אשמח לתשובה
אשמח לתשובה
אני חושב שהסיבה ברורה מאליה מנוע קטן שנוסע ב100 קמש יצטרך להסתובב הרבה יותר מהר ו״להתאמץ״
סיבוב יותר מהיר / טורים יותר גבוהים
יותר חיכוך יותר פיצוצים יותר בעירה = יותר חום
לעומת זאת מנוע גדול יכול לנסוע 100 קמש בטורים נמוכים יחסית= פחות חיכוך פחות בעירה ופחות פיצוצים = פחות חום.
אבל זה לא עניין יש יותר מתחמם כי לכל מנוע יש טמפרטורת עבודה וקירור והכל.
השאלה הנכונה זה למה יותר מתאמץ או באמת היה אמור להתחמם
Sent from my iPhone using Tapatalk
התשובה היא: הוא לא.
לא מבחינת חום מנוע ולא מבחינת החום שהוא מפזר סביבו והרוכב מרגיש.
מבחינת חום מנוע, קטנוע קטן עם מערכת קירור תקינה יפעל באותם הטמפרטורות (+ -, תלוי בהגדרות היצרן) כמו היאבוסה.
בקשר לחימום שכלים מפזרים, כמעט כל האופנועים הגדולים מחממים הרבה יותר מכל קטנוע שקיים בערך.
כמו שאמרו מעליי, הוא כן מתאמץ יותר. וזה ברור למה, אבל אם הכל תקין הוא יהיה בטווח טמפרטורות התקין שלו.
מחזק את שנאמר עי מודל'ה ומוסיף- לעתים מנועים קטנים הם מקוררי אוויר ולכן פולטים יותר חום לצדדים מה שעלול להתפרש ע"י רגלי הרוכב כמנוע חם יותר. מעבר לכך שזוהי שיטת קירור פחות מדויקת ולכן משרעת הטמפ' שהמנוע עובד בה יותר גדולה.