איפה KKatkov כשצריכים אותו?
התחדשתי בדוקאטי מולטיסטראדה לא חדש. 2013.
ביצעתי חיפוש המכיל דוקאטי באנגלית ועברית, לא עלה כלום...
אם יש פה מישהו שרוכב על דוקאטי,
אשמח להמלצה על מוסכים מומלצים - בדגש לאיזור הצפון אם יש,
שמן מנוע מומלץ?
בדקתי מספרים בספר הרכב שהורדתי, קצת יותר מעניין איזה מותג מועדף.
כיווני מחשב?
סתם דברים שכדאי להכיר מנסיון אישי?
איפה KKatkov כשצריכים אותו?
כדי שיהיו תוצאות חיפוש לבא אחרי-
1/15.5 זו צריכת דלק לאחר 2 מיכלים. (פקקים בעיקר, מעט כביש פתוח)
קסדת שואי nxr שהייתה מושלמת על gsr750, הפכה להיות בין רגע רועשת.
לא ברור למה, אבל היא כבר לא כל כך שקטה. עדיין מאוד נוחה, סבירה אם אתה לא עובר את 100.
כרגע מתחיל לחשוב על קסדה אחרת..., אם תהיה כזו, אעדכן.
לא ברור לי איך ישבתי כפוף על אופנועים בעבר - זו פשוט תנוחה הרבה יותר נוחה, וגם טבעית כנראה,
כי לקח בדיוק שניה להבין שככה כיף לי יותר לרכב.
האופנוע קצת גבוה, כאשר אני יושב ישר אני מגיע עם "חצי רגל" לרצפה.
מחפש כרגע מושב נמוך יותר, אבל מתחיל לבדוק את עניין כיווני המחשב -
ככל הנראה במצב עירוני הוא מכוון כך שהוא נמוך יותר - אולי ניתן להכיל את אותם כיוונים על שאר המצבים.
אולי תשנה את השרשור לכללי שם תמצא יותר אנשים
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני רוכב על דוקאטי. מולטי 1100 (מקורר אוויר, 2 שסתומים לצילינדר) שנת 2008. כרגע 128 אלף ק"מ. אצלי 4.5 שנים, נקנה ב-2015 עם 41 אלף ק"מ על השעון.
לצערי, לא אוכל להמליץ לך על מוסכים, כי אני מטפל בבית. הכי קרוב להמלצה זה מוסך "דינמיקה" בחולון - יצא לי בזמנו להתייעץ עם סלבה ואף להשיג אצלו שימים שהיו חסרים לי כדי לסיים כיוון שסתומים, והרושם שלי היה שיש לי עסק עם אדם מקצועי ונעים, שמכיר את הכלים האלה היטב.
שמן מנוע מומלץ - לא יודע לגבי המנוע שלך (מקורר נוזל). למנוע שלי - כל 10W50 סיננטי הולך, אני אישית משתמש בקסטרול פאוור 1.
צריכת הדלק שלך מזעזעת מבחינתי (אני יודע שזה תלוי מאוד ביד ימין, אני רוכב רגוע ודי חלק). אצלי הצריכה לרוב בטווח של 1/19-1/21 (60% בינעירוני על 120-150, 40% שוליים או עומסי תנועה).
דברים שכדאי להכיר...
טבעות נעילה (COLLETS) של EMS מקטינות את הצורך בכיוון שסתומים, וניתנות לשימוש חוזר - בניגוד לחוטי המתכת המקוריים (הנדסה מזעזעת של דוקאטי). העלות כ-100 דולר לסט.
רצועות תזמון של EXACTFIT עולות פחות מהמקור ומרגישות איכותיות מאוד. אני מרגיש שההחלפה שלהן כל 24K זה בזבוז והן היו יכולות להחזיק כפול מזה ללא בעיה ((ועדיין, לא לוקח סיכונים ומחליף +/- לפי הספר). העלות כ-100 דולר לסט.
למרות שהספר לא מציין זאת, מדי פעם רצוי להחליף את המובילים של הטיימינג. כל החלפה שניה, שלישית גג. יש שם בפנים מיסב שמתבלה, ויכול לגרום לתקיעה של המוביל אם הוא כושל - מה שיוביל בתורו לעומס מוגבר על הרצועה ויכול אף לגרום לקריעתה. העלות כ-200 יורו לפני משלוח ומיסים.
הגג"ש האחורי יקר להחריד, משום שהוא בעל צורה מורכבת ומכיל בתוכו את הדאמפרים של הגלגל האחורי (סט שרשרת/גג"ש עולה בארץ כ-1600 ש"ח לפני עבודה). יש קיטים שמאפשרים לעשות הסבה לגג"ש שטוח, ובכך להוזיל עלויות גג"שים בטווח הארוך. לחילופין, אפשר להזמין גג"ש בחו"ל (אחורי עולה החל מ-100 יורו).
