ה-WR250R הוא דו"ש מעולה, ולא תהיה בעיה להשיג עבורו חלקים עוד הרבה שנים.
מה לבדוק? הכל, ובשבע עיניים. כדאי למצוא אופנוע שלא עבר שימוש "קרבי" במיוחד - שריטות פה ושם זה לגיטימי, אבל מכסים מודבקים באפוקסי/מרותכים, פגיעות בצינורות השלדה התחתונים, פלסטיקה מרוסקת, מובילי שרשרת מעוקמים או חסרים יעידו על שימוש בתוואי קשה, ואני הייתי נמנע מלרכוש דו"ש שעבד שם.
בשטח הבלאים מצטברים מהר - אם האופנוע נסע הרבה בשטח, יש לוודא שהשמן הוחלף לעיתים תכופות ולא "לפי הספר" (שנכתב לשימוש כביש). כנ"ל פילטר אוויר.
כדאי לבדוק בלאים במיסבי ההיגוי, הגלגלים והלינק.
לוודא שהבולמים תקינים ואינם נוזלים.
לוודא שפילטר האוויר במצב טוב, ושאין חול בתוך הבית שלו אחרי הפילטר. להבין מהבעלים באיזה תדירות הוא ניקה/החליף פילטר.
לראות את מצב הגלגלים, לנסות לסובב ולראות שהם לא "זורקים". לראות האם יש שפיצים שבורים.
לוודא שברדיאטור יש נוזל קירור יעודי ולא מי ברז, ושהרדיאטורים עצמם לא מעוכים.
אם הרוב המכריע של הסעיפים האלה מקבלים "צ'ק", אז כנראה שהאופנוע במצב סביר+.
עוד משהו קטן:
לראות האם יש על האופנוע תוספות יעודיות לשטח - עלות כוללת של מגיני גחון, רדיאטורים, ידיים, כידון מחוזק וכו' יכולה להגיע לאלפי שקלים, ולפעמים עדיף לרכוש אופנוע שמאובזר בכל טוב, אך דורש יישור קו מסויים - מאשר אופנוע "סטוק" שאמנם לא ראה שטח, אבל דורש השקעה מסיבית לפני שתוכל לצאת לטייל.


ציטוט ההודעה בתגובה