תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: יד שנייה "כמו חדש" או חדש באמת?

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608

    יד שנייה "כמו חדש" או חדש באמת?

    שלומות.
    יש לי התלבטות ומעניין אותי לשמוע דעות חוץ מאשר הדעות בראש שלי.
    אני מתעניין ברכישת כלי חדש, עכשיו פחות רלוונטי איזה כלי מה שרלוונטי זה האם יד שנייה או חדש מהחברה (אני מתכוון לרכוש כלי שקיים בשוק היד שנייה ולא משהו אקזוטי).

    מצד אחד יש בשוק המשומשים כלים "כמו חדשים"-יד 1, ק"מ נמוך בדרך כלל עדיין באחריות חברה.
    נראה כמו אחלה עסקאות:
    1. לא סופגים את ירידת הערך הגדולה.
    2. מחיר רכישה נמוך מכלי חדש (וזה לפני מו"מ).
    חסרונות:
    1.לא באמת ניתן לדעת למה מישהו מוכר כלי כל כך מהר.
    2.לא מדובר בכלי חדש באמת.

    מצד שני, רכישת כלי חדש מהחברה.
    היתרונות:
    1.כלי חדש, 0 ק"מ באחריות מלאה.
    חסרונות:
    1מחיר רכישה גבוה.
    2.ירידת ערך משמעותית ברגע העלייה על הכביש.

    עכשיו המטרה שלי היא להחזיק את הכלי ל5-7 שנים לפחות, אז לפחות אצלי בראש זה אומר שאין משמעות לירידת הערך של כלי חדש.
    אני טועה? צודק? משהו באמצע?

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    כלי חדש וכלי כמעט חדש ימכרו בעוד 5-7 שנים באותו הסכום רק שעל החדש אתה תשלם היום יותר.
    כשאתה קונה כלי חדש אתה יודע את ההיסטוריה שלו בודאות ויש לך שקט יחסי לשנתיים. האם זה שווה לך את ההפרש? רק אתה יכול לקבוע...

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    הסיבה העיקרית לקנות חדש היא לחסוך את הכאב ראש של ללכת לראות כלים ולבדוק.
    אם יש לך זמן וסבלנות- קנה כמעט חדש.
    נכון, יש כאלו שנכנסו בסמיטריילר איך שיצאו מהסוכנות, תיקנו ומוכרים.. אבל הרוב פשוט מבינים שלא מתאים/מסתדר להם ולכן מוכרים (ונתקלתי גם במקרה הזוי של מישהו שקנה לקראת סוף שנה כדי לקזז הוצאות/הכנסות של העסק ומכר אחרי חודשיים ו500 ק"מ).

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    כעסקה כלכלית תמיד עדיף לקנות כלי שספג את ירידת הערך האמתית, אם מדובר על כלי עם כמה אלפי ק"מ מדובר בעצם בכלי חדש.

    ככל שכמות הק"מ עולה אתה מתחיל להתקדם לקראת הטיפולים הכבדים יותר, במיוחד בכלים הגדולים.

    צמיגים (שנוטים לשכוח בעת הקניה) מחזיקים בסביבות 18K עד 20K בממוצע ועלות החלפה של צמיגים טובים גבוהה.
    טיפולים "גדולים" במוסך מורשה לשמירת אחריות אם אתה לא יודע להתקמבן יכולים להגיע בקלות לכמה אלפים.

    באזור ה- 30-50 אלף ק"מ מתחילים כבר להיכנס לטיפולים של כיוון שסתומים החלפות גלגל"ש ושרשרת.

    פעם בשלוש ארבע שנים היצרן מחליף דגם או מעדכן אותו מה שבפועל מפיל את המחיר של הכלי יותר מנפילת ערך שנתית ממוצעת.

    כתבתי לא פעם שאופנוע היא לא רכישה כלכלית ובטח שלא קניה חכמה, קניית אופנוע היא קניה רגשית שמתחברת ללב לתשוקה
    ליכולת ההדחקה והיא נעשית מאהבה ולא מחישוב כלכלי.

    בעת קניה מומלץ למצוא כלי טוב בריא ומטופל ומשם לרוץ ולשמור עליו כראות עינך בלי חישובים נוספים.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    תודה רבה לכם.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    כעסקה כלכלית תמיד עדיף לקנות כלי שספג את ירידת הערך האמתית, אם מדובר על כלי עם כמה אלפי ק"מ מדובר בעצם בכלי חדש.

    ככל שכמות הק"מ עולה אתה מתחיל להתקדם לקראת הטיפולים הכבדים יותר, במיוחד בכלים הגדולים.

    צמיגים (שנוטים לשכוח בעת הקניה) מחזיקים בסביבות 18K עד 20K בממוצע ועלות החלפה של צמיגים טובים גבוהה.
    טיפולים "גדולים" במוסך מורשה לשמירת אחריות אם אתה לא יודע להתקמבן יכולים להגיע בקלות לכמה אלפים.

    באזור ה- 30-50 אלף ק"מ מתחילים כבר להיכנס לטיפולים של כיוון שסתומים החלפות גלגל"ש ושרשרת.

    פעם בשלוש ארבע שנים היצרן מחליף דגם או מעדכן אותו מה שבפועל מפיל את המחיר של הכלי יותר מנפילת ערך שנתית ממוצעת.

    כתבתי לא פעם שאופנוע היא לא רכישה כלכלית ובטח שלא קניה חכמה, קניית אופנוע היא קניה רגשית שמתחברת ללב לתשוקה
    ליכולת ההדחקה והיא נעשית מאהבה ולא מחישוב כלכלי.

