור להיות סוער מאוד.
נראה לי שגם אם יניע ניקח איתי קצת כלים בתיק לנסיעה שלא נתקע מחוץ לעיר, אם זה הסטרטר ריליי אז נראה לי אפשר לפרק קצת פלסטיקה ולקצר אותו די בקלות בשטח ואם לא יעבוד אז בתקווה נניע בדרדור לפחות 🤔
רק תזכור שכשאתה מקצר בנסיון להניע אתה צריך סוויץ פתוח וכל פעולה נוספת שאתה עושה באופן שגרתי כדי להניע. אם בדרדור תניע בשלישי-רביעי לא נמוך מזה.
למה שלישי-רביעי? מה שעשיתי בלא הרבה פעמים שיצא לי זה על הילוך שני כי הילוך ראשון לא בריא.
ככל שההילוך יותר נמוך הגיר מייצר יותר התנגדות בין המנוע לגלגל, יהיה לך הרבה יותר קל להניע בשלישי רביעי.
אבל נראה שצריך מהירות יותר גבוהה בשביל שלא יכבה.
אם יש ירידה סבבי, אבל אם אני רץ איתו אז נראה לי שני יהיה מקסימלי.
טוב. נקווה שלא נצטרך.
להיפך- אם אתה בירידה תלולה אז יש סיכוי שבשני הוא כן יניע לך כי עצם זה שאתה בירידה אתה מצליח לתת יותר התנגדות לגיר שמנסה להסתובב בכח כשאתה משחרר את הקלאץ.
באותה ירידה הוא יניע לך יותר בקלות בשלישי-רביעי.
אם אתה דוחף אותו אז בטח שבשלישי/רביעי יהיה לך יותר קל. אם אתה יודע מה אתה עושה והאופנוע לא תקול (חוץ מעניין המצבר, כמובן), אז אפילו בחמישי.
אתה לא הראשון שיש לו את הנטייה לחשוב שב'דרדור' מניעים בהילוך שני. אם למנוע קשה להניע ואתה מנסה לשכנע אותו בכח אז אולי הילוך נמוך עדיף. אם אתה יודע שאין בעיה למנוע אלא הוא רק צריך קצת עזרה להתחיל להסתובב- נסה הילוך גבוהה יותר. יותר קל, יותר בריא לגיר, ויותר בטיחותי.
נסה ותהנה.
מעולה.
בקיצור, הניע כמו נמר גם בירושלים וגם בחזור.
הנסיעה הכי גשומה שהייתה לי, אשכרה 70 ק"מ של גשם ,חצי ממנו בגשם כבד. סוג של חוויה.
נקווה שהתופעה לא תחזור. אם תחזור, נחזור לעדכן איך נפתר.