שלום לכולם,
לאחר מספר חודשים עם מובי 125, שוקל לעבור לימאהה yzf 125r.
חשש עיקרי שלי הוא השימוש בהילוכים.
יש לי רישיון a2 כך שאין לי ניסיון.
המלצות כיצד להתאמן ולהתרגל באופן יעיל ?
( ראיתי סרטונים וקראתי מדריכים) עדיין חושש מהנושא.
תודה לכולם
וואלה ? מעודד אותי לגמרי.
תודה רבה
תודה רבה
תמצא מישהו מנוסה שמוכן להשקיע בך כמה שעות של הדרכה (בין אם בתשלום או לא).
עדיף שזה יהיה רוכב כביש/שטח מנוסה ולא מורה נהיגה (שרובם המוחלט לא מלמד כלום).
עוד אופציה - זה לפנות לבי"ס לרכיבה מתקדמת ולנסות לסגור איתם על הדרכה אישית של כשעתיים על אופנוע שטח שלהם. זה יעלה יותר משיעור נהיגה "רגיל", אבל שם יקנו לך את ההרגלים הנכונים. במידה ותחליט ללכת בכיוון הזה - ממליץ לך להתחיל מלבדוק מול "פרוריידינג" של כפיר לוין, אני יודע שיש להם אופנועי שטח שהם נותנים לחניכים בקורסים מסויימים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
חבר , לך פשוט תעשה רישיון בלי קיצורי דרך ובלי עניינים. לא מבין את כל האנשים האלו שרוצים לקפוץ מרמה אחת לרמה שנייה בקיצורי והעצות האלו כמו להתאמן במגרש חניה ממש לא מועילות לך. יקרה מצב שאתה תתאהב ברכיבה ואז תתבאס שאתה לא יכול לנסוע על הכביש.
הבעיה הכי גדולה שלנו הישראלים, היא שאנחנו חושבים שאנחנו כבר יודעים הכל מראש והכי טוב ואין מי שילמד אותנו. בגלל זה כל הקומבינות והקיצורי דרך.
תתחיל מלמטה, לך לשיעורי נהיגה, תרכוש כלים בסיסיים בתפעול נכון של האופנוע, תעבור טסט ורק אז אתה תהיה בחצי הדרך להיות רוכב. ללכת לשיעורי נהיגה מתקדמת כשאתה עוד לא יודע את הבסיס ושעוד אין לך רישיון לדעתי לא יועיל לך. פשוט תמצא בית ספר לרכיבה עם הרבה המלצות.
עצה שלי אליך, אל תהיה עוד ילד ערס שחושב שהוא יודע הכל, אלו הראשונים להתנגש באיזה אוטו.
עצה שנייה שלי אליך כי זה משהו שבאמת הרבה בתי ספר לנהיגה לא מזכירים בכלל בשיעורים זה כמובן היגוי נגדי. לא יודע אם יישמת את זה כשרכבת על המובי, התפלאתי לשמוע על הרבה אנשים שמטים רק את האופנוע עם הגוף ולא את הכידון. אז הטיית הכידון ימינה תטה את האופנוע שמאלה והטיית הכידון שמאלה תטה את האופנוע ימינה.
בהצלחה.
א. יש לו רשיון.
ב. יש לו נסיון על הכביש שזה הרבה יותר חשוב מללמוד תפעול טכני של הילוכים.
ג. אין אף אחד בעולם שרוכב ולא משתמש בהיגוי נגדי (אלא אם הוא מגביל את עצמו ל2 קמ"ש). הם פשוט לא יודעים שהם עושים את זה. עם העברת משקל בלבד, תצליח במקאה הטוב לעבור נתיב. בטח שלא פניה.
רכיבה מתקדמת כדי ללמוד על הילוכים? לדעתי הגזמה. מניסיוני (אנשים שאני מכיר ואלה שלמדו איתי לרישיון) ״ללמוד על הילוכים״ זה פחות מחצי שעור.
לך לכל בית ספר לרכיבה. שלם על 2 שעורים ותסביר למורה מה אתה רוצה. 200₪ ושעתיים של זמן. לא מסובך.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה כבר במצב התחלתי יותר טוב ממני. אני רכבתי על קטנוע רק בשיעורים לרישיון ובשביל לקחת אופנוע 125 לרכיבת מיבחן, היבואן דרש (בצדק) שיהיה לי ניסיון על אופנוע עם הילוכים ואפילו נתן גם המלצה למורה נהיגה שנתן לי לתרגל בצד. כך היה לי רכיבת מבחן על אופנוע עם הילוכים לאחר ניסיון של שעה. מה שכן עד עכשיו אני לא מבין האם זה היה חוקי, כיוון שלא התחלתי תהליך לרישיון 250 רק באתי למורה והוא נתן לי לתרגל עבור כסף.
דרך אגב במזרח יש הרבה אנשים שעולים על אופנוע עם הילוכים בפעם הראשונה ומתחילים לטייל איתו, לא שזו הדרך שאני ממליץ עליה.
ראשית, יש לי רישיון.
שנית, אני לא ילד ובטח לא ילד ערס.
שלישית, אם הייתי חושב שאני יודע הכל לא הייתי מתייעץ בפורום.
רביעית, מה שאני עושה זה בדיוק להתחיל מלמטה ולאט לאט לטפס.
תודה
נשמע רעיון טוב.
תודה