    בעת קניה מומלץ למצוא כלי טוב בריא ומטופל ומשם לרוץ ולשמור עליו כראות עינך בלי חישובים נוספים.

    בחיים לא הצלחתי להבין למה אנשים חושבים שלמכור רגע לפני הטיפול זה עדיף יותר.

    הרי בכל מקרה אני אוריד לך את עלות הטיפול מהמחיר אז מה זה משנה?
    כמו כאלו שלא עשו טסט אבל מוכנים להוריד את העלות של הטסט מהמחיר, או כאלו שיודעים בדיוק איזה בעיה יש להם בכלי, ויודעים כמה יעלו החלקים אבל לא עושים את התיקון.
    מחשיד קצת.
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    וכמו שאומר אחד השכנים שלי הטריפולתאי מנתניה שהיום הוא בכיר בחברת חשמל - "שהלכתי סתם ברחוב פעם אחת בערב בנתניה כשהייתי בן 18, עצרו על ידי מדורניקים ואחרי שאלה~שתיים הכניסו לי מכות, וואלה אולי היה מגיע לי, וחבל שאין אותם היום!!!"
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    מאז שהחלפתי הנאצי מניע כמו כלום בכל טמפ' שלא תהיה ובכל מצב.
    ציטוט נכתב במקור על ידי OneBiker צפיה בהודעה
    תעבור לאשכול הבא סבא

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ModChiP צפיה בהודעה
    בחיים לא הצלחתי להבין למה אנשים חושבים שלמכור רגע לפני הטיפול זה עדיף יותר.
    יש לזה משמעות. עלות הטיפול זה לא מספר ידוע מראש. יכול להיות שתשלם (לדוגמא) 2000₪ אבל לא תצליח לשכנע קונה פוטנציאלי שלא ״יצאת פראייר״. זה נכון לכל תוספת או תיקון ולא רק באופנועים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    אז אני אקח לחומרה, ולא אקל בזה, יש מספר דברים שצריך להחליף, ויש כמה ריג'קטים שצריך לתקן, הכול מחושב לו במחיר.

    נגיד פתחו מכסה שסתומים ונשבר בורג, את זה זה באמת אי אפשר לחשב, אבל זה יכול לקרות לי בטיפול הבא בכל מקרה.
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    וכמו שאומר אחד השכנים שלי הטריפולתאי מנתניה שהיום הוא בכיר בחברת חשמל - "שהלכתי סתם ברחוב פעם אחת בערב בנתניה כשהייתי בן 18, עצרו על ידי מדורניקים ואחרי שאלה~שתיים הכניסו לי מכות, וואלה אולי היה מגיע לי, וחבל שאין אותם היום!!!"
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    מאז שהחלפתי הנאצי מניע כמו כלום בכל טמפ' שלא תהיה ובכל מצב.
    ציטוט נכתב במקור על ידי OneBiker צפיה בהודעה
    תעבור לאשכול הבא סבא

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    הכוונה שלי הייתה שלקניית אופנוע עם ק"מ יש להביא בחשבון את ההוצאות המתקרבות, זאת אומרת קנית אופנוע יד 1 עם ק" "מ ויש לזה מחיר. לכן החישוב הוא לא מדוייק ולא כלכלי, צריך לקחת בחשבון הוצאות נוספות ככל שמתרבים הק" מ. מה שמשך אותי לכלי חדש מחברה זה שכל החלקים ביחד חדשים ומקוריים וזאת התחושה לרכוב על כלי חדש
    .. זה לא נכון לעשות כלכלית.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #10
    ציטוט נכתב במקור על ידי ModChiP צפיה בהודעה
    בחיים לא הצלחתי להבין למה אנשים חושבים שלמכור רגע לפני הטיפול זה עדיף יותר.

    הרי בכל מקרה אני אוריד לך את עלות הטיפול מהמחיר אז מה זה משנה?
    כמו כאלו שלא עשו טסט אבל מוכנים להוריד את העלות של הטסט מהמחיר, או כאלו שיודעים בדיוק איזה בעיה יש להם בכלי, ויודעים כמה יעלו החלקים אבל לא עושים את התיקון.
    מחשיד קצת.
    הרעיון הוא פשוט, הקונה בכל מקרה מתווכח ורוצה להוריד במחיר. ככה נותנים לו סיבה להורדה, ושני הצדדים מרוצים. ויש סיכוי לסגור עסקה.

    Sent from...

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2017
    הודעות
    135
    לדעתי גם אם הכיס עמוק תמיד עדיפה האופציה לקנות אופנוע יד 2 במצב כמעט חדש שספג את ירידת הערך הראשונה מאובזר ועדיין באחריות. יש הרבה אופנועים כמעט חדשים ורעננים למכירה וחוץ מזה לא קרה כלום אם נסעו בהם וטיפלו כמו שצריך. ייתכן שתוכל להוציא את הכסף על דגם שלא היה בתכנית כחדש בגלל ירידת הערך. אחד הדגמים המדוברים של 2019 נמכר כעת בעד 10,000 ש"ח פחות ממחירו כחדש כאשר חלק מהכלים עברו מספר ק"מ מאוד נמוך, ולא חסרות דוגמאות גם בדגמים אחרים.

אשכולות דומים

  1. אנחנו באמת "מוזרים"?
    על ידי אליה0 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 01-12-2018, 17:43
  2. (כ"ע) האם באמת קיימת קסדה שקטה?
    על ידי dice בפורום כללי
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 20-02-2018, 09:02
  3. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 17-10-2017, 07:20
  4. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  5. מחפש ציוד רכיבה יד שנייה אופנוע דו"ש
    על ידי shay.marder בפורום פורום קנייה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-01-2017, 16:06

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO