נכון חלקית בלבד.
החוק מסתכל על זה כביטוח, אבל גובה אותו כמס. אחרת, איך תסביר שכל כלי רכב שברשותך מחויב (לפי החוק) בביטוח חובה בעוד שביטוח זה מבטח אותך (לא את הרכב) ואתה לא יכול לנהוג/לרכב ביותר מרכב/אופנוע אחד באותו זמן?
לא תמיד מס גרוע יותר מביטוח פרטי, כשזה מס, המדינה יכולה להתוות מדיניות בעזרת הפחתה/העלאה של מס. שזה פרטי, בידי חברות מסחריות שהדבר העיקרי (היחיד?) שמעניין אותן זו שורת הרווח, אי אפשר להתוות מדיניות. כך יוצא שכולנו משלמים מס שהולך לכיסים פרטיים.