ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
נכון חלקית בלבד.
החוק מסתכל על זה כביטוח, אבל גובה אותו כמס. אחרת, איך תסביר שכל כלי רכב שברשותך מחויב (לפי החוק) בביטוח חובה בעוד שביטוח זה מבטח אותך (לא את הרכב) ואתה לא יכול לנהוג/לרכב ביותר מרכב/אופנוע אחד באותו זמן?

לא תמיד מס גרוע יותר מביטוח פרטי, כשזה מס, המדינה יכולה להתוות מדיניות בעזרת הפחתה/העלאה של מס. שזה פרטי, בידי חברות מסחריות שהדבר העיקרי (היחיד?) שמעניין אותן זו שורת הרווח, אי אפשר להתוות מדיניות. כך יוצא שכולנו משלמים מס שהולך לכיסים פרטיים.
עוד תיקון לתיקון שלך:
כל כלי רכב שלך מחוייב בביטוח - אחרת אתה לא יכול לרכב/לנהוג עליו. אבל הביטוח הוא לא אישי - אתה יכול לבטח כל נהג רק שאז זה יעלה לך יותר.
אז ב4 גלגלים שלי כל נהג יוכל לנהוג - כי לא באמת אכפת לי 4 גלגלים זה זונה.
אבל ב2 גלגלים רק אני יכול, כי זה לא זונה.

הבעיה בסיפור של הביטוח היא:
חוסר תחרות שגורם למחירים גבוהים + מחיר מינ' גבוה גם כן שגורם לכך שאין שום רצון ותחרות לגבות פחות על מנת להרויח יותר לקוחות.
בדיוק כמו בדלק 95 אין אף תחנה שמוכרת פחות מהמחיר המפוקח.