הסוכנות קנתה ב16 ומוכרת ב 14?
קצת מחשיד
תעשה בדיקה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
אהלן חברים,
פתחתי אשכול ( קניית אופנוע עד 250 סמ״ק) שיצר ויכוח גדול בין משתמשי הפורום אבל בגדול קיבלתי תשובה חד משמעיצ- אם אתה רוצה אופנוע תגדיל את התקציב.
אז אכן נפלה לי מתנה משמיים! Z300 שנת 2016 עם 40k, קונה אותו מסוכנות ( פגשתי את המוכר, הוא בדיוק הגיע לעשות טרייד אין ) . המחיר מחירון שלו הוא 18 אלף, הסוכנות קנתה את האופנוע ב16 אלף והוא נמכר אליי ב14 ( חבר שמקורב ). בנוסף האופנוע מגיע עם מלא שיפורים, הוא עבר טיפולים במוסך מורשה והטסט שלו עד מאי.
יש לי 2 שאלות-
האם כדאי לי לעשות בדיקה לפני קנייה למרות שהסוכנות ביצעה בדיקה שלה לפני הטרייד אין?
האם העסקה נשמעת משתלמת? המחיר הוא באמת כזה טוב? ( הסתכלתי ביד 2 ואופנוע במצב דומה נמכר שם ב17 אלף )
תודה רבה
הסוכנות קנתה ב16 ומוכרת ב 14?
קצת מחשיד
תעשה בדיקה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
לא.
חטוף אותו מיד זהו יום המזל שלך.
מילה של סוכנים שווה זהב.
בייחוד לגבי הבדיקה.
וברצינות אלה שטויות גמורות.
איזו סוכנות מוכרת אופנועים במחיר הפסד..?
וגם הבדיקה היא חירטוט אבל חירטוט גמור.
מן הסתם שתיקח לבדיקה לפני שאתה קונה וחשוב גם שהבדיקה תיעשה במקום שאתה תקבע אותו וגם עדיף שלא באזור הקנייה.
בענף הזה כולם מכירים את כולם.
לא נוצר "ויכוח גדול". סתם טרייבל קצת במחזור לאחרונה. יעבור לו.
זה עדיין נשאר דיון במסגרת אנשים שיודעים לקרוא ולכתוב ולענות אחד לשני, בניגוד לכמה גולשים שכותבים לשם ההתנצחות בלבד.
ולעניין-
א. אין סיכוי שסוחר קונה בX ומוכר בX פחות 2000.
ב. הבדיקה שעשתה הסוכנות מטעמה לא שווה את הנייר עליו זה מודפס.
ג. בנוסף לבדיקה- תנסה לברר על הסטוריית טיפולים.
בשרשור הקודם שלך, שלחתי לך כמה לינקים לאופנועים שענו לכל הדרישות (+/- תקציב, מצב וכו'). הסתכלת?
לגבי ה-Z300:
סה"כ זה אופנוע אמין וטוב, שיכול להמשיך לעבוד עוד המון אחרי ה-40 אלף שיש עליו עכשיו. אבל...
נשמע שאתה מתפתה למחיר "נמוך", ולא בוחר לפי מצב האופנוע בפועל.
אז קודם כל: זה אופנוע מתחילים. חלק גדול מהם נקרעו ברכיבה ולא טופלו כראוי. בשביל מה לקנות כלי שבור ועקום? אם יש לך חשדות בסעיף הזה לגבי האופנוע הספציפי, הייתי מדפדף הלאה.
צריך להסתכל על המצב בפועל. אתה רואה שהאופנוע זול בכמה אלפים מכלים אחרים בלוח. אבל האם ידוע לך:
*מצב הצמיגים - עלותם החל מכ-1000 שקל ועד לכ-1800 עבור סט איכותי.
*מצב השרשרת/גלגל"ש - עלות הסט כ-1200 שקל כולל עבודה.
*מצב הדיסקים - עלותם בארץ כ-900-800 שקל ליחידה, אם אני זוכר נכון. איתם יבואו הרפידות (כ-150 שקל) ועבודה.
*טיפול גדול, הכולל כיוון שסתומים - האם בוצע אי-פעם? ומתי הקרוב? העלות מעל 2000 שקל.
*מצב הבולמים הקדמיים - האם נוזלים? האם הוחלף שמן אי-פעם? עלות שיפוץ תגיע לכ-1000 שקל.
*מצב מיסבי ההיגוי (כ-800 שקל חלקים ועבודה)...
הבנת?
כל המחירים, כמובן, משוערים בהערכה גסה.
ואלה רק בלאים סטנדרטיים, דברים שמחליפים בתחזוקה בשוטפת. לא נזק של שימוש לא סביר או תאונה.
יש סיכוי טוב שהמחיר הנמוך נובע מכך שהאופנוע דורש השקעה - ובפועל, אתה תשלם עוד אלפי שקלים של "יישור קו" לאחר הקניה.
