אם אתם חושבים שלמישהו זה כלכלי לעשות ביטוח לאפונעים אז תרימו את הכפפה ותעשו את החישבוים ותישבו עם חברת ביטוח ותשכנעו אותם שאנחנו פחות מסוכנים ממה שהם חושבים. (צריך דף נתונים) הפול מפסיד כסף.. (כל חברת ביטוח מפסידה את החלק שלה).
חברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח נהגים בעלי עבר עשיר של עבירות תנועה, של מעורבות בתאונות, של נהגים שהפעילו את הביטוח מספר גבוה של פעמים, של נהגים שרישיונם נשלל מספר פעמים או נהגים הנוסעים על רכבים דו גלגלים.
כדי לספק פתרון לנהגים שחברות הביטוח מסרבות למכור להן ביטוח חובה, הוקם גוף המשותף לכל חברות הביטוח אשר נועד לבטח את אותם הנהגים שחברות הביטוח רואות בהם סיכון ביטוחי, ולכן הם אינן מסכימות לבטח אותם.
המצב בארץ פי מליון יותר טוב בהיבט הביטוחי מהמון מקומות בעולם. הביטוח שלנו הוא הכי מקיף אני חושב בעולם. ולכן זה גם עולה יקר.. יקר מאוד.
הייתה פה תקופה שאף חברת ביטוח לא רצתה לבטח אופנועים. ואנשים לא הצליחו לרכוש ביטוחים. (מאוד בעייתי למדינה) אז הוקם הפול.
אחד המסמכים המעניינים שקראתי לאחרונה. (חפשו את המילה אופנוע במסמך הארוךhttps://www.pool-act.org.il/_Uploads...s/31.12.18.pdf)
צו הסדרי חציה
ביולי 2001 הוצא צו )"צו חציה"( החל על תאונות מיום 01.4.1 ואילך, שקבע שאם אירעה תאונת
דרכים שבה היו מעורבים אופנוע ורכב אחר, ישלמו המבטחים של הרכב האחר למבטחים של
האופנוע %50 מן הפיצויים בגין נזקי גוף כמשמעותם בחוק, מאוחר יותר נקבע כי לגבי תאונות
3 שהתרחשו מיום 08.6.1 ואילך, ישלמו המבטחים של הרכב האחר %75 מן הפיצויים האמורים
.
בעקבות הצו האמור תוקן תקנון המאגר שפישט משמעותית את נוהלי השיבוב בין המאגר ובין
כלל חברות הביטוח בנושא צו חציה, דבר שאפשר שיפור משמעותי בטיפול המאגר בנושא זה.
4 להלן 12 מקרי מעורבות
עם אופנועים שאינם נכללים בהגדרה של מעורבות המצדיקה שיבוב של
%50 או %75 ,לפי העניין, מהפיצויים ששולמו על ידי המאגר:
פגיעת אופנוע באופנוע, פגיעת אופנוע בהולך רגל, פגיעת אופנוע בבעלי חיים, פגיעת אופנוע
5 באופניים ובכל רכב לא מוטורי, פגיעת אופנוע ברכב לא מזוהה, פגיעת אופנוע ברכב לא מבוטח
,
פגיעת אופנוע ברכב שזהות מבטחו אינה ידועה, פגיעת אופנוע ברכב שנהגו נושא רישיון נהיגה לא
מתאים, פגיעת אופנוע ברכב הרשות הפלשתינאית, פגיעת אופנוע ברכב חונה כדין, פגיעת אופנוע
ברכב של מבטח זר ופגיעת אופנוע ברכב נהוג ללא רשות הבעלים )גנוב בד"כ(.
לצו הסדרי החציה ישנה השפעה מהותית על הקטנת הפסדי המאגר.
בחישוב העתודות האקטואריות של המאגר נלקח מראש אומדן הגביה הצפוי של המעורבות, וזאת
במלא סכום הגביה העתידית, תוך התחשבות בגבייה בפועל, כך שהפסדי החברה מוקטנים מראש
בראשית כל שנה.
הפול הוא תאגיד המנהל את המאגר לביטוחי רכב חובה. זהו גוף אשר הוקם במטרה לבטח את הנהגים שחברות הביטוח רואות בהם סיכון ביטוחי ומסרבות לבטח אותם. הפול עוסק רק בפוליסות ביטוח החובה אשר מכסות נזקי גוף בלבד ואינו מעניק כיסוי ביטוח לנזקים הנגרמים לרכב


ציטוט ההודעה בתגובה