הדאמפרים עצמם מתבלים וגורמים לחבטות בפתיחה\סגירה של הגז. (אצלי הם בלויים לגמרי כרגע, ויוחלפו יחד עם השרשרת כשהיא תמות). אני עוד הוצאתי מהם כמעט כפול מהממוצע. המקוריים יקרים מאוד (כ-200 יורו לסט), ניתן לרכוש חליפיים שעשויים מחומר פלסטי כלשהו במקום גוף מתכת במילוי גומי במקור בעלות של כ-100 דולר. אני רכשתי כאלה, אך עוד לא התקנתי.
הדאשבורד בדגם שלי (זהה ל-999/749) רגיש לחדירת מים (שטיפה עם צינור עלתה לי בכתם שחור בפינה ו-2 נוריות ביקורת שרופות, אור גבוה ואיתות). מאמין שהבעיה לא קיימת בדגם שלך.
אולי אזכר בעוד מהו, אכתוב כאן.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מצאתי (זכרתי שראיתי) סרטון ביוטיוב על בחור שהתלונן על הרוח וניסה מגינים חלופיים.
https://www.youtube.com/watch?v=iXtBsNtbNco
אם אתה עומד ברכיבה או בלי המגן ואין רוח הבעיה כנראה לא בקסדה עצמה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מוסכים בצפון לא מכיר אבל מצטרף להמלצה של KKatkov על דינמיקה בחולון, המלצה נוספת זה להתרחק מהיבואן.
תודה רבה על התגובות.
כתבתי באוף, לא יודע לא זה יזרום לי...,
זה ממש לא ממוקד מטרה.
קצת לחץ בעבודה לא נותן לי הרבה זמן על האופנוע,
אבל אני כבר רואה שאני חייב לפנות קצת קצת זמן - ולהתחיל להזמין חלקים מראש.
שבוע שעבר טיילתי קצת בגלבוע,כי התכנון המקורי לכביש הצפון התבטל בגלל רוחות מטורפות.
פשוט חווית רכיבה!
מצאתי ברשת קובץ PDF, אבל בעיקרון יצא לי רק עשן מהאוזניים.
לא פשוט העניין, למרות שהאנגלית שלי די טובה.
לצערי -
אני חסר חוש טכני לחלוטין.
למזלי -
אני מודע לכך.
אני אמשיך לבדוק את עניין צריכת הדלק - ייתכן שזו ההתלהבות הראשונית וזה יתאזן.
ממליץ לך לבדוק את פילטר האוויר ומסנן הדלק אם הם בסוף דרכם יש מצב שזו הסיבה לצריכת הדלק הגבוהה
קל לבדוק לבד וגם במוסך זה לא יקר במיוחד.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ככה מעדכן -
צריכת הדלק השתפרה לה מעצמה - כרגע 1/17.5,
וככנראה שיש מגמת עלייה.
אני פשוט נהנה מכל רגע של רכיבה, נוח בטירוף...
מרגש כל פעם מחדש.
לעניין הגובה - עדיין מחפש כיסא נמוך, אבל די התרגלתי -
עם הנסיעה המיומנות משתפרת, וזה כבר לא ממש מפריע.
לאור המבצע על קסדת השואי ב 1900 ש"ח - זו שמיועדת לדו"ש,
אני שוקל לעבור אליה...- וגם מתלבט לגבי הצבע.
במהלך השבוע אתקשר לתאם בדינמיקה טיפול - ככה זה שאתה מגיע מהצפון,
חייבים לוודא שבאים והולכים באותו יום, מקווה שאני לא חי בסרט.
עידכון -
הדוקאטי נמכר.....
האמת - עם קצת צער.
מבחינת אמינות - 14,000 ק״מ ללא תקלות.
מצבר שהוחלף ופנצ׳ר אחד.
טיפול גדול בדינימקה, ללא חלקים ובלאי נוסף - עלה יותר מ 6000 ש״ח, כלל כיוון שסתומים.
צריכת הדלק לא השתפרה מעבר לכך, ויד ימין יכולה להוריד אותה ברגע.
חוויה של אופנוע,פשוט להנות מכל רכיבה, בכל סגנון - אני לא מתגרזן מטבעי, אבל נהנה ללחוץ קצת מדי פעם.
המצבר במידה יחודית - היה קצת יותר יקר.
פירלי אנגל גי טי הרגישו מעולה, והחזיקו 10,000 ק״מ אצלי - לבא אחרי יש עוד 10,000 לפחות.
הכלה הבאה - נינגה 1000 sx, תגיע בעוד שבוע...
לא מוצא כרגע, אחפש בבית...
אבל זו גם ההערכה שמסרו לי בטלפון...
בכל מקרה, הציעו, הסכמתי. בדיעבד אני מבין שלא זול...
הבין ומכר חזר ליפני (מוסר אזיקונים במתנה)
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!