תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: כיוון קרבורטור בקטנוע 2 פעימות

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    4

    כיוון קרבורטור בקטנוע 2 פעימות

    שלום לכולם,

    לפני חודש רכשתי קימקו טופבוי 50 .
    בנסיעה שגרתית המנוע לא הגיב למצערת הגז ונכבה כשעמד במקום.
    באבחון התקלה התגלתה דליפה של דלק דרך מסנן האוויר.
    לשם תיקון התקלה פתחתי את הקרבורטור לשם ניקיונו ושחרור המצוף.
    אציין שהקרבורטור היה נקי בצורה די טובה.
    בפתיחת הקרבורטור איני זוכר ממש אם המצוף היה תקוע, ולאחר הוצאתו וניקיון קטן חיברתי הכל בחזרה לקטנוע.

    בניסיון הראשון הקטנוע הניע אך נכבה לאחר 3 שניות, ולאחר מכן לא הניע עד היום.
    לא התייאשתי וחזרתי על פעולת הוצאת הקרבורטור בשנית אך ללא הצלחה.
    בדקתי כניסה של דלק לקרבורטור ע"י הוצאת הבורג הריקון הקטן, הדלק נזל.

    אשמח לעזרה או כל מחשבה אשר תעזור לי ולקטנוע הקטן שלי.
    תודה רבה.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    91
    כיוון המצוף

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    4
    תודה על התשובה.
    לאחר עיון בסרטון הסבר על קרבורטור אני חושב שהמצוף באמת היה מתחת לגובה הרצוי במצב שהקרבורטור הפוף.
    האם גובה המצוף כשהוא מתחת לרצוי, יכול לגרום לאי ההנעה של המנוע ?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    מצוף נמוך מדי יגרום לסגירת מעבר דלק מוקדם מדי, ובהקצנה יכול להיות שייכנס מעט מאד דלק והקטנוע לא יניע.
    מצוף גבוה מדי יגרום להצפה של דלק, בריחת דלק מצינור העודפים ובמצב קיצון כנראה עלול גם לגרום לקטנוע לא להניע.
    כשאתה אומר שהמצוף היה מתחת לגובה הרצוי כשהקרבורטור הפוך, אתה מתכוון שהוא שקע יותר מדי אל תוך גוף הקרבורטור? זה אומר שהוא גבוה מדי.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    91
    צח כן.
    החיווי שדלק יוצא מאזור תיבת האוויר מעיד על עודף דלק בכוסית הקרבורטור ומכיוון שלא היה לו מהיכן לצאת הקטנוע 'נחנק' ודלק יוצא לכיוון תיבת אוויר וצינור פריקה של הקרב'.
    תכלס יש כלי יעודי למדידה וכיוון המצוף ידני (פלח מתכת על גוף המצוף שצריך לעקם בעדינות), האורך הרצוי נתון בספר רכב.
    מה אני הייתי עושה:
    קודם כל נקה פילטר אוויר נער / לחץ אוויר / החלפה במידת הצורך.
    אני מנסה להניע אפילו כשפילטר האוויר בחוץ כך 'קל' יותר לפעמים להניע את הקטנוע כשהפילטר סתום ומקשה על מעבר אוויר.
    המתכת במצוף אמורה להיות ישרה יחסית ועם הזמן ה'בלאי' מתקבל ומקבל כיפוף, נסה לישרו בעדינות. סגור החזר ונסיעת בדיקה.
    בהצלחה

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    4
    תודה רבה על התשובות.

    פתחתי בשנית (או יותר) את הקרבורטור, הבאתי את המצוף למצב הכי מאוזן שהצלחתי אך הקטנוע עדיין לא הניע.
    האם יכול להיות שאופן הוצאת הקרבורטור שבצעתי שגויה?
    הברגתי לגמרי החוצה את המכסה של המחט, על מנת לנתק את הקרבורטור.
    חבר אמר לי שזה פוגע בכיוון של האוויר והדלק.
    האם זה נכון? ואם כן בחור בלי ידע רב יכול לסדר את זה?

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    חבר שלך לא יודע על מה הוא מדבר.
    יכול להיות שהברז דלק שלך תפוס - קח מזרק חבר אותו לצינור וואקום שלו ופמפם מספר פעמים.
    במקביל תוציא את הצינור דלק ותראה אם יוצא.
    אם יוצא דלק תחזיר את הצינורות למקום בסדר הנכון ונסה להניע.
    אם לא מניע שלוף פלאג ותראה אם רטוב מדלק או יבש בלי כלום.
    אם יבש המנוע ככל הנראה גמר.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    91
    חחח טריבל אתה גומר מנועים מהר...
    צח מה שהוא מנסה להגיד לך זה שאם יש אדי דלק אוויר ומנענו אפשרות שהפלאג רטוב אז הקרבורטור עושה את עבודתו כנדרש וכעת יתכן לבעיה במקום אחר.
    אני בספק לגבי משאבת דלק מכנית כי אז הקטנוע היה מנסה להניע לפחות לשנייה ומדומם.
    צח תעשה עוד שתי בדיקות ועדכן אותנו:
    1. כשאתה מפרק את הקרבורטור תבדוק האם יש דלק בכוסית הקרבורטור, ובכך נדע אם בכלל נכנס לדלק לקרבורטור. לאחר מכן נוכל נשלול אופציות של משאבת דלק מכנית וכו'.
    2. בדיקת ניצוץ- תוציא את ראש הפלאג עם הפלאג מחובר אליו תקרב למתכת בקטנוע במרחק מזערי ממנו ותן הצתה. לא חסרים הסברים בפורום וביוטיוב החיווי של ניצוץ הוא חשוב תראה איך עושים ותגיד לנו שיש ניצוץ ואת איכותו במידת האפשר (ניצוץ חלש עדין חזק? וכו')

    שבת שלום

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    4
    יש ניצוץ.
    יוצא דלק מצינור הדלק, אך כעת הוא לא נכנס לקרבורטור.
    לאחר שניסית להניע מספר פעמים פתחתי את בורג ריקון הדלק, ובקושי יצא משם משהו.
    אין משהו חוסם בחיבור בין הצינור לקרבורטור.
    אפשר לעשות משהו?