את זה תצטרך לבדוק. בין אם עצמאית, ובין אם בבדיקה במוסך שאינו בעל אינטרס כלשהו בעסקה הזאת.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
על הדרך...
אם כבר אתה מחפש אופנוע זול וכבר מוכן לעלות מעל ל-250 - תציץ פה:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...99%D7%A8%D7%94
נכון שישן, נכון שנסע לא מעט - אבל זה אופנוע פשוט, אמין - ועדיין חזק מספיק כדי לטייל בנוחות סבירה בכל הארץ.
והאחד הספציפי (כנראה) במצב טוב עד כדי יוצא דופן לשנתון.
יש גם (בינתיים - טפו,טפו, טפו) בפ"ת מוסך שיטפל לך בו כראוי במחירים הוגנים+ ובשקיפות מלאה (אבי רסקין).
אחסוך לך את הקריאה של כל השרשור ואגיד שלפי ההודעה האחרונה, הבחור מוכן לשחרר ב-9.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אין לי מושג מה הניסיון שלך, איזה אופנועים היו לך, איפה אתה גר ומה אתה עושה בחיים.
אני יכול להעיד רק על עצמי.
שלושת האופנועים הראשונים שלי היו בני 20 כמעט, ורחוקים מאוד מהמצב של ה-GS הזה (על פניו לפחות). רק אציין שעל הראשון הייתי יד 20 (אמיתי), ועל השני יד 12.
את הראשון ריסקתי אחרי 3000 ק"מ.
את השני מכרתי אחרי 1200 ק"מ כי לא התחברתי. הפסדתי 500 שקל.
על השלישי, שהיה מאותו דגם כמו הראשון - רכבתי עוד שנה, ועשיתי עליו קרוב כ-40 אלף ק"מ, עם קילומטראז'ים שבועיים שהגיעו לפעמים גם ל-1000 ק"מ. כשסיימתי איתו (ועברתי לאופנוע "רק" בן 10), הוא היה עדיין במצב נסיעה סביר, ויכל להימכר ב-5-6 אלף שקל.
כך שאל תספר לי סיפורים על אופנועים ישנים, יש לי מספיק סיפורים כאלה משלי.
אני מודע היטב למה זה לקנות אופנוע ישן, מתי זאת החלטה מטומטמת ומתי לא.
במקרה הספציפי הזה - אני מאמין שזאת החלטה סבירה, אתה מוזמן לנסות להוכיח לי אחרת.
וכמובן, שאני לא מתווכח עם זה שבבחירה של כלי תחבורה נטו, ללא יומרות "אופנועניות" או רצון לצאת לטיולים רכובים - קניה של XEVO בן 4-5 או דיוק 200 בן 3 הגיונית יותר בסכום הזה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על הפרגון, אבל מכרתי כבר בראשון לבחור חביב מבני ברק שרצה להשתפשף חזרה בהילוכים למשך שנה וקצת ולעבור (עד כמה אירוני) לדוקאטי.
מה שעוד אירוני הוא שלבחור היה NC מטעם העבודה הקודמת (מד"א), אז יוצא שהוא ירד מהאופנוע שאליו עליתי. עכשיו העז תעשה 2.5 ק"מ הלוך, 2.5 ק"מ חזור ותזדקן בשיבה טובה. שחררתי לו במחיר שנקבת, רק שלא יעלה אבק וחלודה בבית מתחת לכיסוי.
ולגבי ה-Z. אין מצב שבעולם שסוכנות תקנה אופנוע תקין, ותגיד "אוקיי, בא לי להפסיד אלפיים שקל". דרך חבר - אולי היית קונה במחיר עלות. הסיבה היחידה שאני יכול להעלות על דעתי שהאופנוע נמכר בהפסד זה שמישהו עלה על בעיה לא קטנה ומנסה להעיף את האופנוע כמה שיותר מהר. או שהאופנוע פשוט במצב קוסמטי ומכאני צולע ואף אחד לא מוכן לגעת בו אז הם מעדיפים להפטר ממנו בהפסד, רק שלא יתפוס מקום.
אני אישית הייתי מעלה תקציב, או מחפש CBR250 נחמד ושמור שבכיף אפשר למצוא במחיר הזה ועוד להישאר עם עודף בכיס.
סלח לי, אלה שטויות במיץ.
תקלה? מסדרים. זה GS, אז לרוב לסדר זה לא סוף העולם.
תאונה? תלוי איזה.
אם נכנסת מאחור בטנדר, ופירקת חצי אופנוע - אז גם ורסיס 300 בן שנתיים ילך לפח (לפירוק).
אם זאת החלקה קטנה, שעלתה לך בכידון, ידית ורגלית - מסדרים וממשיכים לרכב כאילו כלום לא קרה.
לא פרוייקט ולא נעליים.
ממש לא ברור לי למה אתה חווה דעות כל כך נחרצות על דברים שרואים שאין לך מושג בהם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual