אין שם תשובות, בגדול הוא הוא אומר - אני לא יודע.
אני לא יודע במי לבחור,
אני לא יודע מה מה לבקש,
נעשה סקר, נבקש מה שיגידו.
ואו שיבטיחו, או שלא, אבל נעקוב אחרי זה!
לבינתיים זה נראה כאילו הטסט ירד מ 33 שקל ל 30 שקל,
אבל ביטוח יעלה ב5000 שקל אם הוא מי שיעשה משא ומתן.
הוא לא נראה משכנע במיוחד, ואני מהצד שרוצה שינוי,
מעניין מה חושב מי שלא מעניין אותו הנושא הזה...
נו, מה הקשר?
יש לי בחור צעיר בעבודה שקנה קטנוע 125 משומש כדי "לעשות בית - עבודה". הביטוח עולה לו יותר מהקטנוע.
זה הגיוני?
אם היה קונה רכב קטן וחבוט היה עולה לו הביטוח שליש אם לא פחות.
מכיר גם כאלה באותו סטטוס פחות או יותר שבוחרים לא לעשות ביטוח. כי זה מוגזם.
הביטוח הבסיסי שדורש החוק צריך להיות מופחת. ממש מופחת. אולי שייצרו דרגה עוד יותר מופחתת מה"ללא השתתפות עצמית" שיש כיום. שיהיה מחיר ששואף למחיר ביטוח לרכב 4 גלגלים, ההפסד במקרה של כאב וסבל יהיה בהתאם, ושכל אחד יחליט מה מתאים לו. אבל אם יהיה זול מספיק אז יותר רוכבים יהיו מבוטחים- כדי להמנע מדוחות משטרה וכדי לכסות את האמבולנס והבית חולים במקרה של תאונה. בלי "לעשות קופה" על הביטוח.
הובי לא חייב להיות זול. או זמין לכולכם. תחבורה כן.
כן. גם: חשמל למנורה עולה יותר ממנורה. אמלי בארנק יש יותר כסף מעלות הארנק. בית חולים עולה יותר ממוסך.
ואני מכיר אלה שחושבים שארנונה זה מוגזם. אז?
אני בעד. מצד שני - גם היות ביטוח ל-125 לא כזה יקר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נזרום איתך שניה בנושא-
מה ההבדל בעלויות ביטוח החובה בין אופנוע עד 500 ומעל? אם זה הובי, אז הגיוני שיושת עליו ביטוח חובה גבוה יותר. לדעתי המינימום בעניין הביטוח הוא לצמד אותו למדרגות הרישיון, ואז אותו בחור שקונה 125 כדי להתנייד למרחק של 10 ק"מ עירוניים על בסיס יומי לא מרגיש שגונבים ממנו מחירים לא הגיוניים; מצד שני, בחור (או בחורה, וזה...) שיחליט לעלות למעל 500 (ליתר דיוק מעל 47 כ"ס) ידע מראש שהמס שישלם יהיה גבוה מכיוון שלדעת המדינה זה לא צורך אלא תחביב.
מה שקורה בפועל, שיש מדרגת ביטוח עד 50 סמ"ק (כאשר בפועל אין כלים חדשים כאלו), מדרגה נוספת עד 250 סמ"ק (שלאט לאט מפסיק להיות מיוצר, ומהווה הפרדה לא טבעי במדרגת הרישוי), ומשם תעריף זהה ללא הגבלת נפח/הספק, הוא עושק שאין לו תכלית אחרת למעט לגבות סכומים מאוד גבוהים לכי תחבורה שאמור להיות זול ופרקטי.
אני מניח שכולם כאן מסכימים שנכון תעשה המדינה אם תעודד שימוש בכלים קטנים (עד 125 סמ"ק) על פני אופניים חשמליות לשימושים עירוניים, בין היתר ע"י תמריץ של ביטוח חובה נמוך.
50cc 125cc 250cc 500cc וגם 500+CC אף אחד מהם לא יותר הובי מאשר פורשה/פררי/מרצדסS/ וכו' שבכולם עלות החובה יותר זולה מאשר האופנוע בן 12 שלי עם יותר מ500CC
וגם הוא לא הובי, אני משתמש בו להגיע לעבודה כמו שכל אחד אחר משתמש ברכב שלו להגיע לעבודה.
אבל יושבים במשרד האוצר אנשים @@@@@ שהדבר היחיד שמעניין אותם זה איך לחלוב אותך ואותי ואיך לפרוש לתוך חברה ענקית אז מבחינתם הם עושים עבודה טובה.
לא רוצה קסדה חינם, ולא רוצה ליסוע בלי ביטוח - אבל כן רוצה מחיר שפוי לביטוח שלי.
הכיסוי באופנוע או ברכב הוא זהה גם המחיר צריך להיות זהה.
עוד דמגוגיה. אתה לא תשכנע אף אחד כל עוד אתה משקר לעצמך.
גם אחד שראה אופנוע רק בתמונה מבין שמובי של שליח פיצה זה כלי תחבורה לעומת 1000rr שהוא הובי ב-1000%.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מנסיון העבר לנסות להסביר לך משהו זה כמו לנסות לשכנע את חנין זועבי לעשות שירות לאומי בצה"ל.
אבל עם זאת- אתה אשכרה לא מבין מה הסתירה בין שני המשפטים המצוטטים לעיל?
אתה טוען שקטנוע 125 זה כלי תחבורה וצריך להיות זמין וזול.
5000 שקל לביטוח חובה בלבד לרוכב צעיר שרוצה כלי קטן לנסוע לעבודה/לימודים עבור קטנוע שעלותו זהה זה זמין? זול? הגיוני? פרופורציונלי?
נכון. לא מתרשם מדמגוגיה בקלות.
אתה מסלף עובדות. זה לא ילך. ביטוח מינימלי (אתה הרי רוצה מינימלי) לא עולה 5000₪.
אין כל קשר לעלות הכלי - אתה מבטח את עצמך.
אני מסכים שביטוח לקטנועים מעט יקר אבל שקר לא יקדם הרבה.
Sent from my iPhone using Tapatalk