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    91
    כן. מצוף!
    כיוונת את המצוף לא טוב ולכן לא נכנס דלק. שפר ותמשיך לנסות. כבר אמרתי לך איך עושים כיוון מצוף לפי הספר חוסר דיוק יוציא מאיזון.
    מה גם אל תשכח שהמנוע חנוק דלק ולכן יהיה לך קשה יותר להניע.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviran צפיה בהודעה
    חחח טריבל אתה גומר מנועים מהר...
    צח מה שהוא מנסה להגיד לך זה שאם יש אדי דלק אוויר ומנענו אפשרות שהפלאג רטוב אז הקרבורטור עושה את עבודתו כנדרש וכעת יתכן לבעיה במקום אחר.
    אני בספק לגבי משאבת דלק מכנית כי אז הקטנוע היה מנסה להניע לפחות לשנייה ומדומם.
    צח תעשה עוד שתי בדיקות ועדכן אותנו:
    1. כשאתה מפרק את הקרבורטור תבדוק האם יש דלק בכוסית הקרבורטור, ובכך נדע אם בכלל נכנס לדלק לקרבורטור. לאחר מכן נוכל נשלול אופציות של משאבת דלק מכנית וכו'.
    2. בדיקת ניצוץ- תוציא את ראש הפלאג עם הפלאג מחובר אליו תקרב למתכת בקטנוע במרחק מזערי ממנו ותן הצתה. לא חסרים הסברים בפורום וביוטיוב החיווי של ניצוץ הוא חשוב תראה איך עושים ותגיד לנו שיש ניצוץ ואת איכותו במידת האפשר (ניצוץ חלש עדין חזק? וכו')

    שבת שלום
    מנוע דוחס רסס של דלק שמעורבב עם חלקיקי אוויר דרך רכיבים שנקראים חליל ודיזת אוויר ואותו מערבב עם אוויר מהמסנן - אדיי דלק זה מה שמתנדף מהמיכל.
    קרבורטור שעושה את עבודתו כנדרש מכניס דלק למנוע וכשזה לא קורה הוא אחד החשודים העיקריים.
    מה שגורם לדלק להיכנס פנימה לתוך הקרבורטור זה הברז דלק,בקטנוע הזה יש ברז שמופעל מוואקום (אין משאבה הזנה מכוח הכבידה) - תת לחץ שיוצרת הבוכנה בתוך הבלוק (כשהיא דוחסת) גורמת לוואקום בברז וכדור מתכת שנדחף על ידי קפיץ כלפי למעלה יורד למטה ופותח מעבר דלק.

    כאשר המנוע העליון גמר לא יווצר תת לחץ בבלוק מה שלא יגרום לברז להיפתח והקרבורטור לא יתמלא בכלל - אפשר לבדוק אם הניצוץ כחול\ירוק\חזק וגדול אבל אם הפלאג יהיה יבש זה לא יעזור לך.

    כנ"ל במצב שהברז דלק דפוק - הקרבורטור לא יתמלא\יתמלא באופן חלקי ככה שהמפלס יהיה נמוך מדיי ולא יגיע לזידת סרק (נמצאת גבוהה יחסית לראשית) ככה שבדיקה דרך בורג ריקון של הכוסית זה לא בדיקה מדויקת ולכן אם המצוף נבדק והוא פועל כדאי קודם לבדוק מה המצב של הברז ואם הוא עובד בעזרת מזרק אבל לא עובד בעזרת המנוע - הפלאג יוצא יבש סיכוי גבוהה שצריך לשפץ את המנוע העליון.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    91
    תודה על המידע פחות הכרתי את החלק של הברק דלק ואופן פעולתו. חידשתי לי.
    שיפוץ מנוע עליון מכוון בעיקר לאטימת הבוכנה או אטמים כלליים? ז"א חריטה אונינג ורינגים יצרו את הלחץ הרצוי?
    ברז הדלק נחשב הצלחה או שזה דווקא הקקה של הקטנוע? (גורם למנוע עליון לגמור מהר?)
    שבוע מצוין
    אבירן
    נערך לאחרונה על ידי aviran; 17-10-2015 בשעה 14:55.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ברז דלק לא משפיע על הבלאי של המנוע.
    אם הקומפרסיה נמוכה מאוד לא יהיה מספיק כוח בשביל לפתוח את הברז.
    שיפוץ מנוע מכוןן לטיב האטימה בין הטבעת לבין הצילינדר והבוכנה.
    כשל של אטם הוא נדיר במקרה הזה (יש רק אטם בסיס בגדול).

אשכולות דומים

  1. כיוון מצוף קרבורטור קימקו מובי
    על ידי aviran בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 22-08-2020, 23:20
  2. קטנוע חיסכוני לנסיעהשל 80קמ כל כיוון
    על ידי Geo בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 29-05-2016, 17:41
  3. שתי פעימות מול ארבע פעימות בנסיעה בכביש
    על ידי thekeeper בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 18-02-2016, 18:43
  4. כיוון קרבורטור - בורג דלק
    על ידי thekeeper בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 17-09-2015, 14:08
  5. כיוון משקולות בקטנוע downtown 300
    על ידי 4x4 בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 26-05-2015, 19:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO